Jakie korzyści daje terminal płatniczy?
Polacy coraz częściej i chętniej płacą bezgotówkowo. Warto więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i zainstalować w swojej firmie urządzenie do obsługi kart płatniczych. Takie rozwiązanie nie tylko usprawni obsługę klienta, lecz również przyniesie Ci szereg dodatkowych korzyści.
Większa liczba klientów = wyższe zyski
Jak wykazały badania organizacji płatniczych, większość firm, które zdecydowały się na instalację terminala, notuje wyraźny wzrost obrotów. Jest to spowodowane większą niż do tej pory liczbą klientów, a także skróceniem czasu potrzebnego na obsługę poszczególnych osób. Dowiedziono również, że konsumenci płacący za pomocą karty są skłonni kupować więcej i za wyższe kwoty niż osoby korzystające z papierowego pieniądza.
Bardziej komfortowa obsługa klienta
Instalacja terminala sprawia, że obsługa klientów staje się szybsza i znacznie sprawniejsza. Sprzedawca nie musi liczyć pieniędzy, wydawać reszty i narażać się na niebezpieczeństwo przyjęcia fałszywych banknotów. Skrócenie czasu obsługi umożliwia też szybsze rozładowanie kolejek do kasy, co przekłada się na poziom zadowolenia klientów.
Z raportu Mastercarda wynika, że staniu w kolejce towarzyszą silne negatywne emocje – znudzenie, zniecierpliwienie, poczucie straty czasu – które mogą zniechęcić klientów do odwiedzania danego sklepu.
Dodatkowe profity
Współczesne POS-y są wyposażone w funkcje, dzięki którym zyskasz dodatkowe źródło przychodów. Instalując terminal płatniczy oferujący takie usługi jak cashback, doładowania GSM, DCC, opłacanie rachunków czy płatności „MO/TO” - będziesz mógł zarabiać na prowizjach od każdej takiej transakcji i jednocześnie budować wizerunek nowoczesnej firmy.
Instalacja urządzenia umożliwi Ci także zmniejszenie kosztów związanych z obsługą gotówki. Nie będziesz musiał nosić utargu do placówki banku, płacić prowizji za przeliczanie monet i banknotów oraz ich wpłatę na firmowe konto. Środki przyjęte za pomocą terminala wpłyną bezpośrednio na Twój rachunek najczęściej następnego dnia po przyjęciu należności.