Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

My analizujemy konta bankowe. Ty je wybierasz.

Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

T-Mobile Usługi Bankowe kończy działalność

Aldona Derdziak
Redaktor Najlepszekonto.pl
T-Mobile Usługi Bankowe kończy działalność

T-Mobile Usługi Bankowe od 2014 r. funkcjonował na rynku pod własną marką, stroną www, bankowością internetową i aplikacją mobilną, jednak formalnie nie był odrębnym bankiem. Pod względem prawnym TMUB to wspólny projekt operatora komórkowego T-Mobile i Alior Banku, w którego strukturze działał jako osobny oddział.

Jak wynika z informacji prasowej, w najbliższym czasie dobiegnie końca umowa o współpracy telekomu z bankiem, niestety obie strony nie zdecydowały się na jej kontynuację. Od 29 listopada 2020 r. marka T-Mobile Usługi Bankowe zniknie z rynku.

Korzyści dla klientów T-Mobile Usługi Bankowe

Być może jako klienta TMUB zmartwiła Cię wiadomość o wycofaniu tej marki z rynku, jednak uspokajamy - tak naprawdę cały proces będzie polegał jedynie na przeniesieniu całej grupy klientów T-Mobile Usługi Bankowe do Alior Banku (stroną umów z klientami wciąż pozostaje Alior Bank). Nie zmienią się:

  • numery rachunków i kody SWIFT,

  • warianty prowadzonych kont (nazwy rachunków),

  • pełnomocnictwa ogólne do konkretnych rachunków,

  • dyspozycje na wypadek śmierci,

  • kody PIN i limity do kart debetowych i kredytowych,

  • numery rachunków do spłat pożyczek.

Pozytywną zmianą dla posiadaczy kart debetowych do konta Freemium jest z kolei uwzględnianie transakcji kartami kredytowymi przy weryfikacji warunku zwalniającego z miesięcznej opłaty za “debetówkę” (6 zł). Oznacza to, że aby uniknąć tego kosztu, będzie można płacić także kartą kredytową.

Od 29 listopada klienci dawnego T-Mobile Usługi Bankowe zyskają dodatkowe możliwości - dostęp do oferty produktowej Alior Banku, obsługę w placówkach Aliora (także gotówkową!) i nowoczesną bankowość internetową i mobilną.

Co się zmieni?

Klienci T-Mobile Usługi Bankowe - jak zapewnia Alior Bank - będą mogli bez przeszkód korzystać ze swoich kont i kart płatniczych. Największą zmianą będzie całkowite wycofanie dotychczasowej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. W październiku osoby, które do tej pory nie miały dostępu do serwisu transakcyjnego Alior Banku, otrzymają od TMUB informacje dotyczące pierwszego logowania do Alior Online. Do nowego systemu zostanie przeniesiona historia konta, zlecenia stałe, polecenia zapłaty, szablony płatności i powiadomienia o zdarzeniach na rachunkach.

Uwaga: jeśli byłeś do tej pory klientem zarówno Aliora, jak i TMUB, po przeniesieniu w Alior Online zobaczysz produkty z obu banków.

Aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe będzie niedostępna, za to klienci będą mogli od 29 listopada skorzystać z Alior Mobile (do pobrania w Google Play i App Store). Co istotne, jeśli w dotychczasowej aplikacji mieliśmy aktywnego Blika, to w Alior Mobile będziemy musieli włączyć tę usługę ponownie.

Moneyback tylko dla obecnych klientów

Druga ważna zmiana wiąże się z promocją „Zwrot za zakupy dla klientów T-Mobile Usługi Bankowe”, w której posiadacze konta Freemium i Premium mogli otrzymywać zwrot za zakupy kartą. Od 29 listopada 2020 r. nie będzie można przystąpić do tej akcji, jeśli jednak zrobisz to wcześniej, będziesz mógł otrzymywać zwrot na dotychczasowych zasadach. Co ważne, przy spełnianiu warunków bank uwzględni tylko karty kredytowe wydane przez TMUB!

Komunikacja z bankiem

Jak już wspominaliśmy, wraz z końcem listopada klienci TMUB będą już obsługiwani w placówkach Alior Banku. Zmienią się numery infolinii, a strona internetowa i Wirtualny Oddział przestaną działać. Korespondencję będzie można przesyłać na adres Aliora z dopiskiem “T-MUB”.

Ważne: od 29 listopada e-maile z banku będą wysyłane z domeny “@alior.pl”, a nadawcą SMS-ów będzie Alior Bank.

Więcej informacji o planowanych zmianach znajdziesz na stronie T-Mobile Usługi Bankowe.

Kolejny bank odchodzi do lamusa

Musimy przyznać, że decyzja o zamknięciu projektu T-Mobile Usługi Bankowe to spora niespodzianka, bowiem nic nie wskazywało na to, aby Alior Bank się do tego przygotowywał. Z drugiej strony epidemia koronawirusa odcisnęła swoje piętno na całym sektorze bankowym i najwidoczniej Alior uznał, że dalsze utrzymywanie i rozwijanie projektu nie wpisuje się w jego strategię. Nie wszystkim się to spodoba, to pewne, jednak zmiana może wyjść klientom TMUB na dobre - wreszcie zyskają pełną obsługę w oddziałach i w jednej bankowości internetowej skorzystają z produktów Alior Banku. Mamy nadzieję, że w praktyce cały proces przebiegnie bezproblemowo i klienci T-Mobile Usługi Bankowe będą mogli cieszyć się nowymi możliwościami.