My analizujemy konta bankowe. Ty je wybierasz.

Ranking kont dla spółek - Sierpień 2019

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2019 13:07
Ranking kont dla spółek - [Data format="Month Year" /]

Aktualny ranking kont dla spółek – sierpień 2019

Ranking kont dla spółek

Przejdź do pełnego rankingu kont dla spółek
Sprawdź pełną listę kont dla spółek

Założenia, na jakich powstał ranking

Podmioty działające w formie spółek mogą skorzystać z podstawowej oferty banków adresowanej do małych przedsiębiorców lub wybrać bardziej zaawansowane rozwiązania przygotowane dla klientów korporacyjnych. W naszym rankingu uwzględniliśmy aspekty konta, które mogą być przydatne zwłaszcza dla spółek zaliczanych do segmentu średnich przedsiębiorstw. Specyficzne wymagania tych podmiotów znalazły odzwierciedlenie w doborze parametrów, które posłużyły nam do oceny poszczególnych rachunków.

Małym spółkom, o niewielkim wolumenie obrotów, polecamy nasz ranking kont firmowych. Natomiast duże spółki wybierają konto w oparciu o całkiem inne kryteria aniżeli średnie oraz małe przedsiębiorstwa. Dla tych podmiotów najważniejsza jest kompleksowa, a jednocześnie spersonalizowana oferta dopasowana do specyfiki danego przedsiębiorstwa. Duże spółki oczekują, iż bank wesprze je w takich w takich obszarach, jak zarządzanie płynnością, optymalizacja kosztów finansowych, zarządzanie ryzykiem stóp procentowych, usługi powiernicze itp., natomiast standardowe usługi i produkty mają dla nich minimalne znaczenie.

Za co przyznajemy punkty w naszym rankingu?

Na końcową ocenę poszczególnych rachunków złożyły się następujące czynniki:

  • opłaty;
  • funkcjonalności ułatwiające zarządzanie spółką dostępne w ramach bankowości elektronicznej;
  • oferta kredytowa;
  • oferta walutowa;
  • oferta oszczędnościowa.

Proporcje poszczególnych składników oceny prezentują się następująco:

Główne kryteria oceny konta dla spółek
Kliknij, aby powiększyć

Jakie opłaty bierzemy pod uwagę?

Układając nasz ranking, przeanalizowaliśmy zarówno koszty związane z podstawowymi czynnościami bankowymi, jak i koszt bardziej zaawansowanych usług dedykowanych większym podmiotom gospodarczym. Bazując na naszym doświadczeniu oraz danych statystycznych, uwzględniliśmy opłaty za następujące operacje:

  • otwarcie i prowadzenie rachunku głównego,
  • otwarcie i prowadzenie kont pomocniczych,
  • wydanie i obsługę karty głównej
  • wydanie i obsługę kart dodatkowych,
  • zewnętrzne przelewy internetowe,
  • wypłaty gotówki z krajowych bankomatów.

Pod uwagę wzięliśmy również prowizje pobierane przez bank za takie specjalistyczne usługi, jak np. przelewy masowe czy wieloosobowa akceptacja transakcji.

Funkcjonalności ułatwiające zarządzanie spółką dostępne w ramach bankowości elektronicznej

Dla przedsiębiorców działających w większej skali ważna jest nie tylko cena usług, lecz także rozmaite funkcjonalności, dzięki którym spółka może lepiej kontrolować swoje finanse oraz obniżyć koszty administracyjne. Z tego też powodu wzięliśmy pod lupę dodatkowe usługi dostępne w ramach bankowości elektronicznej i przyznaliśmy punkty za rozwiązania wspomagające prowadzenie biznesu (przykładowo: zintegrowane z rachunkiem usługi księgowo-rachunkowe czy zaawansowane narzędzia raportowe). Ocenialiśmy również stabilność, przejrzystość i prostotę serwisu transakcyjnego oraz aplikacji mobilnej banku.

Oferta kredytowa

Brak funduszy na nowe projekty czy nagła utrata płynności finansowej to częste problemy polskich przedsiębiorców, dlatego w naszej ocenie kont dla spółek nie mogło zabraknąć oferty kredytowej. Wyszliśmy z założenia, że dla dynamicznie rozwijających się spółek istotna jest nie tylko różnorodność samej oferty, lecz również ułatwienia w dostępie do kredytów i pożyczek. Dodatkowo więc punktowaliśmy takie rozwiązania, jak np. umowa wieloproduktowa, gwarancje de minimis czy wsparcie doradcze dla firm starających się o środki unijne.

Oferta walutowa

Ocenie poddaliśmy również ofertę walutową, zwracając szczególną uwagę na następujące czynniki: liczbę walut, w których można założyć rachunek, opłaty za konta walutowe i karty walutowe, dostępność kantoru walutowego i wysokość spreadu oraz koszty związane z przelewami SEPA. Uznaliśmy również, że warto docenić takie udogodnienia, jak możliwość negocjacji kursu walut, tanią obsługę walutową w oddziale czy ofertę oszczędnościową w walutach.

Produkty oszczędnościowe

Ostatnim kryterium, które uwzględniliśmy przy ocenie poszczególnych rachunków, była dostępność i atrakcyjność produktów oszczędnościowych. Analizie poddaliśmy firmowe konta lokacyjne i lokaty terminowe, a następnie przyznawaliśmy punkty za takie parametry, jak wysokość oprocentowania, okres obowiązywania danej stawki i maksymalną kwotę objętą tym oprocentowaniem.


Nie da się ukryć, że kryteriów oceny kont dedykowanych spółkom jest naprawdę sporo. Jeśli uważasz, że w rankingu warto także uwzględnić pominięte przez nas opłaty i usługi, z radością przyjmiemy Twoje sugestie.