Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

My analizujemy konta bankowe. Ty je wybierasz.

Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

Raiffeisen Polbank znika z rynku, a BGŻ BNP Paribas zmienia (nieco) nazwę

Doktorantka o szerokich zainteresowaniach. W serwisie pełni rolę redaktora oraz jest odpowiedzialna za utrzymywanie aktualnych danych.

Raiffeisen Polbank znika z rynku, a BGŻ BNP Paribas zmienia (nieco) nazwę

To już koniec żółto-czarnej marki w Polsce – od 1 kwietnia Raiffeisen Polbank działa pod szyldem BNP Paribas, który przy okazji zmian skrócił swoją nazwę o „BGŻ”. Co to oznacza dla klientów obu banków? Czy mogą oni bez przeszkód korzystać ze swoich kont i innych produktów bankowych?

Od początku kwietnia klientów Raiffeisen Polbanku zarówno w oddziałach, jak i w bankowości elektronicznej wita już tylko zielone logo BNP Paribas. Choć dotychczasowe produkty Raiffeisena, np. Wymarzone Konto Osobiste, konto oszczędnościowe Wymarzony Cel czy lokaty są wciąż dostępne w ofercie, to wyłącznie pod szyldem BNP Paribas i tylko dla klientów dawnego Raiffeisena. Te przekształcenia to kolejny etap trwającego od jesieni ubiegłego roku procesu łączenia obu instytucji.

Przy okazji ujednolicania marki BNP Paribas postanowił uprościć swoją nazwę i skrócił ją o „BGŻ” (Bank Gospodarki Żywnościowej). Tym samym z nazwy banku znika ślad po wchodzącej w jego skład dawnej polskiej instytucji. Obecnie bank ten nazywa się BNP Paribas Bank Polska SA.

Co oznaczają przeobrażenia marki dla klientów BNP Paribas?

W gruncie rzeczy ujednolicania marki wiąże się na razie z drobnymi zmianami, o których jednak warto wiedzieć, aby nie poczuć się zaskoczonym w kontaktach z bankiem. Od teraz strona internetowa banku dostępna jest pod adresem bnpparibas.pl. Ponadto wszyscy klienci, w tym również klienci Raiffeisena, otrzymywać będą korespondencję ze zmienionym adresem e-mail (@bnpparibas.pl), zaś nadawca wiadomości SMS zmieni się na BNP Paribas.

Co te zmiany oznaczają dla klientów Raiffeisen Polbanku?

Choć przeobrażenia marki często mogą wyglądać spektakularnie, w praktyce dla klientów dawnego Raiffeisen Polbanku – zarówno indywidualnych, jak i małych firm nie zmienia się wiele. Najważniejsze modyfikacje to:

  • zmiana strony internetowej banku – od 1 kwietnia znajduje się ona pod adresem bnpparibas.pl;
  • system bankowości internetowej nie nazywa się już R-Online, lecz Online;
  • do bankowości internetowej można się teraz zalogować wyłącznie na stronie bnpparibas.pl (wybierając opcję Online lub logując się bezpośrednio pod adresem moj.bnpparibas.pl);
  • platforma wymiany walut R-Dealer nazywa się od teraz Dealer i ma zmienioną kolorystykę;
  • R-Alerts zmienia nazwę na SMS Alerts;
  • nowe numery Centrum Telefonicznego: 0 801 321 123 i 22 134 00 00.

Jak widać, zmiany polegają przede wszystkim na przekształceniu nazw i ujednoliceniu kolorystyki marki. Tym samym dla klientów nie zmieniają się:

  • identyfikator i hasło do logowania;
  • umowy zawarte z bankiem – nie trzeba też podpisywać aneksów;
  • numery rachunków bankowych.

Karty płatnicze wydane przez Raiffeisen Polbank są nadal aktywne. Kartę z nowym logo otrzymasz, kiedy upłynie ważność Twojej dotychczasowej karty lub kiedy ją zastrzeżesz. Również kody PIN do autoryzacji pozostają bez zmian.

Zmiany dla właścicieli rachunków maklerskich

W tym obszarze również obyło się bez gruntownych przeobrażeń. Choć od teraz osoby posiadające w Raiffeisenie rachunek maklerski stają się automatycznie klientami Biura Maklerskiego BNP, to numery ich kont maklerskich nie ulegają zmianie, podobnie jak kontakt telefoniczny z maklerami. Zmienia się przede wszystkim nazwa (z R-Broker na BNP Paribas Broker, z Mobilny rBroker na Mobilny Broker), zaś strona internetowa Biura Maklerskiego dostępna jest pod adresem www.bnpparibas.pl/biuro-maklerskie.

Głębsze zmiany jeszcze nie teraz

Największe przeobrażenia spowodowane przejęciem Raiffeisen Polbanku przez BNP Paribas wciąż są przed klientami obu instytucji. Przede wszystkim czeka ich tzw. fuzja operacyjna, czyli ujednolicenie systemów operacyjnych. Przewidziana jest ona na IV kwartał 2019 r., kiedy BNP Paribas planuje wdrożyć zupełnie nowy system transakcyjny dla wszystkich swoich klientów. Być może przekształcenia te będą wiązały się również ze zmianą oferty banku i wprowadzeniem nowych produktów.

Komentarze