Wróć

W 2020 roku promocje wygrały z koronawirusem

Krzysztof Duliński
Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych
Krzysztof Duliński
Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych

159 publikacji 3214 komentarzy

Recenzent promocji bankowych i autor tekstów poradnikowych dotyczących zarządzania finansami osobistymi będący zdania, że nawet najbardziej skomplikowane zagadnienie można przedstawić w prosty i przystępny sposób.


2 komentarze
W 2020 roku promocje wygrały z koronawirusem
Spis treści

Powiedzenie potrzeba matką wynalazków sprawdziło się w 2020 roku po raz kolejny, także w dziedzinie promocji bankowych. Mimo pandemii nie brakowało ciekawych akcji z wysokimi i nierzadko oryginalnymi nagrodami, bo specjaliści od marketingu w instytucjach finansowych musieli wykazać się kreatywnością, by odciągnąć naszą uwagę od codziennych problemów, zainteresować nas produktami bankowymi. Nie mieli przy tym łatwego zadania, bo nierzadko musieli promować zupełnie nowe rozwiązania (np. zakładanie konta na selfie), przekonywać nas do ich wypróbowania.

Akcje na czas pandemii

W I połowie roku pojawiły się promocje, w których nawiązywano do aktualnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. Bankowcy włączali się nimi w akcję #ZostańwDomu pokazując, że z wielu produktów można skorzystać w domowym zaciszu, że w ten sposób można także realizować warunki aktywności. Było to możliwe między innymi dlatego, że obostrzenia sanitarne przyspieszyły rozwój bankowych aplikacji mobilnych, wdrażanie możliwości związanych z otwartą bankowością.

W ten trend wpisywał się też konkurs plastyczny dla dzieci zorganizowany przez Getin Bank. Zadanie sprowadzało się do przedstawienia pomysłu na spędzanie wolnego czasu w domu, a bank przygotował dla laureatów zabawy ponad tysiąc bonów do Decathlonu.

Do tej „kategorii” trzeba też zaklasyfikować akcję „Szlachetna Paczka z BNP Paribas”. Nagrodą za podpisanie umowy o Konto Otwarte na Ciebie było w niej 300 zł, przy czym uczestnik promocji decydował, czy zatrzymuje premię w całości dla siebie, czy też dzieli się nią ze Szlachetną Paczką.

Zabawa tytułami

Jak co roku można się było uśmiechnąć przy tytułach niektórych akcji. Mieliśmy do czynienia z promocjami „Kasa dla seniora” w Kasie Stefczyka (50 zł premii za skierowanie swoich świadczeń emerytalno-rentowych do Kasy), „Choinkowe szaleństwo” w BNP Paribas (400 zł premii za 2 miesiące aktywności na rachunku osobistym), „Radość działa zbliżeniowo” w Credit Agricole (z premią moneyback za skorzystanie z „kredytówek” tego banku) czy „Upoluj 100 zł do Zalando i 150 zł premii z Kontem 360°” w Banku Millennium.

Były też zorganizowane przez Santander Bank Polska konkursy „Gwiazdy oferty banku” i „Pyszna oferta online” oraz zabawa „Przelej słowa do piosenki”, w której należało podać nietuzinkowy tytuł przelewu Blik.

Spektakularne premie

Tym, co zawsze rozbudza emocje u Łowców Promocji są oczywiście spektakularne premie. Pod tym względem nie było powodów do narzekań na hojność organizatorów promocji, konkursów i loterii. Można było upolować nawet 400 zł za otwarcie rachunku osobistego czy nieco droższe nagrody rzeczowe za podpisanie umowy o kartę kredytową.

Liderem w tej dziedzinie niewątpliwie jest Santander Bank Polska, który tak ustalał terminarz działań promocyjnych, że co pewien czas mieliśmy do czynienia z kumulacją premii. W efekcie uczestnicząc tylko w akcjach związanych z Kontem Jakie Chcę można było zgarnąć kilkaset złotych, a przecież były jeszcze promocje dotyczące kart kredytowych, konkursy czy program poleceń i lokaty z promocyjnym oprocentowaniem.

Największe zdobycze czekały (albo i jeszcze czekają, bo niektóre akcje nadal trwają) w loteriach. Wystarczy wspomnieć BMW i3 o wartości 169 000 zł w loterii Pekao SA, kosztującym 82 900 zł Mini One Hatch za płatności kartami kredytowymi Citibanku czy Toyocie Corolla TS Kombi o wartości ok. 66 000 zł w loterii Visy.

Warte odnotowania są też 40 000 zł w bonach Sodexo od Alior Banku czy 10 000 zł do wydania w Lidlu za płatność Lidl Pay.

Przebudzenie z promocyjnego letargu

Jednym z ważnych wydarzeń 2020 r. było przebudzenie się z promocyjnego letargu banku PKO BP. Bank nie tylko zaczął aktywnie reklamować swoje rachunki osobiste przyznając bony na Allegro za ich otwarcie, ale rozdawał także nagrody za wykupienie ubezpieczenia komunikacyjnego w bankowości elektronicznej, wykonanie transakcji Blikiem, doładowanie telefonu a nawet za odblokowanie dostępu do serwisu internetowgo iPKO lub aplikacji mobilnej IKO.

Wielkim powodzeniem cieszyły się kolejne odsłony promocji, w której za sam fakt wykupienia w bankowości elektronicznej karty podarunkowej otrzymywało się bon na Allegro o wartości 50 zł.

Przedsiębiorcy także docenieni

Naszym zdaniem na promocyjną ofertę banków nie mogli też narzekać przedsiębiorcy, przy czym trzeba zaznaczyć, że główna w tym zasługa zaledwie kilku instytucji finansowych, które organizowały regularnie akcje specjalne dla tej grupy klientów. Należą do nich m.in. Alior Bank, Bank Millennium oraz Santander Bank Polska. Zwłaszcza ten ostatni zasługuje na uznanie, gdyż jego akcje dotyczyły różnych produktów i usług przydatnych przedsiębiorcom. Korzystając ze wszystkich można było zyskać ponad 3000 zł.

Tu przybyło, tam ubyło

Z naszych obserwacji wynika, że ubyło promocji, w których nagrody zdobywało się za wybór określonego sposobu płatności – Masterpass, Apple Pay, Google Pay czy Blika, zwłaszcza w przypadku tego ostatniego jest to szczególnie mocno widoczne. Akcje były nie tylko rzadsze, ale i mniej atrakcyjne.

Przybyło za to promocji dla zaproszonych klientów. Organizowała je większość banków zachęcając do udziału w nich wybrane osoby w komunikatach przesyłanych w bankowości elektronicznej, na adres e-mail czy numer telefonu. Na ogół chodziło o sięgnięcie po nowy produkt (np. kartę kredytową), zalogowanie się do bankowości elektronicznej po dłuższej przerwie, zmianę sposobu autoryzacji transakcji.

Czekając na rok 2021

Wspominamy o promocyjnych wydarzeniach mijającego roku, by pokazać jak wiele się działo, przypomnieć Łowcom Promocji najciekawsze działania, docenić organizatorów akcji specjalnych i rozbudzić pasję korzystania z tego typu propozycji wśród tych, którzy nie połknęli jeszcze promocyjnego bakcyla. To naprawdę nie jest trudne, a może Ci przynieść wiele korzyści. Nie tylko tych doraźnych – materialnych – związanych ze zdobytą premią, ale i długofalowych, dotyczących Twojego charakteru, o czym pisaliśmy w tekście „Postawa Łowcy Promocji zmieni Twoje życie na lepsze”.

A co nam przyniesie rok 2021? Mamy nadzieję, że wiele nowych, ciekawych promocji z atrakcyjnymi i oryginalnymi nagrodami, o których będzie się długo pamiętało, jak o wielkim nadmuchiwanym różowym flamingu z 2018 r. od PKO BP. Życzymy Ci jak najatrakcyjniejszych nagród za spełnienie jak najprostszych warunków aktywności!

Będziemy trzymali rękę na promocyjnym pulsie i na bieżąco informowali o kolejnych akcjach. Zachęcamy do odwiedzania naszego portalu, zapisania się na newsletter, by żadna okazja nie przeszła Ci koło nosa. Bywa, że te najciekawsze są dostępne zaledwie przez kilka godzin.


Oceń artykuł
0
(0 ocen)
Aby oddać głos, wskaż odpowiednią liczbę gwiazdek.
Dziękujemy za Twój głos Dziękujemy za Twój głos

Komentarze

(2)
Sortuj od najnowszych
Dodaj swój komentarz...
A
Adam
Gość

Jest szansa, że w przyszłym roku banki zmniejsza w końcu karencję, czy nie ma co liczyć?

Odpowiedz

K
Krystian
Tester
@Adam

Trudno przewidzieć. Wiemy natomiast, że Bank Pekao skrócił okres karencji o... 3 dni ;)

Odpowiedz