Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

My analizujemy konta bankowe. Ty je wybierasz.

Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

Bank Millennium zwiększa maksymalny limit dzienny przelewów… ale nie wszystkich

Bank Millennium zwiększa maksymalny limit dzienny przelewów… ale nie wszystkich
Spis treści

Tak przynajmniej wynika z tabeli opłat i prowizji, która zacznie obowiązywać 14 września 2019 r. W rubryce „Kanały Bankowości Elektronicznej” odnajdujemy informację, że maksymalny limit dzienny dla przelewów zlecanych właśnie z poziomu bankowości elektronicznej ma wynosić 100 tys. zł.

Dotyczy to jednak tylko i wyłącznie operacji zatwierdzanych przy wykorzystaniu autoryzacji mobilnej. Gdybyśmy chcieli pozostać przy nieco bardziej tradycyjnej autoryzacji SMS, limit wyniesie niezmiennie 50 tys. zł. Nie ulegnie też zmianie limit dzienny dla przelewów zleconych w aplikacji (10 tys. zł).

Co więcej, podniesienie limitu do 100 tys. zł (lub do jakiejkolwiek kwoty powyżej 50 tys. zł) będzie jednak wymagało jednorazowej wizyty w placówce.

Bank Millennium wśród instytucji z najniższymi limitami przelewów

Podwyższenie maksymalnego limitu dziennego – nawet, jeśli dotyczy ona wyłącznie jednej metody autoryzacji – z pewnością ucieszy wielu klientów Banku Millennium. Obecny limit, czyli 50 tys. zł, jest bowiem jednym z najniższych limitów stosowanych przez banki.

Dla porównania, większość banków pozwala na samodzielne ustalenie w bankowości internetowej limitu dziennego (lub pojedynczej transakcji) do kwoty nawet kilkuset tysięcy złotych albo wręcz wcale nie stosuje podobnych ograniczeń. Najwyraźniej banki wychodzą z założenia, że to klient najlepiej wie, jaki limit będzie wystarczający do odpowiedniego zabezpieczenia swoich środków.

Maksymalny limit w wysokości 50 tys. zł sprawia, że zlecenie z poziomu serwisu Millenet przelewu na nieco wyższą kwotę jest po prostu niemożliwe. W sytuacji, w której chcemy przetransferować wyższą sumę, musimy udać się do oddziału (lub zlecić przelew telefoniczny). Wielokrotnie dawaliście nam do zrozumienia, że takie ograniczenie jest dla Was w najlepszym wypadku przesadną troską o bezpieczeństwo, a w najgorszym – zwykłym absurdem.

Frustrację mają prawo odczuwać również oszczędzający, np. na Koncie Oszczędnościowym Profit. Chcąc wypłacić środki z konta na rachunek w innym banku, są nieraz zmuszeni „rozbić” taką wypłatę na dwie lub kilka mniejszych i realizować każdą w innym dniu. Jakby tego było mało, bank pozwala na zlecenie tylko jednego darmowego przelewu wychodzącego w miesiącu, a za każdy kolejny pobiera 7,5 zł. Limit w takim przypadku wiązał się więc nie tylko z niedogodnością, ale również z kosztami.

Jak zacząć korzystać z mobilnej autoryzacji w Banku Millennium?

Aby od 14 września móc swobodnie przelewać pieniądze z rachunków w Banku Millennium do łącznej wysokości 100 tys. zł dziennie, należy zatwierdzać operacje przy użyciu mobilnej autoryzacji. Polega ona na tym, że, zlecając przelew, czekamy na powiadomienie na telefon, które następnie przenosi nas do aplikacji banku. Po zalogowaniu zatwierdzamy transakcję jednym kliknięciem. Metoda jest bezpieczna, a zdaniem ekspertów przewyższa pod tym względem kody SMS (o starszych metodach autoryzacji nie wspominając).

Mobilną autoryzację możemy uruchomić w bankowości mobilnej Banku Millennium w zakładce z ustawieniami. Jeśli planujmy zlecać przelewy na wyższe kwoty, powinniśmy sprawdzić także obowiązujące limity w bankowości internetowej i, jeśli to konieczne, dokonać ich podwyższenia [Imię i Nazwisko / Ustawienia / Ustawienia zabezpieczeń / Limit Główny (dzienny)]. Zmiana limitu dokonana w serwisie Millenet wymaga potwierdzenia hasłem SMS, a po 14 września jego podwyższenie do kwoty pow. 50 tys. zł wymagać będzie wizyty w oddziale.