
- Dodatkowe możliwości
- 760 zł w programie poleceń
- Nowa identyfikacja wizualna, nieszablonowe kanały komunikacji
Wraz z nadejściem sierpnia mBank radykalnie odświeżył swoją ofertę dla młodych klientów. Dotychczasowe rachunki – młodzieżowe izzyKonto i studenckie eKonto dla młodych – zostały zastąpione eKontem m, przeznaczonym głównie dla osób między 13 a 24 rokiem życia (choć można z niego korzystać również w starszym wieku).
Aby lepiej dostosować się do potrzeb młodych klientów, bank zastosował ciekawą taktykę – po wejściu nastolatka w wyższy próg wiekowy w ramach konta są udostępniane kolejne bezpłatne usługi, ale też mBank stawia coraz to większe warunki uniknięcia niektórych opłat. Dzięki temu rachunek rozwija się razem z właścicielem i dostosowuje do rosnących wymagań i możliwości finansowych młodego człowieka.
Na przykład klienci w wieku 13-20 lat są zwolnieni z opłat za prowadzenie konta, obsługę karty oraz wypłatę gotówki ze wszystkich krajowych bankomatów, muszą jednak płacić za polecenie zapłaty oraz wpłaty i wypłaty gotówki w placówce banku.
Kiedy jednak osiągną 21 rok życia, te dotychczas obłożone prowizjami usługi automatycznie stają się darmowe. Także prowadzenie rachunku wciąż jest bezpłatne, pojawia się jednak warunkowa opłata za użytkowanie plastiku (aby jej uniknąć, trzeba wykonać 5 płatności bezgotówkowych kartą w miesiącu).
Natomiast osoby powyżej 24 roku życia muszą się liczyć zarówno z opłatą za obsługę karty, jak i prowizją za prowadzenie rachunku. Aby uzyskać zwolnienie z tej opłaty, muszą zapewnić wpływ na konto w wysokości 1000 zł miesięcznie. Jednak także i tutaj bank zastosował zasadę „coś za coś” i zaoferował posiadaczom rachunku kolejną bezpłatną funkcjonalność. Dorosłych właścicieli eKonta m nie obowiązuje już prowizja za wypłatę gotówki z bankomatów za granicą (za którą w młodszym wieku musieliby płacić minimum 9 zł).
Bezpłatne i płatne usługi w poszczególnych przedziałach wiekowych przedstawiamy w tabelce:
13-20 lat |
21-24 |
25 lat i więcej |
|
---|---|---|---|
Bezpłatne |
|
|
|
Płatne |
|
|
|
Sprawdź naszą dokładną analizę rachunku eKonto m w mBanku.
Dodatkowe możliwości
W pakiecie z rachunkiem bank proponuje także kartę debetową Visa Me oraz kilka funkcjonalności, które powinny przypaść do gustu młodym właścicielom konta. Należy do nich usługa mSaver, która pozwala na odkładanie niewielkich kwot podczas codziennych zakupów, oraz program rabatowy mOkazje (w jego ramach bank zwraca klientom część wydatków poniesionych na zakupy w wybranych sklepach).
760 zł w programie poleceń
Dodatkowo bank uruchamia promocję wykorzystującą mechanizm programu poleceń. Akcja „#brałbym” jest skierowana do osób w wieku 18-24 lat i opiera się na następujących zasadach: klient, który założy w mBanku rachunek osobisty i zarejestruje się na stronie www.brałbym.pl podczas tzw. Happy Hours (od 10.08 do 31.08 co środę o godz. 20:00), a także poleci mBank trzem osobom, które również otworzą konto i będą z niego aktywnie z korzystać (m.in. wykonają pięć transakcji kartą, BLIK-iem lub mTransferem w miesiącu i przynajmniej raz zalogują się do aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego ), dostanie jedną z trzech wybranych przez siebie nagród o wartości 760 zł (voucher na smartfon lub pieniądze na paliwo albo na prawo jazdy).
Regulamin promocji znajdziesz tutaj.
Nowa identyfikacja wizualna, nieszablonowe kanały komunikacji
„Młodzi byli zawsze ważną grupą klientów – deklaruje Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej - Co trzeci nowy klient u nas to osoba w wieku do 24 roku życia, często zakładająca swój pierwszy rachunek. Wiemy, że aby dalej skutecznie walczyć o tę grupę klientów, musimy ich lepiej rozumieć. Potrzeby młodych są inne niż klientów dojrzałych. Odmienne są też ich zainteresowania i sposób komunikacji. Dlatego robimy krok do przodu i przedstawiamy stworzoną od nowa ofertę, a także nowatorską komunikację ze świeżą wersją naszego logo”.
Nowy logotyp – swoim układem nawiązujący do oprawy graficznej mBanku – utrzymany jest w dynamicznych, neonowych barwach, podobnie jak strona reklamująca nowe konto. Bank planuje również promować nowy produkt nie tylko za pomocą telewizji, internetu czy YouTuba, lecz także poprzez niestandardowe działanie eventowe, np. murale czy przejażdżki po Helu sportowym Maserati pomalowanym w neonowe kolory mBanku.
Dzięki nowej strategi, bazującej na odświeżonym rachunku, mBank zamierza pozyskać do 2020 r. pół miliona młodych klientów.
Czy ta strategia się powiedzie? Czas pokaże, choć naszym zdaniem ma szansę, ponieważ jest interesująca i spójna.