Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

My analizujemy konta bankowe. Ty je wybierasz.

Konta i promocje bankowe – Najlepszekonto.pl

mBiznes konto w mBanku z gwarancją braku opłat przez 2 lata

Beata Szymańska
Redaktor Najlepszekonto.pl
mBiznes konto w mBanku z gwarancją braku opłat przez 2 lata
Źródło: strona mBanku
Ocena:
Atrakcyjność opłat:
Oferta oszczędnościowa:
Promocje i bonusy:
Oferta walutowa:
Bankowość internetowa i mobilna:

Zalety:

Ponownie od 75 do 200 zł za polecenie konta w mBanku w ramach programu „PolecamBank”
Trwa do: 02.03.2021
  • praktycznie darmowe konto, karta i przelewy przez dwa lata
  • nowoczesny system transakcyjny
  • profesjonalna obsługa klienta biznesowego (mNawigacja, mPlatforma Walutowa, terminale płatnicze, bramka płatności)
  • możliwość zdalnego otwarcia konta

Wady:

  • przeciętna oferta oszczędnościowa

Opinia eksperta

Wygodne w obsłudze, nowoczesne i funkcjonalne. Może zaspokoić oczekiwania firm z dłuższym stażem, jak i początkujących przedsiębiorców. Duży plus za ciekawe usługi dodatkowe przydatne w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Beata Szymańska
Masz pytanie? Zadaj je w komentarzu!

mBiznes konto Standard to rachunek dostępny dla przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, właścicieli różnych typów spółek (cywilnej, jawnej i partnerskiej), a także stowarzyszeń rejestrowych, fundacji, spółdzielni mieszkaniowych, kościołów i związków wyznaniowych.

Czy jednak oferta mBanku potrafi zaspokoić potrzeby tak różnych przedsiębiorstw? Wszak inne wymagania wobec rachunku ma samozatrudniony, inne – duża spółka handlowa typu import-eksport. Co innego jest ważne dla małego detalisty, co innego – dla rozwijającej się prężnie firmy produkcyjnej. Sprawdźmy więc, dla kogo mBiznes konto Standard faktycznie będzie korzystne, a kto powinien przemyśleć decyzję o otwarciu rachunku.

Pełna analiza mBiznes Konta Standard w mBank


Przyglądamy się opłatom

Tym, co łączy właścicieli wszystkich firm – zarówno tych małych, jak i tych wielkich – jest niechęć do ponoszenia niepotrzebnych kosztów. Zasada ta odnosi się także do firmowych rachunków - zobaczmy więc, jak pod tym względem wypada mBiznes konto Standard.

Warto zwrócić uwagę, że przedsiębiorcy, którzy do 31 stycznia 2021 r. otworzą rachunek w ramach obecnie obowiązującej promocji, przez dwa lata mogą cieszyć się brakiem opłat za za najważniejsze usługi bankowe.

Co jednak ze standardowymi prowizjami? Choć na pierwszy rzut oka wydają się dość wysokie, większości z nich na szczęście można uniknąć. Pozostaje kwestia karty debetowej i przelewów wychodzących. Niestety, standardowa opłata miesięczna za kartę debetową wynosi 5 zł i nie da się jej uniknąć. Ponadto mBank - w odróżnieniu od konkurencji – nie oferuje pakietu bezpłatnych przelewów zewnętrznych (za każdy zapłacimy 1,50 złotych).

Usługi bankowe i księgowe w jednym miejscu

Firmowi klienci mogą wygodnie zarządzać rachunkiem poprzez nowoczesną bankowość internetową oraz aplikację mobilną. System transakcyjny banku łączy w sobie funkcje bankowe oraz księgowe, dzięki czemu firma może obniżyć koszty administracyjne i lepiej kontrolować swoje finanse.

Funkcjonalnością, na którą warto zwrócić uwagę, jest mOrganizer Finansów. W ramach tej usługi możesz skorzystać z czterech modułów: „Monitoringu płatności”, „Asystenta finansowego”, „Mojej księgowości” oraz „Moich kosztów” ułatwiających prowadzenie biznesu. Przykładowo: jeśli zdecydujesz się na „Moją księgowość”, system automatyczne wyliczy Ci podatki do zapłaty oraz umożliwi wygenerowanie i wysyłkę deklaracji podatkowych bądź plików JPK_VAT.

Z kolei dzięki „Monitoringowi płatności” zyskasz dostęp do wykazu niezapłaconych faktur z informacją o spodziewanej płatność i będziesz mógł uruchomić opcję „miękkiej windykacji” (system wówczas sam przypomni dłużnikowi o zaległej spłacie). Natomiast wybierając moduł „Moje koszy” opłacisz fakturę bez przepisywania danych do przelewu i łatwo wyślesz dokumenty w formie elektronicznej do księgowej.

Niestety, za te udogodnienia będziesz musiał zapłacić. Co prawda, możesz wypróbować wszystkie moduły przez 3 miesiące za darmo, a następnie wybrać te najbardziej przydatne, jednak po tym okresie bank za każdy moduł pobierze opłatę (od 10 do 30 zł netto).

Z kolei większe firmy, potrzebujące bardziej zaawansowanych narzędzi, mogą w bankowości elektronicznej mBanku skorzystać z takich opcji, jak wieloosobowa autoryzacja transakcji (usługa bezpłatna), import plików z przelewami czy raport MT940. Innym udogodnieniem dedykowanym większym przedsiębiorstwom jest  mKsięgowość Komfort lub Premium, dająca dostęp do wspomnianych wcześniej modułów oraz zapewniająca wsparcie dedykowanej księgowej.

Dodatkowe funkcjonalności mBiznes Konta Standard

Posiadacze firmowego rachunku w mBanku mogą skorzystać z kilku udogodnień, które bank przygotował dla klientów biznesowych. Takim ciekawym rozwiązaniem jest np. karta debetowa Visa Foto Business. Wystarczy umieścić na niej logo lub zdjęcie oddające charakter prowadzonej działalności gospodarczej, a karta może jednocześnie pełnić funkcję wizytówki firmy.

Bank nie zapomniał także o przedsiębiorcach prowadzących sprzedaż detaliczną. Posiadacze Konta mBiznes Standard mogą podpisać z bankiem umowę o terminal płatniczy i otrzymać dofinansowanie w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego (pod warunkiem, że jest to ich pierwsze urządzenie). Do wyboru są następujące maszyny: stacjonarne i przenośne terminale First Data, przenośne terminale Planet Pay lub mobilne terminale SumUp.

Z kolei firmy, które mają wielu kontrahentów i chcą mieć dedykowane rachunki do rozliczeń z konkretnymi dostawcami, mogą otworzyć do 50 kont pomocniczych i do każdego subkonta zamówić oddzielną kartę.

Bank udostępnił także ciekawą usługę dedykowaną właścicielom sklepów internetowych - system płatności online paynow, którym można zarządzać z poziomu bankowości elektronicznej. Aktywacja bramki płatności jest bezpłatna, natomiast prowizja od transakcji wynosi 0.95%.

Zyskaj na promocjach z mBiznes Kontem Standard

Obecnie mBiznes Konto Standard objęte jest następującymi promocjami:

mBiznes Konto Standard: lista niedociągnięć

mBiznes konta Standard ma również pewne mankamenty, chociażby dość skromną ofertę oszczędnościową. Dla przedsiębiorców, którzy chcą efektywnie wykorzystać nadwyżkę na rachunku bieżącym, bank przygotował następujące produkty: rachunek lokacyjny mBiznes Plus, lokatę terminową na 3, 6 i 12 miesięcy oraz lokatę walutową w USD, EUR, GBP (w zależności od waluty i okresu zapadalności oprocentowanie waha się od 0,10 do 0,50%).

Mieszane uczucia budzi również oferta walutowa. Co prawda, firma może skorzystać z Licznika Walutowego i mPlatformy Walutowej (usługa pozwala na szybką wymianę walut z poziomu serwisu transakcyjnego), a bank prowadzi konta w aż 11 walutach: EUR, USD, GBP, CHF, JPY, NOK, SEK,CZK,DKK, HUF, HRK, jednak pobiera za nie sporą opłatę (10 zł).

In minus wyróżnia się prowizja za obsługę karty wydanej do konta w walucie. Jeśli zapomnimy o wykonaniu kartą min. jednej transakcji bezgotówkowej lub gotówkowej w miesiącu, bank ściągnie opłatę w wysokości 5 zł. Z kolei opłaty za operacje walutowe nie odbiegają od średniej rynkowej i standardowo wynoszą 1,50 zł za przelew SEPA oraz 0,35% kwoty przelewu min. 20 zł, maks. 200 zł za przelew zagraniczny SWIFT.

 

Komu można polecić mBiznes konto Standard?

Analiza słabych i mocnych stron rachunku dowodzi, że nie jest to produkt absolutnie dla wszystkich. Sprawdźmy więc, jakie podmioty odniosą faktyczną korzyść z założenia konta.

Pierwszą taką grupą są początkujący przedsiębiorcy, dla których bank przygotował szereg udogodnień. Młode firmy mogą liczyć na pomoc banku w założeniu działalności gospodarczej oraz samodzielnie zarządzać finansami przez system bankowości internetowej. Takie rozwiązania, jak szybki dostęp do płatności czy wygodne fakturowanie mogą spodobać się także mikroprzedsiębiorstwom. Dzięki nowoczesnej bankowości elektronicznej mikrofirmy będą mogły lepiej kontrolować przepływy gotówkowe i zaoszczędzić na obsłudze księgowej.

Także duże firmy znajdą w ofercie mBanku wiele przydatnych usług ułatwiających prowadzenie działalności. Część przedsiębiorców z pewnością chętnie skorzysta z takich narzędzi, jak automatyzacja płatności i przelewów, wieloosobowy dostęp do rachunku czy zaawansowane raportowanie. Do tego dochodzi możliwość założenia nawet 50 rachunków pomocniczych (warto jednak pamiętać, że bank pobierze 5 zł za obsługę każdego konta + 5 zł za każdą dodatkową kartę).

Kolejną grupą, której można polecić rachunek w mBanku, są firmy planujące instalację terminala. Jeśli zdecydują się na skorzystanie z oferty banku, mogą otrzymać aż 2 bonusy – dwuletnie zwolnienie z niektórych prowizji za konto i przez rok niższe opłaty za terminal w ramach dofinansowania w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. Z udogodnień udostępnionych przez mBank powinni być również zadowoleni właściciele sklepów internetowych.

I wreszcie - mBiznes konto Standard ma szanse spodobać się przedsiębiorcom, którzy wykonują miesięcznie niewielką liczbę przelewów i rozliczają większość wydatków za pomocą karty. Dla tych podmiotów – o ile spełnią warunki gwarantujące brak opłat za obsługę plastiku i prowadzenie rachunku bieżącego - konto może okazać się niemal bezpłatne.

Kto powinien przemyśleć decyzję o założeniu rachunku?

Nieco zawiedzione biznesową ofertą mBanku mogą być np. firmy poszukujące dobrej oferty walutowej czy okazji do korzystnego lokowania nadwyżek. Rachunek może być również mało opłacalny dla podmiotów rozliczających się przede wszystkim za pomocą przelewów. Firmy realizujące kilkadziesiąt albo kilkaset płatności w miesiącu powinny ocenić, czy w ich przypadku mBiznes konto Standard będzie dobrym wyborem. Bo choć przelewy w promocji są bezwarunkowo bezpłatne, to jednak mogą generować spore koszty, kiedy zacznie obowiązywać standardowa oferta.

Nieco ambiwalentne uczucia mogą mieć też przedsiębiorcy na co dzień operujący głównie gotówką. Muszą bowiem pamiętać, że korzystanie z maszyn niektórych sieci obłożone jest prowizją. Rozwiązanie, w którym część urządzeń generuje koszty, a część jest bezpłatna, trudno uznać za przyjazne i wygodne.

Jak założyć konto firmowe w mBanku?

Przedsiębiorcy, którzy nie są klientami mBanku, mają do wyboru kilka metod: mogą wypełnić wniosek online, a następnie podpisać umowę za pośrednictwem kuriera lub w placówce banku bądź też otworzyć konto całkowicie zdalnie. W tym ostatnim przypadku muszą dysponować smartfonem z anteną NFC oraz e-dowodem (czyli dowodem z warstwą elektroniczną), a także zainstalować aplikację eDO App na swoim telefonie.

Natomiast osoby, które posiadają w banku jakiś inny produkt (np. konto osobiste), po wypełnieniu wniosku otrzymają kod autoryzacyjny SMS, którym będą mogły potwierdzić umowę (bank deklaruje, że rachunek będzie aktywny już po pięciu minutach).

mBiznes konto Standard okiem redakcji

mBiznes Konto Standard należy uznać za jedną z ciekawszych propozycji dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Jest to nowoczesna i dopracowana oferta, która może się spodobać zarówno firmom z dłuższym stażem, jak i początkującym przedsiębiorcom.

Atutem rachunku są zwłaszcza dodatkowe usługi, które mogą się przydać w prowadzeniu biznesu. Kontem można łatwo i wygodnie zarządzać za pomocą Internetu i aplikacji mobilnej mBanku, a oba kanały dostępu zostały wyposażone w szereg funkcjonalności dostępnych w ramach mOrganizera Finansów (np. opcję szybkich płatności, ostrzeżenia w przypadku przewidywanego braku środków na koncie czy możliwość generowania deklaracji podatkowych).  Z poziomu bankowości elektronicznej można również założyć konto walutowe, skorzystać z mPlatformy Walutowej i szerokiej gamy produktów kredytowych.

Wszystkie te elementy składają się na interesującą ofertę, w której wiele podmiotów znajdzie „coś dla siebie”. Reasumując, jeśli zależy Ci na kompleksowych rozwiązaniach bankowych dla swojej firmy, warto byś przyjrzał się bliżej tej propozycji

Przydatne dokumenty

  1. Regulamin Promocji „0 zł za prowadzenie konta firmowego”
  2. Taryfa opłat i prowizji

O banku

mBank w krótkim czasie zrewolucjonizował polski rynek usług bankowych. Do dziś kieruje się zdefiniowaną przed laty misją: „maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych” i systematycznie wprowadza nowoczesne produkty i usługi. Obecnie obsługuje ok. 5 mln klientów detalicznych i posiada ok. miliona aktywnych użytkowników bankowości mobilnej.