Konsolidacja – kto może z niej skorzystać?
Kredyt konsolidacyjny to produkt bankowy przeznaczony dla osób, u których pojawiają się trudności w regulowaniu posiadanych zobowiązań. Jeżeli wysokość rat znacznie obciąża Twój budżet i zależy Ci na zmniejszeniu miesięcznych wydatków, kredyt ten może być dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.
Na połączenie kredytów i pożyczek decydują się także osoby, które mają problem z regulowaniem rat w wielu instytucjach i ciężko im zapamiętać terminy ich płatności. Zaciągnięcie kredytu konsolidacyjnego zapewnia przejrzystość oraz większą kontrolę nad wydatkami.
Mimo iż jest to usługa skierowana głównie do osób fizycznych, warto wspomnieć, iż niektóre banki oferują konsolidację także dla firm. Takie rozwiązanie może znacznie zmniejszyć zobowiązania przedsiębiorstwa, co pomoże w zachowaniu jego płynności finansowej.
Jakie warunki trzeba spełnić?
Kredyt konsolidacyjny wiąże się ze spełnieniem określonych warunków banku. Pomimo tego, iż pozyskanie wcześniejszych kredytów czy pożyczek poprzedzone było weryfikacją wiarygodności oraz oceną Twojej sytuacji finansowej, niezbędne będzie ponowne przejście przez ten proces.
Podstawowym warunkiem uzyskania kredytu jest posiadanie odpowiedniej zdolności kredytowej oraz pozytywnej historii poprzednich spłat.
W celu zbadania Twojej zdolności kredytowej bank weźmie pod uwagę m.in. wysokość uzyskiwanych przez Ciebie dochodów, formę zatrudnienia, stałe wydatki oraz spłacane zobowiązania.
Poziom zdolności kredytowej określi, czy będziesz w stanie bezproblemowo regulować przyznany Ci kredyt. Kolejnym istotnym wymogiem decydującym o przyznaniu finansowania jest posiadanie pozytywnej historii kredytowej. Bank pobierze raport
BIK i sprawdzi, czy spłacasz swoje zobowiązania w wyznaczonych terminach. Warto dodać, że kredyt konsolidacyjny to produkt przeznaczony dla osób, które jedynie przewidują problemy ze spłatą. Jeżeli miałeś trudności z regulowaniem poprzednich zobowiązań i posiadasz opóźnienia w spłacie, niestety w większości przypadków bank nie zgodzi się na przyznanie Ci finansowania.
Jakie dokumenty należy złożyć?
Pozyskanie kredytu wiąże się z obowiązkiem dostarczenia określonych dokumentów. Chcąc skonsolidować swoje zobowiązania, będziesz zobligowany do przedstawienia dowodu osobistego, zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach oraz wszystkich umów obecnie spłacanych kredytów i pożyczek. Możesz także zostać poproszony o dostarczenie wyciągu z rachunku bankowego.
Po przeanalizowaniu Twojej zdolności kredytowej, historii kredytowej oraz dostarczonych dokumentów bank podejmie decyzję odnośnie przyznania Ci finansowania. Jeżeli będzie ona pozytywna, wystarczy, że podpiszesz umowę kredytową. Od tego momentu będziesz spłacać tylko jedną ratę, co z pewnością ułatwi kontrolę nad domowym budżetem.