Karta kredytowa Citi Simplicity należy do najpopularniejszych produktów banku Citi Handlowy. Wynika to z faktu, iż bank przypomina o niej w bardzo wielu szeroko reklamowanych akcjach promocyjnych. Można się pokusić o stwierdzenie, że chyba każdy, kto poszukiwał karty kredytowej, zetknął się z ofertą Citi Simplicity.
Karta kredytowa Citi Simplicity - parametry, opłaty, prowizje
Oto najważniejsze cechy karty kredytowej Citi Simplicity z logo Mastercard.
0 zł / 12 zł
opłaty unikniesz, jeśli w danym cyklu rozliczeniowym wykonasz transakcje bezgotówkowe na min. 1000 zł (opłata zwracana jest w kolejnym cyklu)
w przypadku wybranych promocji karty poza podstawową premią bank oferuje bezwarunkowe zwolnienie z opłaty lub stosuje łatwiejsze warunki jej uniknięcia przez określony czas
bankomaty krajowe i zagraniczne
Polecana dla |
|
---|---|
Operator karty | Mastercard |
Rodzaj karty | zwykła |
Okres ważności | 3 lata |
Minimalny dochód | 1200 zł |
Wydanie karty | 0 zł |
---|---|
Opłata za kartę | 0 zł / 12 zł |
Możliwość uniknięcia opłaty za kartę | opłaty unikniesz, jeśli w danym cyklu rozliczeniowym wykonasz transakcje bezgotówkowe na min. 1000 zł (opłata zwracana jest w kolejnym cyklu) w przypadku wybranych promocji karty poza podstawową premią bank oferuje bezwarunkowe zwolnienie z opłaty lub stosuje łatwiejsze warunki jej uniknięcia przez określony czas |
Wypłata z bankomatów w Polsce | 10%, min. 20 zł |
Wypłata z bankomatów za granicą | 10%, min. 20 zł |
Płatność kartą za granicą | 6,8% |
Opłata za kartę dodatkową | 0 zł / 6 zł opłaty unikniesz, jeśli w danym cyklu rozliczeniowym wykonasz transakcje bezgotówkowe na min. 1000 zł (opłata zwracana jest w kolejnym cyklu) |
Oprocentowanie | 18,5% |
---|---|
Okres bezodsetkowy | 56 dni |
Maks. limit kredytowy | ustalany indywidualnie |
Wysokość spłaty minimalnej | min. 30 zł, wysokość ustalana na koniec cyklu rozliczeniowego |
Przekroczenie limitu karty | 0 zł |
Płatności mobilne |
|
---|
Karta Citi Simplicity może być aktywowana w bankowości internetowej Citibank Online, za pośrednictwem aplikacji Citi Mobile bądź też w serwisie bankowości telefonicznej CitiPhone. Ten ostatni sposób jednak odradzamy ze względu na opłatę jaką trzeba ponieść, by mieć do niego dostęp.
Zwracamy uwagę, że usługa CitiPhone jest automatycznie aktywowana przy podpisywaniu umowy o kartę i nie chcąc ponosić związanych z nią opłat, należy od razu poprosić o jej wyłączenie. Najprościej jest to zrobić w bankowości internetowej (szczegóły poniżej).
Opłata roczna nie występuje, bank pobiera prowizję tylko w tych miesiącach, w których nie jest spełniony warunek transakcyjności.
Oprocentowanie karty kredytowej Citi Simplicity uzależnione jest od aktualnego poziomu stóp procentowych ustalanego przez Radę Polityki Pieniężnej.
Narzędzia i możliwości dla posiadaczy karty
Posiadacze karty kredytowej Citi Simplicity mogą korzystać z licznych korzyści i możliwości związanych z tą „kredytówką”.
Bankowość elektroniczna Citibank online i aplikacja Citi Mobile
Zarządzanie kartą możliwe jest zarówno w bankowości internetowej Citibank online, jak i w aplikacji mobilnej Citi Mobile. Korzystając z tych kanałów dostępu można zlecać operacje bankowe, przeglądać historię transakcji, zmieniać ustawienia czy limity transakcyjne, a także składać wnioski o kolejne produkty.
System spłat ratalnych „Komfort”
To płatna usługa, dzięki której zakupy o wartości powyżej 100 zł można samodzielnie rozłożyć online na 60 dogodnych rat. Rozwiązanie przyda się w sytuacji, gdy w danym miesiącu wydatki okazały się wyższe od przewidywanych lub po prostu nie chcemy spłacać całego salda zadłużenia od razu. Dopuszczalne jest, by na raty rozłożyć tylko wybrane transakcje, a resztę salda spłacić niezależnie.
Z usługi można skorzystać w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zaraz po zaksięgowaniu transakcji na rachunku karty. Możliwe jest również uruchomienie jej tuż po dokonaniu płatności. Wystarczy kliknąć w link otrzymany od banku Citi Handlowy w wiadomości sms i wybrać liczbę rat, na którą chcemy rozłożyć transakcję.
Pożyczka z karty (przelew na raty)
Usługa pozwala skorzystać z dodatkowych środków ze spłatą w ratach bez przedstawiania dokumentów dochodowych i kontaktu z doradcą. Wniosek składa się online w bankowości elektronicznej, a otrzymane środki – minimum 500 zł, maksymalnie – limit kredytowy karty – można przelać na rachunek osobisty, wydać na dowolne cele i spłacić w ratach jak pożyczkę.
Bezpieczeństwo karty kredytowej
City Simplicity objęta jest zabezpieczeniem 3D Secure, czyli dodatkową weryfikacją klienta przy płatnościach kartą w Internecie. Citi Handlowy posiada również system wykrywania podejrzanych transakcji, które w razie potrzeby weryfikuje kontaktując się z klientem. Ponadto, w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów, w przypadku utraty karty bank jest odpowiedzialny za transakcje wykonane bez zgody i wiedzy klienta.
Transakcje wykonane kartą kredytową Citibanku objęte są procedurą reklamacyjną chargeback.
Płatności mobilne
Rachunek karty kredytowej Citi Simplicity można powiązać z Blikiem. Karta może być też dodana do mobilnych portfeli Google Pay lub Apple Pay.
Program Citi Specials – zasady i partnerzy
Program korzyści Citi Specials to rabaty i nagrody u blisko 300 partnerów programu, a także niespodzianki przygotowane specjalnie dla posiadaczy karty Citi Simplicity. Wchodząc na stronę programu, trzeba wybrać typ swojej karty, miejsce zamieszkania albo zaznaczyć oferty dostępne online i od razu zobaczymy, co bank dla nas przygotował.
O przywilejach związanych z Citi Specials, np. dostępie do przedsprzedaży biletów na koncerty Live Nation, bank informuje na stronie programu oraz w wiadomościach przesyłanych drogą elektroniczną.
Program Mastercard Bezcenne Chwile
Posiadacze karty Citi Simplicity mogą również uczestniczyć w programie lojalnościowym Mastercard Bezcenne Chwile (dawniej Priceless Specials) w którym zbiera się punkty za transakcje kartą, a potem można je wymienić na nagrody z katalogu, np. vouchery zakupowe, bilety do kina.
Ubezpieczenie do karty Citi Simplicity
Bank proponuje również ubezpieczenie do karty kredytowej pozwalające ograniczyć ryzyko kłopotów ze spłatą zadłużenia na karcie. Składki są automatycznie pobierane z rachunku karty i uzależnione od wykorzystanej kwoty limitu w dniu wystawienia wyciągu. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje śmierć posiadacza karty, jego czasową niezdolność do pracy oraz poważne zachorowanie (np. zawał, nowotwór złośliwy, udar mózgu). Wykupienie polisy w bankowości elektronicznej trwa kilka minut, nie ma konieczności wykonywania badań medycznych.
Kto może wnioskować o kartę Citi Simplicity?
Karta kredytowa Citi Simplicity przeznaczona jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Każda decyzja o wydaniu karty i ustaleniu jej limitu jest poprzedzona badaniem wiarygodności i zdolności kredytowej. Sprawdzane są miesięczne wydatki na utrzymanie, spłacane obecnie kredyty, wysokość limitów na innych kartach kredytowych, limity w koncie, płacone alimenty. W analizie uwzględniane są też m.in. liczba osób na utrzymaniu, wykształcenie wnioskującego i jego stan cywilny. Trzeba się też liczyć z tym, że bank pobierze raport BIK, by poznać historię kredytową wnioskodawcy.
Klient indywidualny może ubiegać się o tę „kredytówkę” jeśli jest osobą pełnoletnią, osiąga dochód netto w wysokości min. 1200 zł i jest zatrudniony w aktualnym miejscu pracy min. 3 miesiące. Bank może poprosić o dodatkowe dokumenty, takie jak wyciąg z rachunku bankowego z wpływami z tytułu wynagrodzenia, pasek pracowniczy lub PIT, które potwierdzą staż pracy i osiągany dochód.
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą bank wymaga wykazania, że firma działa od min. 2 lat a osiągane dochody są w wysokości przynajmniej 2500 zł netto miesięcznie.
Citi Simplicity - aktualne promocje
Niemal zawsze karta kredytowa Citi Simplicity jest objęta kilkoma promocjami powitalnymi, częste są też akcje specjalne dla jej posiadaczy.
HIT! Aż 900 zł premii z kartą kredytową Citi Simplicity w Citi Handlowym
HIT! Aż 900 zł premii za kartę kredytową Citi Simplicity w Citibanku + zwolnienie z opłat przez rok
Czytnik e-booków Kindle + 8000 punktów w Bezcennych Chwilach + roczne zwolnienie z opłat z kartą kredytową Citi Simplicity Citibanku
150 zł do Biedronki za podniesienie limitu na karcie kredytowej Citibanku. Tylko dla zaproszonych
600 zł premii za kartę kredytową Citi Simplicity w Citibanku + zwolnienie z opłat przez rok
6000 zł za skuteczne polecanie karty kredytowej Citibanku dla jej posiadacza, a dla nowego klienta nagroda w wybranej promocji
Nawet 20% rabatu w restauracjach z kartą płatniczą od Citibanku
Jak zawnioskować o kartę kredytową Citi Simplicity w Citibanku?
Najprostszym i najszybszym sposobem ubiegania się o wydanie karty Citi Simplicity jest złożenie wniosku na stronie internetowej.
Po pozytywnym wyniku badania zdolności kredytowej, ustaleniu limitu karty i podpisaniu z bankiem umowy, pozostaje już tylko poczekać na jej dostarczenie przez kuriera. Sięgającym po tę „kredytówkę” w promocji zwracamy uwagę, że regulamin akcji może przewidywać określony czas na aktywowanie „plastiku”, dokonanie tego później pozbawia prawa do premii.
Złożenie wniosku w placówce też jest możliwe, ale dla wielu osób z pewnością będzie to dość uciążliwe, bo bank posiada niewiele oddziałów, zlokalizowane są one tylko w dużych miastach.
Przydatne produkty powiązane
Konto osobiste
0 zł - wypłata z bankomatów Citi
wypłata z bankomatów obcych:
- 0 zł - pierwsze 4 wypłaty gotówki w miesiącu
- 8 zł - każda kolejna wypłata gotówki
uwaga! pula darmowych wypłat dotyczy również wypłat w ramach usługi cashback i Blik
- Szczegóły oferty
-
Recenzja
4
Konto
-
Przeznaczenie konta
konto osobiste dla osób powyżej 13. r.ż.
-
Oprocentowanie rachunku
0%
-
Opłata za otwarcie konta
0 zł
-
Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku
0 zł
Karta
-
Typy kart płatniczych
Mastercard Citicard
-
Funkcjonalność karty
- płatności zbliżeniowe
- płatności internetowe
- cashback
- 3D Secure
- wielowalutowość
- program rabatowy Mastercard Bezcenne chwile
-
Opłata za wydanie karty
0 zł
-
Opłata za odnowienie karty
0 zł
-
Miesięczna opłata za kartę
0 zł
-
Płatność kartą za granicą
0 zł
Bankomaty i operacje gotówkowe
-
Wypłata z bankomatów w Polsce
0 zł - wypłata z bankomatów Citi
wypłata z bankomatów obcych:
- 0 zł - pierwsze 4 wypłaty gotówki w miesiącu
- 8 zł - każda kolejna wypłata gotówki
uwaga! pula darmowych wypłat dotyczy również wypłat w ramach usługi cashback i Blik
-
Wypłata z bankomatu w Polsce Blikiem
0 zł - wypłata z bankomatów Citi
wypłata z bankomatów obcych:
- 0 zł - pierwsze 4 wypłaty gotówki w miesiącu
- 8 zł - każda kolejna wypłata gotówki
-
Wypłata z bankomatów za granicą
0 zł - wypłata z bankomatów Citi
zagraniczne bankomaty obce:
- 0 zł - pierwsze 4 wypłaty gotówki w miesiącu
- 8 zł - każda kolejna wypłata gotówki
-
Wpłata gotówki we wpłatomacie
0 zł - wpłatomaty własne banku
-
Cashback
- 0 zł - pierwsze 4 wypłaty gotówki w miesiącu
- 8 zł - każda kolejna wypłata gotówki
uwaga! pula darmowych wypłat dotyczy również wypłat z bankomatów obcych kartą i Blikiem
-
Wpłata gotówki w oddziale banku
30 zł
-
Wypłata gotówki w oddziale banku
30 zł
Przelewy
-
Zwykły przelew internetowy
0 zł
-
Przelew natychmiastowy
- 0 zł - pierwsze 3 przelewy natychmiastowe w miesiącu
- 5 zł - każdy kolejny przelew natychmiastowy w miesiącu
-
Zlecenie stałe
0 zł
-
Polecenie zapłaty
0 zł
-
Zwykły przelew w oddziale banku
30 zł
-
Koszt przelewu SEPA
0 zł
-
Koszt przelewu (zagranicznego) SWIFT
0,25%, min. 10 zł, maks. 100 zł
-
Kody SMS (autoryzacja operacji)
0 zł
-
Przelew na telefon Blik
0 zł
Inne
-
Płatności mobilne
Zalety
- bezwarunkowo bezpłatne konto i karta debetowa + kilka darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów w miesiącu
- konto założysz przez Internet z wykorzystaniem procesu zdalnej weryfikacji tożsamości
- świetny rachunek do płatności za granicą (niskie spready, karta wielowalutowa)
- pakiet darmowych przelewów natychmiastowych
Wady
- bardzo drogie wpłaty, wypłaty i przelewy w oddziale
-
Atrakcyjność opłat4.8/ 5
-
Użyteczność rachunku3.8/ 5
-
Jakość obsługi klienta3.5/ 5
-
Promocje i bonusy3.7/ 5
Produkty oszczędnościowe
oprocentowanie dla nadwyżki środków ponad 20 tys. zł wynosi 2% w skali roku
- Szczegóły oferty
-
Recenzja
3.7
Oprocentowanie
-
Oprocentowanie5%
-
Okres obowiązywania
bezterminowo
-
Zakres kwot
do 20 tys. zł
-
Kapitalizacja odsetek
miesięczna
-
Klient
nowy i obecny
-
Wpłata
dowolne środki
-
Uwagi
oprocentowanie nie nalicza się w miesiącach, w których wypłacisz środki
-
Oferta ważna do
do odwołania
-
Dodatkowe informacje
oprocentowanie dla nadwyżki środków ponad 20 tys. zł wynosi 2% w skali roku
Podstawowe opłaty
-
Opłata za otwarcie konta
0 zł
-
Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku
0 zł / 15 zł
-
Możliwość uniknięcia opłaty za prowadzenie rachunku
opłaty możesz uniknąć, jeżeli zapewnisz wpływ wynagrodzenia na Twoje konto osobiste w Citibanku w kwocie min. 2 tys. zł
-
Przelew internetowy
- 0 zł za pierwszy przelew wewnętrzny w miesiącu, 10 zł za każdy kolejny
- 0 zł za pierwszy przelew zewnętrzny w miesiącu, 10 zł za każdy kolejny
-
Zlecenie stałe
niedostępne
-
Kody SMS (autoryzacja operacji)
0 zł
Wymagane konta
Zalety
- oferta bezterminowa
Wady
- konieczność otwarcia konta osobistego
- za prowadzenie konta może być pobierana opłata
- stosunkowo niewielka kwota maksymalna
- oprocentowanie nie nalicza się w miesiącach, w których wypłacisz środki
-
Wysokość oprocentowania3.5/ 5
-
Atrakcyjność opłat3/ 5
-
Wygoda osiągnięcia zysku4.3/ 5
- Szczegóły oferty
Oprocentowanie
-
Oprocentowanie2%
-
Okres obowiązywania
bezterminowo
-
Zakres kwot
bez limitu
-
Kapitalizacja odsetek
miesięczna
-
Klient
nowy i obecny
-
Wpłata
dowolne środki
-
Oferta ważna do
do odwołania
Podstawowe opłaty
-
Opłata za otwarcie konta
0 zł
-
Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku
0 zł / 10 zł
-
Możliwość uniknięcia opłaty za prowadzenie rachunku
opłaty unikniesz, jeżeli posiadasz konto osobiste w Citi Handlowym
-
Przelew internetowy
- 0 zł - pierwszy przelew wewnętrzny w miesiącu, 10 zł za każdy kolejny
- 0 zł - pierwszy przelew zewnętrzny w miesiącu, 10 zł za każdy kolejny
-
Zlecenie stałe
niedostępne
-
Kody SMS (autoryzacja operacji)
0 zł
Wymagane konta
Konto walutowe
EUR, USD, GBP, CHF, AUD, CAD, ZAR, SEK, NOK, DKK, CZK, HUF
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
- 0 zł bankomaty Citi, pozostałe - 4 pierwsze wypłaty bezpłatnie, kolejne 8 zł - posiadacze CitiKonta
- Szczegóły oferty
Informacje ogólne
-
Waluta
EUR, USD, GBP, CHF, AUD, CAD, ZAR, SEK, NOK, DKK, CZK, HUF
-
Średni spread w % dla 4 głównych walut
- dla transakcji kartami debetowymi do CitiKonta - ok. 0,65-0,71%
- w ramach kursów online dla transakcji dokonywanych przez bankowość internetową, telefoniczną lub w oddziałach dla CitiKonta - ok. 0,65-0,71%
w ramach CitiKantoru - 0,65-0,72%
kursy dla posiadaczy rachunków Citigold i Citigold Private Client mogą być inne
-
Oprocentowanie rachunku
0%
-
Czy konto osobiste jest wymagane?
TAK
-
Wymagane konto
np. CitiKonto
Konto
-
Opłata za otwarcie konta
0 zł
-
Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku
0 zł
Karta
-
Typy kart płatniczych
Mastercard PayPass z funkcją wielowalutową
-
Opłata za wydanie karty
0 zł
-
Opłata za odnowienie karty
0 zł
-
Miesięczna opłata za kartę
0 zł
Bankomaty i operacje gotówkowe
-
Wypłata z bankomatów w Polsce
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
- 0 zł bankomaty Citi, pozostałe - 4 pierwsze wypłaty bezpłatnie, kolejne 8 zł - posiadacze CitiKonta
-
Wypłata z bankomatów za granicą
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
- 0 zł bankomaty Citi, pozostałe - 4 pierwsze wypłaty bezpłatnie, kolejne 8 zł - posiadacze CitiKonta
-
Wpłata gotówki we wpłatomacie
0 zł
-
Wpłata gotówki w oddziale banku
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
- 30 zł - posiadacze CitiKonta
-
Wypłata gotówki w oddziale banku
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
- 30 zł - posiadacze CitiKonta
Przelewy
-
Przelew krajowy w walucie przez Internet
- 0,25%, min. 10 zł, maks. 100 zł - posiadacze CitiKonta
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
-
Koszt przelewu walutowego przychodzącego
0 zł
-
Koszt przelewu (europejskiego) SEPA
0 zł
-
Koszt przelewu (zagranicznego) SWIFT
- przelewy standardowe
- 0,25%, min. 10 zł, maks. 100 zł - posiadacze CitiKonta
- 0 zł - posiadacze konta Citigold i Citigold Private Client
- przelewy w EUR na obszarze EOG - 0 zł
- przelewy standardowe
-
Kody SMS (autoryzacja operacji)
0 zł
Inne
-
Płatności mobilne
- Spis treści
- Szczegóły oferty
- Wstęp
- Karta kredytowa Citi Simplicity - parametry, opłaty, prowizje
- Narzędzia i możliwości dla posiadaczy karty
- Kto może wnioskować o kartę Citi Simplicity?
- Citi Simplicity - aktualne promocje
- Jak zawnioskować o kartę kredytową Citi Simplicity w Citibanku?
- Przydatne produkty powiązane
- Przydatne dokumenty
-
Recenzja(4.5)
-
Opinie(18)
Komentarze i opinie
(18)Citi Bank nie odpowiada za SWOJE BŁĘDY
Piszę to jako przestrogę dla obecnych i nowych klientów citibanku. W sierpniu przystąpiłem do promocji Mocne Trio (9,5% na rachunku oszczędnościowym po spełnieniu kilku warunków). Bank na koniec miesiąca wypłaca oprocentowanie standardowe, a 20 dni później oprocentowanie promocyjne. Okazało się, że w banku coś poszło nie tak i system nie wypłacał tego promocyjnego oprocentowania.
Parokrotnie odwiedzałem odział i pisałem reklamacje. W końcu bank przyznał się, że w moim przypadku system się zaciął i nie wypłaca odsetek automatycznie, tylko musi być to zainicjowane ręcznie. Jak bank to przyznał i napisał, że mu przykro za te niedogodności to czekałem jeszcze dwa tygodnie na wypłatę. Zostałem też poinstruowany, że każdego miesiąca mam im przypomnieć o ich obowiązku wypłaty odsetek - NAPRAWDĘ !!!
Zażądałem rekompensaty (nie napisałem jakiej - do ich uznania). Bank, chociaż parokrotnie przyznał się do błędu, to uznał że nie poniosłem straty i żadna rekompensata mi się nie należy. Nie obchodziło ich to, ile straciłem czasu na wyjaśnianie sprawy, wizyty w oddziale i pisanie kilku reklamacji. Najlepsze jest to, że gdybym tego nie przypilnował to bank wcale by się nie zorientował, że zalega z odsetkami za parę miesięcy. W przypadku oszczędności 100.000 zł to uzbierałoby się tego parę tysięcy.
Dla zainteresowanych zamieszczam poniżej korespondencję z bankiem - warto poczytać
"24 października wysłałem do Państwa zgłoszenie reklamacyjne dotyczące nienaliczenia promocyjnych odsetek.
Zgłoszenie otrzymało numer 241020231405194488
Przez parę dni moje zgłoszenie widniało wśród wysłanych wiadomości, ale dzisiaj zniknęło. Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, ani nie otrzymałem należnych odsetek
Poniżej treść zgłoszenia:
Korzystam z oferty Mocne Trio - edycja 2
W poprzednim miesiącu (wrzesień) spełniłem wszystkie warunki do uzyskania promocyjnego oprocentowania środków na rachunku oszczędnościowym. Na początku października otrzymałem odsetki standardowe, a wyrównanie do oprocentowania promocyjnego powinienem otrzymać do 20tego października. Nie wiem dlaczego nie otrzymałem takiego wyrównania.
Szanowny Panie,
reklamacja została uznana.
Wyjaśniam, że odsetki na Pana rachunku oszczędnościowym nie zostały zaksięgowane automatycznie z przyczyn po stronie banku.
W celu rozwiązania zgłoszenia na Pana korzyść na rachunku oszczędnościowym (nr 0520686499) zostały zaksięgowane odsetki oraz podatek od odsetek za wrzesień oraz październik.
Z uwagi na konieczność manualnej weryfikacji spełniania warunków i naliczenia należnych odsetek w kolejnych okresach w przypadku stwierdzenia braku naliczeń prosimy o kontakt z bankiem i powołanie się na numer reklamacji 231020231638295222. Niestety w obecnej chwili nie możemy zaproponować innego rozwiązania.
Przepraszam za niedogodności.
Z poważaniem,
K...... G.........
Młodszy Analityk Jakości
Dzień dobry,
Dziękuję za odpowiedź, choć muszę przyznać, że jest mało satysfakcjonująca.
To nie stawia banku w dobrym świetle, jeśli to klient ma pilnować, aby bank wywiązywał się ze swoich zobowiązań.
1. na tę chwilę odsetki promocyjne wciąż nie zostały zaksięgowane na moim rachunku
2. chciałem przeznaczyć te odsetki na zaplanowane wydatki 2 tygodnie temu
3. poza tym odsetki te mogły "pracować" czyli podlegać oprocentowaniu od co najmniej 19 dni
4. spędziłem wiele czasu próbując ustalić co było przyczyną nie wypłacenia odsetek - 2krotnie odwiedzałem oddział banku, 3krotnie pisałem w tej sprawie, a moje wiadomości znikały
Oczekuję od Państwa rekompensaty za zaistniałą sytuację
Z poważaniem
Bartłomiej Taraba
Szanowny Panie,
Dziękuję za przesłane zgłoszenie oraz przekazane w nim uwagi. Zdaję sobie sprawę, że jakość usług jest podstawowym czynnikiem wpływającym na satysfakcję naszych klientów. Dlatego, przykro mi z powodu niedogodności wywołanych opisywaną przez Pana sytuacją.
Potwierdzam, że odsetki za wrzesień i październik br., zostały zaksięgowane na Pana koncie oszczędnościowym.
W tym miejscu zaznaczę, że bank nie uchyla się od odpowiedzialności i w uzasadnionych przypadkach przyjmujemy na siebie koszty, jakie w wyniku działania banku poniósł klient. Jednakże, jako instytucja finansowa, musimy mieć na uwadze proporcje między rodzajem niedogodności, jakich byliśmy przyczyną, a sposobem ich zrekompensowania. Nie możemy pozytywnie rozpatrzyć Pana wniosku o przyznanie rekompensaty.
Z poważaniem,
A........ G...........
Ekspert ds. Zarządzania Jakością
Szanowna Pani,
Ta odpowiedź w pierwszej kolejności jest błędna logicznie. Poza tym obnaża kompletny brak profesjonalizmu oraz dbania o interes klienta.
Pisze Pani, że bank nie uchyla się od odpowiedzialności, a jednocześnie nie poczuwa się do poniesienia konsekwencji swoich ewidentnych błędów. Wymienię je tutaj, bo może nie miała Pani okazji się z nimi zapoznać: 1. nienaliczenie należnych odsetek w terminie, 2. nienaliczenie ich nawet po mojej reklamacji (nastąpiło to dopiero 2 tygodnie później, a w sumie miesiąc po terminie), 3. usunięcie z listy wiadomości 2 moich zgłoszeń, 4. sugestia, że to ja mam informować bank o konieczności wypłaty odsetek za kolejne miesiące.
Co to znaczy proporcja miedzy rodzajem niedogodności, a sposobem rekompensaty. Jaka niedogodność według Pani zasługuje na rekompensatę? Może powinienem być szczęśliwy, że nie "wyczyścili" Państwo mojego konta? Może to byłaby taka niedogodność, która zasługuje na rekompensatę.
Moja cierpliwość się skończyła, może być Pani pewna, że po Pani odpowiedzi nie zostawię tak tej sprawy. Czekam do 22 listopada na przeprosiny i rekompensatę. Po tym terminie upubliczniam tą korespondencję.
Bez poważania Bartłomiej Taraba
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie, informuję, że ponownie zapoznałem się z Pana zastrzeżeniami.
Rozumiem Pana niezadowolenie i przykro mi z powodu niedogodności, związanymi z opóźnieniem w wypłacie odsetek na koncie oszczędnościowym. Nie mamy jednak podstaw do zmiany stanowiska przedstawionego w dotychczasowej korespondencji. Nie stwierdzamy, że w wyniku działania banku poniósł Pan dodatkowe koszty, dlatego, nie możemy pozytywnie rozpatrzyć Pana wniosku o przyznanie rekompensaty.
W tym miejscu zaznaczę, że w przypadku otrzymania kilku zapytań ze strony klienta, zgłoszenie procesowane jest pod jednym numerem referencyjnym, a pozostałe zgłoszenia zostają zamknięte. Zgłoszenia zamknięte nadal widoczne są dla pracowników banku w historii Pana zgłoszeń. Nie są jedynie widoczne na Pana profilu w Citibank Online.
Z poważaniem,
R........ C...........
Starszy Analityk Jakości
Zespół ds. Współpracy z Klientami
Odpowiedz
Dzięki za obszerny i ciekawy komentarz.
Podejście banków do zadośćuczynienia klientowi za kłopoty, które go spotkały jest bardzo różne. Niektóre potrafią się jedynie przyznać do błędu, inne dorzucą do tego słowa przeprosin, a są i takie, które stać na drobny upominek, by pokazać, że zależy im na dobrych relacjach z klientem. Tego ostatniego doświadczyłem jakiś czas temu w Santanderze, gdzie po kilku nieskutecznych próbach rozwiązania problemu sprawa oparła się o Rzecznika Klienta, który znalazł rozwiązanie i w ramach rekompensaty za kłopoty, których doświadczyłem przekazał mi 50 zł do Allegro.
Brak życzliwości w rozwiązywaniu kłopotów jest bardzo zastanawiający, bo przecież są liczne dowody i badania pokazujące, że klient zadowolony ze sposobu załatwienia jego reklamacji staje się doskonałym ambasadorem marki; chętnie chwali się, jak został doceniony przez firmę, z którą miał problemy. Może to w końcu kiedyś dotrze do wszystkich osób zajmujących się reklamacjami i zmieni się ich "sztywne" podejście do rozpatrywania skarg.
Odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź
Może mógłby Pan zamieścić w Recenzji lub w jakimś innym miejscu informację z instrukcją dla klientów.
Chodzi o to, żeby po stwierdzeniu, że bank się nie wywiązał ze swojego zobowiązania od razu pisali reklamację. Odpowiedź na reklamację trwa 2 tygodnie, a spełnienie zobowiązania jeszcze dłużej. Mnie w oddziale poradzili, żebym już na początku miesiąca w którym ma nastąpić wypłata odsetek promocyjnych przypomniał im o tym. Zobaczymy czy w tym miesiącu zadziała.
Odpowiedz
Ktoś mógłby opowiedzieć z doświadczenia, czy łatwo zrezygnować z tej karty? Kusi mnie promocja, ale wolę wiedzieć, czy w razie czego nie będzie problemów z rezygnacją.
Odpowiedz
raz już wypowiadałem umowę przez infolinię jakieś dwa lata temu, wszystko sprawnie tylko zadbaj o to by nie było zadłuzenia
Odpowiedz
Nie polecam karty kredytowej w Citibanku. Potrafią naliczyć 10% prowizji od transakcji bezgotówkowej, bo uznają że sklep, w którym płaciłeś zajmuje się obrotem walutowym (np. revolut). Sam tego doświadczyłem, dlatego też ostrzegam innych. Jak dla mnie złodziejski bank. Strach płacić ich karta, bo nigdy nie wiesz co Ci doliczą...masakra
Odpowiedz
Podejrzewam, że robiłeś doładowanie karty Revoluta i ta operacja została potraktowana jako wypłata środków z limitu karty kredytowej, czyli operacja gotówkowa a nie zakup towaru/usługi . W tej sytuacji, niezależnie od tego czy operacja gotówkowa ma charakter krajowy czy zagraniczny, faktycznie bank nalicza 10% prowizji, nie mniej niż 20 zł.
Odpowiedz
Witam - czy tą prowizje za transakcje do Revoluta to Citi naliczył Ci od razu przy transakcji czy dopiero po jakimś czasie wlepili na saldo rachunek karty dopłatę?
Odpowiedz
Testowałem to 3 lata temu, wówczas prowizja za tzw. transakcję szczególną (doładowanie Revoluta) została naliczona następnego dnia.
Odpowiedz
Składasz wniosek przez internet i tu się kończy zgodność z ofertą. Karty ci nie przysla , masz ganiać kuriera. Jeśli na dzień dobry nie stosują własnych zasad to co dalej?
Odpowiedz
Mam kilka pytań do korzystających z nagród udzielanych w promocji za założenie karty kredytowej City Simplicity. Czy można opłacać rachunki za prąd, wodę, gaz a także opłatę za czynsz z rachunku tej karty kredytowej? Inaczej czy takie przelewy traktowane są przez bank jak transakcje bezgotówkowe tak jak zwykłe płatności katą za towary zakupione w sklepie? Czy bank pobiera prowizję od takiego przelewu? Czy kwoty wydane na te cele są zaliczane do wydatków kartą wymaganych do uzyskania nagrody za założenie karty w promocji?
Odpowiedz
Płatność za prąd, gaz, wodę itp. zostanie potraktowana jako transakcja szczególna, gdyż wiąże się z przelaniem pieniędzy z rachunku karty kredytowej na konto odbiorcy zewnętrznego. Pasuje więc idealnie do definicji transakcji szczególnej zawartej w "Regulaminie kart kredytowych", która brzmi:
Takie płatności nie są traktowane jako płatności bezgotówkowe spełniające wymagania regulaminów promocji. Prowizja za transakcję szczególną wynosi 8% jej wartości, nie mniej niż 10 zł.
Odpowiedz
Dziękuję za szczegółową odpowiedź. Płatności za czynsz i media więc odpadają.
Zastanawiam się jak jeszcze oprócz zapłaty kartą za towar w sklepie czy usługę w punkcie usługowym można spełnić główny warunek przyznania nagrody:
Umowy o Kartę będzie widoczna na Umowie o Kartę) dokonają Transakcji (w rozumieniu Regulaminu Kart Kredytowych Banku
Handlowego w Warszawie S.A.) o łącznej wartości wynoszącej co najmniej 1500 PLN, które spełnią następujące kryteria:
• będą to Transakcje bezgotówkowe w rozumieniu Regulaminu Kart Kredytowych Citibank Banku Handlowego w Warszawie S.A.,
• nie będą to Transakcje szczególne w rozumieniu Regulaminu Kart Kredytowych Citibank Banku Handlowego w Warszawie S.A.,
• nie będą Poleceniami przelewu wewnętrznego w złotych lub Poleceniem/ami przelewu krajowego w złotych w rozumieniu
Może zapłata kartą za OC samochodu byłaby uwzględniona? Nie wiem co jeszcze?
Odpowiedz
Z kupowaniem ubezpieczeń w ramach spełnienia warunków byłbym ostrożny. Nie do końca wiemy jakim kodem MCC określającym rodzaj działalności posługuje się agencja ubezpieczeniowa i może się okazać, że transakcja nie zostanie zakwalifikowana jako zakup towaru lub usługi.
Jakiś czas temu Czytelnik podpowiadał, że w ramach spełniania obowiązkowych transakcji można kupić "bon zakupowy" do Biedronki czy innej sieci.
Odpowiedz
Orientuje się ktoś czy jesli pracuje na niemiecką umowę, mam normalnie wpływy na konto w niemieckim banku, to taki wniosek przejdzie?
Odpowiedz
Sprawdziliśmy to w banku - miejsce pracy nie ma znaczenia, niestety pracodawca musi być zarejestrowany w Polsce. Dlatego wniosek o kartę tu nie przejdzie.
Odpowiedz
Czy karta kredytowa obsługuje płatność blik
Odpowiedz
Z informacji na stronie banku wynika, że tak.
Odpowiedz