Wróć

Jak zamknąć konto w Credit Agricole? W zasadzie tylko w placówce

Krzysztof Duliński
Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych
Krzysztof Duliński
Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych

159 publikacji 3219 komentarzy

Recenzent promocji bankowych i autor tekstów poradnikowych dotyczących zarządzania finansami osobistymi będący zdania, że nawet najbardziej skomplikowane zagadnienie można przedstawić w prosty i przystępny sposób.


15 komentarzy
Jak zamknąć konto w Credit Agricole? W zasadzie tylko w placówce
Spis treści
Podstawowe informacje na temat zamykania rachunku w Credit Agricole
Dostępne sposoby list z wypowiedzeniem, wizyta w placówce, złożenie dyspozycji zamknięcia ROR w bankowości elektronicznej innego banku (jeśli jest to możliwe).
Okres wypowiedzenia 30 dni / maksymalnie kilkanaście dni po złożeniu dyspozycji zamknięcia ROR w bankowości elektronicznej innego banku
Koszt zamknięcia rachunku

0 zł za zamknięcie konta

Na co trzeba uważać?

bank nie zamknie konta, jeśli będzie na nim saldo ujemne (np. po pobraniu należnych bankowi opłat) oraz nie wskażesz rachunku do przelania pozostałych środków

konieczne jest wcześniejsze zamknięcie innych produktów powiązanych z rachunkiem, np. konta oszczędnościowego

po upływie okresu wypowiedzenia warto sprawdzić (np. kontaktując się z infolinią), czy Twoja dyspozycja została w pełni zrealizowana

Banki mają bardzo różne podejście do pozyskiwania nowych klientów oraz sposobów późniejszego rozstania z nimi. Praktycznie wszystkie starają się maksymalnie ułatwić sięgnięcie po nowe produkty (konto, kartę, a nawet pożyczkę), więc udanie się do oddziału, by założyć rachunek osobisty, konieczne jest bardzo rzadko. Cały proces można przeprowadzić poprzez stronę internetową (np. z pomocą wideo doradcy, przelewem weryfikacyjnym z innego banku) lub aplikację mobilną. Jedynie niektóre instytucje wymagają, by dla uzyskania dostępu do wszystkich funkcjonalności i maksymalnego limitu transakcji odwiedzić oddział.

Rozstanie nie jest już takie łatwe. Dlatego w tekstach z cyklu „Jak zamknąć konto w banku?” pokazujemy zasady rozwiązywania umów w kolejnych bankach, podpowiadamy, który sposób jest najprostszy, dzielimy się naszymi doświadczeniami.

Tym razem opiszemy, jak wygląda zamknięcie konta w Credit Agricole. Ku naszemu zaskoczeniu definitywne rozstanie z tym bankiem możliwe jest praktycznie tylko podczas wizyty w placówce. Brzmi to nieprawdopodobnie, ale niestety taka jest prawda.

Zamknięcie konta Credit Agricole w oddziale

Udając się do placówki, nie musisz przygotowywać żadnego pisma, czy szukać w bankowości elektronicznej gotowego do wypełnienia formularza. Możesz po prostu wejść do oddziału i poprosić o zamknięcie rachunku.

Według naszych informacji, wbrew temu co można przeczytać w Internecie, nie ma konieczności zamykania od razu bankowości elektronicznej i nie trzeba oddawać karty. Z dostępu online i “plastiku” możesz korzystać do upływu terminu wypowiedzenia.

Ważne są dwie rzeczy:

  • przed udaniem się do placówki powinieneś samodzielnie wypłacić pieniądze z rachunku oszczędnościowego i zamknąć go. Jeśli tego nie zrobisz, doradca poprosi Cię o to w oddziale. Musisz wówczas posiadać telefon z dostępem do Internetu oraz dane do logowania do bankowości internetowej. W placówkach Credit Agricole niestety nie ma komputerów do dyspozycji klientów, a operacji zamknięcia rachunku oszczędnościowego nie przeprowadzisz w aplikacji mobilnej banku.
  • jeśli nie zamierzasz już zaglądać do bankowości elektronicznej Credit Agricole, a na Twoim koncie osobistym są pieniądze (lub możliwe jest, że wpłyną w okresie wypowiedzenia), musisz wskazać numer rachunku w innym banku, na który mają być przelane środki. Gdybyś miał jakieś zaległości wobec Credit Agricole (lub mogą one powstać w okresie wypowiedzenia, np. w związku z pobraniem opłaty za brak aktywności), to powinieneś wpłacić pieniądze.

Krótko mówiąc: funkcjonowanie jakiegokolwiek produktu powiązanego z Twoim rachunkiem lub debet/nadwyżka na ROR sprawią, że bank go nie zamknie i będziesz musiał ponownie składać dyspozycję.

Czas obsługi zależy od sprawności doradcy, jego wnikliwości w dociekaniu przyczyn Twojej decyzji, a także tego, jak bardzo będzie Cię namawiał do pozostania klientem Credit Agricole (o możliwych argumentach piszemy niżej). Nie powinno to jednak zająć więcej niż kilkanaście minut.

Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego Credit Agricole listownie

Faktem jest, że oficjalnie istnieje jeszcze opcja wysłania listu poleconego, najlepiej ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, by mieć pewność, że przesyłka dotarła i wiedzieć, od kiedy biegnie termin wypowiedzenia.

Bank nie przygotował gotowego formularza, który należałoby wypełnić. Tym samym klient ma dużą swobodę w sformułowaniu pisma, ale muszą się w nim znaleźć obowiązkowo następujące dane:

  • imię i nazwisko posiadacza rachunku;
  • dokładne wskazanie produktów, które mają zostać zamknięte (np. numer ROR), oraz usług, z których nie chcesz już korzystać (np. dostęp do bankowości elektronicznej);
  • określenie powodu zamknięcia rachunku (np. niezadowolenie z wysokich opłat/warunków zwalniających z opłat, brak potrzeby korzystania z konta itp.);
  • wskazanie, gdzie mają zostać przekierowane środki znajdujące się na koncie, gdy upłynie termin wypowiedzenia;
  • data, miejscowość i własnoręczny podpis posiadacza konta zgodny z tym, który został złożony na karcie wzorów podpisu podczas zakładania rachunku.

Im więcej szczegółów podasz, im dokładniej sprecyzujesz, z czego rezygnujesz, tym większe szanse, że uda Ci się skutecznie zamknąć rachunek. Nie możemy tego w pełni zagwarantować, gdyż uzyskaliśmy sprzeczne informacje dotyczące zablokowania dostępu do bankowości elektronicznej. Część doradców twierdzi, że można to zrobić drogą korespondencyjną, inni, że tę usługę można wyłączyć jedynie w placówce banku. Trudno powiedzieć, jaką wiedzę ma osoba, do której trafi Twoje pismo, więc jeśli zależy Ci na szybkim rozstaniu z bankiem (np. ze względu na okres karencji, który musi upłynąć, byś mógł wziąć udział po raz kolejny w promocji dla nowych klientów), bezpieczniej będzie mimo wszystko udać się do oddziału i tam załatwić wszelkie formalności.

Gdybyś wybrał jednak drogę korespondencyjną, to list powinieneś zaadresować na poniższy adres:

Credit Agricole Bank SA

Ul. Legnicka 48 bud. ​​​​C – D

54-202 Wrocław

Zamknięcie przez otwarcie

Gwoli ścisłości dodajmy, że istnieje jeszcze jeden sposób na rozstanie z Credit Agricole. Mamy na myśli złożenie w innym banku wniosku o przeniesienie do niego produktów posiadanych w CA. Decydując się na taki ruch, trzeba wskazać, czego dokładnie dotyczy wniosek oraz pamiętać, by podpis pod upoważnieniem do podjęcia niezbędnych działań dla nowego banku był identyczny z tym, jaki widnieje w dokumentacji w Credit Agricole.

Może jednak Pan/Pani z nami zostanie?

Osobiste spotkanie z doradcą ma jeszcze ten plus, że może Ci zostać przedstawiona jakaś specjalna oferta dla tych, którzy chcą zakończyć współpracę. Przykładowo: 2,5% zwrotu za rachunki za prąd, gaz, telewizję, Internet, telefon i wodę przez 6 miesięcy (maksymalnie 25 zł/miesiąc), 150 zł za przekazywanie do Credit Agricole wynagrodzenia (za każdy z 6 miesięcy otrzymasz po 25 zł) albo zwrot 1% wydatków kartą debetową przez rok (maksymalnie 150 zł).

To propozycje, które padły podczas próby zamknięcia rachunku w styczniu 2021 r. Wygląda na to, że bank jest skłonny wydać ok. 150 zł, by zatrzymać klienta u siebie. W Twoim przypadku mogą to być jednak zupełnie inne oferty.

Okres wypowiedzenia

Okres wypowiedzenia liczy się od momentu otrzymania przez bank wypowiedzenia i standardowo wynosi 30 dni. W tym czasie możesz swobodnie korzystać z karty i bankowości elektronicznej.

Zamknięcie konta w Credit Agricole zostanie dokonane tylko wtedy, gdy uregulujesz wobec banku wszelkie należności i wskażesz konto, na które mają być przesłane pieniądze znajdujące się na Twoim rachunku w Credit Agricole. Krótko mówiąc - jeśli uda się doprowadzić do zerowego salda, ROR zostanie zamknięty; w przeciwnym wypadku konto pozostanie aktywne.

Niestety bank nie informuje o zrealizowaniu dyspozycji, więc dobrze jest sprawdzić po miesiącu, czy wypowiedzenie było skuteczne. Gdyby tak się nie stało, powinieneś jak najszybciej wyjaśnić przyczyny.

Zerwanie wszelkich kontaktów

Zakładając rachunek osobisty, z pewnością zostałeś poproszony o wyrażenie zgód marketingowych (na 100% tak było, gdy uczestniczyłeś w promocji związanej z otwarciem konta), by bank mógł Ci przedstawiać informacje o nowych promocjach i produktach. Rozstając się z Credit Agricole, spokojnie możesz z tego zrezygnować, bank nie będzie już mógł dokonywać przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych. Stosowną prośbę powinieneś wyrazić podczas składania wypowiedzenia umowy rachunku w oddziale lub drogą korespondencyjną. Udzielone zgody możesz też odwołać samodzielnie w bankowości internetowej.

Oto ścieżka, jaką musisz podążać po zalogowaniu się do niej: Ustawienia -> Twoje dane -> Twoje zgody

Jak zamknąć konto w Credit Agricole, nie tracąc wiele czasu?

W zasadzie na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi. Niezależnie od tego, który z opisanych sposobów wybierzesz, stracisz nieco czasu: albo na napisanie wypowiedzenia ze wszelkimi niezbędnymi informacjami i wysłanie listu ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru, albo na udanie się do placówki i rozmowę z doradcą. Druga opcja wydaje nam się pewniejsza, bo uzyskasz odpowiedź na wszelkie pytania, będziesz mógł ewentualnie podjąć dodatkowe działania niezbędne do tego, by konto zostało rzeczywiście zamknięte. Nie można wykluczyć, że zostanie Ci przedstawiona jakaś propozycja, dzięki której będziesz mógł zgarnąć atrakcyjną premię. Tylko od Ciebie zależy, czy dasz się skusić, czy jednak złożysz wypowiedzenie.

Zamknąłeś konto. Co dalej? Oto ranking kont osobistych - Kwiecień 2024

Konto
0 zł
Karta
0 zł / 4 zł
Miesięczna opłata za kartę

0 zł / 4 zł


opłaty unikniesz, jeżeli spełnisz oba poniższe warunki:

  • zapewniłeś w poprzednim miesiącu jednorazowy wpływ w wysokości min. 500 zł
  • wykonałeś w poprzednim miesiącu co najmniej 1 transakcję kartą / Apple Pay / Google PayPeoPay

od klientów do 26. roku życia opłata za kartę nie jest pobierana

Bankomaty
0 zł / 2,3% min. 5 zł
Bankomaty 0 zł / 2,3% min. 5 zł

0 zł - dla osób do 26. r.ż.

Dla klientów powyżej 26 lat:

  • 0 zł - bankomaty własne banku
  • 0 zł za 2 pierwsze wypłaty w miesiącu z bankomatów obcych (pod warunkiem spełnienia warunków aktywności: 500 zł wpływu i 1 transakcji)
  • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
Przelew internetowy
0 zł
Unikalne cechy: korzystne przewalutowania i brak prowizji za transakcje walutowe kartą.
  • Szczegóły oferty
  • Recenzja
    4.7
Przejdź na stronę banku

Konto

Karta

Bankomaty i operacje gotówkowe

Przelewy

Inne

Konto

  • Przeznaczenie konta

    konto osobiste dla osób powyżej 13. r.ż.

  • Oprocentowanie rachunku

    0%

  • Opłata za otwarcie konta

    0 zł

  • Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku

    0 zł

Karta

  • Typy kart płatniczych
    • Mastercard Debit FX
    • Visa Debit FX
  • Funkcjonalność karty
    • płatności zbliżeniowe
    • płatności internetowe
    • cashback
    • 3D Secure
    • wielowalutowość
    • karta z korzystnymi przewalutowaniami
    • możliwość wyboru własnego wizerunku karty
    • program rabatowy Mastercard Bezcenne chwile
  • Opłata za wydanie karty

    0 zł

  • Opłata za odnowienie karty

    0 zł

  • Miesięczna opłata za kartę

    0 zł / 4 zł

  • Możliwość uniknięcia opłaty za kartę

    opłaty unikniesz, jeżeli spełnisz oba poniższe warunki:

    • zapewniłeś w poprzednim miesiącu jednorazowy wpływ w wysokości min. 500 zł
    • wykonałeś w poprzednim miesiącu co najmniej 1 transakcję kartą / Apple Pay / Google PayPeoPay

    od klientów do 26. roku życia opłata za kartę nie jest pobierana

  • Płatność kartą za granicą

    0 zł

Bankomaty i operacje gotówkowe

  • Wypłata z bankomatów w Polsce

    0 zł - dla osób do 26. r.ż.

    Dla klientów powyżej 26 lat:

    • 0 zł - bankomaty własne banku
    • 0 zł za 2 pierwsze wypłaty w miesiącu z bankomatów obcych (pod warunkiem spełnienia warunków aktywności: 500 zł wpływu i 1 transakcji)
    • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
  • Wypłata z bankomatu w Polsce Blikiem

    0 zł - dla osób do 26. r.ż.

    Dla klientów powyżej 26 lat:

    • 0 zł - bankomaty własne banku
    • 0 zł za 2 pierwsze wypłaty w miesiącu z bankomatów obcych (pod warunkiem spełnienia warunków aktywności: 500 zł wpływu i 1 transakcji)
    • 2,3% min. 5 zł – w pozostałych przypadkach
  • Wypłata z bankomatów za granicą

    0 zł - dla osób do 26. r.ż.

    Dla klientów powyżej 26 lat:

    • 0 zł od warunkiem spełnienia warunków aktywności: 500 zł wpływu i 1 transakcji
    • 2,3% min. 5 zł -  w innym przypadku
  • Wpłata gotówki we wpłatomacie
    • 0 zł - we wpłatomatach własnych
    • 0,4% min. 2 zł - w krajowych bankomatach nienależących do banku przy użyciu PeoPay (w tym Blik)
  • Cashback

    2 zł

  • Wpłata gotówki w oddziale banku

    8 zł

  • Wypłata gotówki w oddziale banku

    8 zł

Przelewy

  • Zwykły przelew internetowy

    0 zł

  • Przelew natychmiastowy

    5 zł

  • Zlecenie stałe

    0 zł

  • Polecenie zapłaty

    0 zł

  • Zwykły przelew w oddziale banku

    10 zł

  • Koszt przelewu SEPA

    0 zł

  • Koszt przelewu (zagranicznego) SWIFT

    0,50%, min. 30 zł, maks. 250 zł

  • Kody SMS (autoryzacja operacji)

    0,20 zł

    opłaty unikniesz, jeśli będziesz korzystać z autoryzacji operacji w aplikacji PeoPay (mobilna autoryzacja)

  • Przelew na telefon Blik
    • 0 zł do 31 maja 2024 r.
    • 1 zł - standardowo

Inne

  • Płatności mobilne
    Blik: płatności kodem Blik generowanym w aplikacji banku, wypłaty z bankomatów kodem Blik (dostępność innych funkcji może się różnić w zależności od banku).
    Google Pay: płatności zbliżeniowe telefonem dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym Android.
    Apple Pay: płatności dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym iOS (Apple).
    Garmin Pay: płatności zbliżeniowe wybranymi zegarkami Garmin.
    Fitbit Pay: płatności zbliżeniowe wybranymi zegarkami i opaskami sportowymi Fitbit.
Zobacz pełną analizę
Przejdź na stronę banku

Zalety

  • darmowe konto i niskie, łatwe do uniknięcia opłaty
  • korzystne przewalutowania transakcji kartą
  • funkcjonalna aplikacja PeoPay oraz szeroki wachlarz płatności mobilnych
  • konto założysz w aplikacji mobilnej (tzw. metoda „na selfie”)

Wady

  • płatna autoryzacja przelewów przez SMS (opłaty można uniknąć decydując się na autoryzację w aplikacji mobilnej)
  • Atrakcyjność opłat
    4.3/ 5
  • Użyteczność rachunku
    5/ 5
  • Jakość obsługi klienta
    3.5/ 5
  • Promocje i bonusy
    5/ 5
Przeczytaj recenzję
Michał Radzimiński
Przejdź na stronę banku
Konto
0 zł
Karta
0 zł / 5 zł / 11 zł
Miesięczna opłata za kartę 0 zł / 5 zł / 11 zł

  • 0 zł – po spełnieniu warunków aktywności
  • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
  • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat

Opłata nie jest pobierana przez pierwsze 2 miesiące od wydania karty (lub aktywacji płatności zbliżeniowych BLIK). W kolejnych miesiącach opłaty unikniesz, jeżeli:

  • masz 18-26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem w miesiącu
  • masz powyżej 26 lat i wykonasz min. 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu
Bankomaty
0 zł / 5 zł
Bankomaty 0 zł / 5 zł

  • 0 zł – bankomaty Banku Millennium
  • 0 zł – pozostałe bankomaty, jeśli spełnisz warunki aktywności: 5 płatności kartą debetową lub Blikiem (1 raz, jeżeli masz 18- 26 lat)
  • 5 zł – pozostałe bankomaty (1 zł dla bankomatów Santander Bank Polska i Planet Cash) – jeżeli nie spełnisz powyższego warunku aktywności
Przelew internetowy
0 zł
Unikalne cechy: brak prowizji za przewalutowanie transakcji w walucie obcej do równowartości 1000 zł/mies.
  • Szczegóły oferty
  • Recenzja
    4.6
Przejdź na stronę banku

Konto

Karta

Bankomaty i operacje gotówkowe

Przelewy

Inne

Konto

  • Przeznaczenie konta

    konto osobiste dla osób powyżej 18. r.ż.

  • Oprocentowanie rachunku

    0%

  • Opłata za otwarcie konta

    0 zł

  • Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku

    0 zł

Karta

  • Typy kart płatniczych
    • Visa Millennium 360°
    • Mastercard Millennium 360°
  • Funkcjonalność karty
    • płatności zbliżeniowe
    • płatności internetowe
    • cashback
    • 3D Secure
  • Opłata za wydanie karty

    0 zł

  • Opłata za odnowienie karty

    0 zł

  • Miesięczna opłata za kartę
    • 0 zł – po spełnieniu warunków aktywności
    • 5 zł – dla osób w wieku 18-26 lat
    • 11 zł – dla osób powyżej 26 lat

    opłata dotyczy również usługi Blik zbliżeniowy (w przypadku korzystania z tej usługi i z karty pobierana jest jedna opłata)

  • Możliwość uniknięcia opłaty za kartę

    opłata nie jest pobierana przez pierwsze 2 miesiące od wydania karty (lub aktywacji płatności zbliżeniowych BLIK). W kolejnych miesiącach opłaty unikniesz, jeżeli:

    • masz 18-26 lat i wykonasz 1 transakcję kartą lub Blikiem w miesiącu
    • masz powyżej 26 lat i wykonasz min. 5 transakcji kartą lub Blikiem w miesiącu

  • Płatność kartą za granicą
    • możesz dokonywać płatności bez prowizji za przewalutowanie do kwoty 1000 zł miesięcznie (od 1 lipca 2024: do 5000 zł/mies.)
    • powyżej tej kwoty opłata za przewalutowanie transakcji wyniesie 2%

Bankomaty i operacje gotówkowe

  • Wypłata z bankomatów w Polsce
    • 0 zł – bankomaty Banku Millennium
    • 0 zł – pozostałe bankomaty, jeśli spełnisz warunki aktywności: 5 płatności kartą debetową lub Blikiem (1 raz, jeżeli masz 18- 26 lat)
    • 5 zł – pozostałe bankomaty (1 zł dla bankomatów Santander Bank Polska i Planet Cash) – jeżeli nie spełnisz powyższego warunku aktywności
  • Wypłata z bankomatu w Polsce Blikiem

    0 zł

  • Wypłata z bankomatów za granicą
    • 0 zł – jeśli spełnisz warunki aktywności (5 płatności kartą debetową lub Blikiem)
    • 5 zł – jeżeli nie spełnisz powyższego warunku aktywności

    uwaga: powyżej równowartości 1000 zł/mies. bank dolicza także 2% za przewalutowanie transakcji

    możesz również aktywować Pakiet Walutowy (nielimitowane transakcje kartą w każdej walucie bez naliczania dodatkowej marży) za 9,90 zł tygodniowo

  • Wpłata gotówki we wpłatomacie

    0 zł

  • Cashback

    0 zł

  • Wpłata gotówki w oddziale banku

    11 zł

  • Wypłata gotówki w oddziale banku

    11 zł

Przelewy

  • Zwykły przelew internetowy

    0 zł

  • Przelew natychmiastowy

    9,90 zł

  • Zlecenie stałe

    0 zł

  • Polecenie zapłaty

    0 zł

  • Zwykły przelew w oddziale banku

    11 zł

  • Koszt przelewu SEPA

    0 zł (spread na EUR ok. 5,8%)

  • Koszt przelewu (zagranicznego) SWIFT

    0,5%, min. 20 zł, maks. 125 zł

  • Kody SMS (autoryzacja operacji)
    • 0 zł – autoryzacja przez aplikację mobilną
    • 0,15 zł – kod SMS
  • Przelew na telefon Blik

    0 zł

Inne

  • Płatności mobilne
    Blik: płatności kodem Blik generowanym w aplikacji banku, płatności zbliżeniowe telefonem, wypłaty z bankomatów kodem Blik (dostępność innych funkcji może się różnić w zależności od banku).
    Google Pay: płatności zbliżeniowe telefonem dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym Android.
    Apple Pay: płatności dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym iOS (Apple).
    Garmin Pay: płatności zbliżeniowe wybranymi zegarkami Garmin.
    HCE: płatności zbliżeniowe telefonem przez aplikację banku dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym Android.
Zobacz pełną analizę
Przejdź na stronę banku

Zalety

  • bezwarunkowo darmowe konto, a z karty i wszystkich bankomatów można korzystać zupełnie za darmo po spełnieniu prostych warunków
  • konto atrakcyjne dla poszukiwacza nowinek ze względu na bardzo dobrą aplikację mobilną
  • atrakcyjna propozycja dla osoby, która od czasu do czasu płaci kartą za granicą
  • konto założysz online (logując się w innym banku), za pośrednictwem kuriera lub metodą "na selfie"

Wady

  • wysokie opłaty za przelewy natychmiastowe, wpłatę/wypłatę gotówki i przelew w oddziale
  • płatna usługa Blik zbliżeniowy (opłaty można uniknąć)
  • Atrakcyjność opłat
    4.5/ 5
  • Użyteczność rachunku
    4.4/ 5
  • Jakość obsługi klienta
    5/ 5
  • Promocje i bonusy
    5/ 5
Przeczytaj recenzję
Justyna Kalicińska
Przejdź na stronę banku
Konto
0 zł
Karta
0 zł / 7 zł
Miesięczna opłata za kartę 0 zł / 7 zł

opłaty unikniesz, jeżeli:

  • wykonasz przynajmniej 5 transakcji bezgotówkowych kartą albo Blikiem / mies. LUB
  • nie ukończyłeś 26 lat
Bankomaty
0 zł / 5 zł
Bankomaty 0 zł / 5 zł

  • 0 zł - bankomaty sieci Planet Cash
  • 0 zł - wypłaty z pozostałych bankomatów (pod warunkiem wykonania min. 5 transakcji kartą/Blikiem)
  • 5 zł - pozostałe bankomaty przy braku warunku płatności kartą
Przelew internetowy
0 zł
Ważne: Można zamówić 4 karty do konta za darmo.
  • Szczegóły oferty
  • Recenzja
    4.5
Przejdź na stronę banku

Konto

Karta

Bankomaty i operacje gotówkowe

Przelewy

Inne

Konto

  • Przeznaczenie konta

    konto osobiste dla osób powyżej 18. r.ż.

  • Oprocentowanie rachunku

    0%

  • Opłata za otwarcie konta

    0 zł

  • Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku

    0 zł

Karta

  • Typy kart płatniczych

    Mastercard Debit

  • Funkcjonalność karty
  • Opłata za wydanie karty

    0 zł

  • Opłata za odnowienie karty

    0 zł

  • Miesięczna opłata za kartę

    0 zł / 7 zł

  • Możliwość uniknięcia opłaty za kartę

    opłaty unikniesz, jeżeli:

    • wykonasz przynajmniej 5 transakcji bezgotówkowych kartą albo Blikiem / mies. LUB
    • nie ukończyłeś 26 lat
  • Płatność kartą za granicą

    0 zł

Bankomaty i operacje gotówkowe

  • Wypłata z bankomatów w Polsce
    • 0 zł - bankomaty sieci Planet Cash
    • 0 zł - wypłaty z pozostałych bankomatów (pod warunkiem wykonania min. 5 transakcji kartą/Blikiem)
    • 5 zł - pozostałe bankomaty przy braku warunku płatności kartą
  • Wypłata z bankomatu w Polsce Blikiem
    • 0 zł - bankomaty sieci Planet Cash
    • 0 zł - wypłaty z pozostałych bankomatów (pod warunkiem wykonania min. 5 transakcji kartą/Blikiem)
    • 5 zł - pozostałe bankomaty przy braku warunku płatności kartą
  • Wypłata z bankomatów za granicą
    • 0 zł - wypłata dowolnej waluty w Państwach Członkowskich UE
    • 4,5% kwoty transakcji, min. 10 zł - pozostałe bankomaty zagraniczne
  • Wpłata gotówki we wpłatomacie
    • 0 zł - wpłatomaty własne banku
    • 0,8% od kwoty wpłaty, min. 1 zł - wpłatomaty poza placówką banku
    • 0 zł - wpłata Blikiem
  • Cashback

    0 zł

  • Wpłata gotówki w oddziale banku
    • 0 zł - pierwsza wpłata w miesiącu
    • 10 zł - kolejne wpłaty
  • Wypłata gotówki w oddziale banku
    • 0 zł - pierwsza wypłata w miesiącu
    • 10 zł - kolejne wypłaty

Przelewy

  • Zwykły przelew internetowy

    0 zł

  • Przelew natychmiastowy

    5 zł

  • Zlecenie stałe

    0 zł

  • Polecenie zapłaty

    0 zł

  • Zwykły przelew w oddziale banku

    10 zł

  • Koszt przelewu SEPA

    0 zł

  • Koszt przelewu (zagranicznego) SWIFT

    0,20%, min. 30 zł maks. 250 zł

  • Kody SMS (autoryzacja operacji)

    0 zł

  • Przelew na telefon Blik

    0 zł

Inne

  • Płatności mobilne
    Blik: płatności kodem Blik generowanym w aplikacji banku, wypłaty z bankomatów kodem Blik (dostępność innych funkcji może się różnić w zależności od banku).
    Google Pay: płatności zbliżeniowe telefonem dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym Android.
    Apple Pay: płatności dla posiadaczy urządzeń z systemem operacyjnym iOS (Apple).
    Garmin Pay: płatności zbliżeniowe wybranymi zegarkami Garmin.
    SwatchPAY!: płatności zbliżeniowe wybranymi zegarkami Swatch.
Zobacz pełną analizę
Przejdź na stronę banku

Zalety

  • darmowe konto bez żadnych warunków dla osób w wieku 18-26 lat
  • dobry wybór dla osoby stawiającej pierwsze kroki w bankowości
  • korzystna oferta dla oszczędzającego
  • prosta, przejrzysta bankowość mobilna z przydatnymi wskazówkami dla początkujących
  • konto założysz bez wizyty w oddziale za pośrednictwem kuriera

Wady

  • drogie wypłaty z bankomatów zagranicznych oraz wysokie koszty przewalutowania kartą Mastercard
  • Atrakcyjność opłat
    4.5/ 5
  • Użyteczność rachunku:
    4.4/ 5
  • Jakość obsługi klienta
    5/ 5
  • Promocje i bonusy
    4.7/ 5
Przeczytaj recenzję
Justyna Kalicińska
Przejdź na stronę banku

Ciekawi jesteśmy Twoich doświadczeń z zamykaniem rachunku w Credit Agricole. Zachęcamy do dzielenia się nimi z innymi Czytelnikami.


Oceń artykuł
0
(0 ocen)
Aby oddać głos, wskaż odpowiednią liczbę gwiazdek.
Dziękujemy za Twój głos Dziękujemy za Twój głos

Komentarze

(15)
Sortuj od najnowszych
Dodaj swój komentarz...
T
Tomek
Gość

chcę zrezygnować z konta i karty CA do końca roku... warunki aktywności za grudzień spełniłem, czy w styczniu też będę musiał je spełnić, w trwającym 30 dni okresie wypowiedzenia?

Odpowiedz

K
Kamila
Gość
@Tomek

W okresie wypowiedzenia bank pobiera standardowe opłaty, więc Jeśli nie chcesz, żeby Ci ściągnął prowizję, to w styczniu też powinieneś spełnić te warunki.

Odpowiedz

T
Tomek
Gość
@Kamila

Rachunek został zamknięty 4.01, nie pobrali opłaty za konto/kartę za styczeń

Odpowiedz

K
kinga
Gość

Tragedia z tym bankiem!!! Byłam w jednej z placówek, wyobraźcie sobie, że Pani (chociaż nie mam już do niej szacunku) ODMÓWIŁA mi zamknięcia konta, argumentując to, że zakładałam konto w innej placówce i mam się zgłosić do tej w której zakładałam. SIC! serio? Mam jechać Bóg wie ile km,bo Pani () się nie podoba zamknięcie u niej konta?? Na moją ostrą reakcję, że ma obowiązek mi zamknąć konto w obojętniej jakiej placówce, Pani () poszła do swojej przełożonej, która również odmówiła zamknięcia konta. Nadmienię, że rachunek osobisty i oszczędnościowe nie posiadały żadnych zadłużeń, a nawet miały pozytywne środki na kontach.


Oburzona byłam zmuszona wyjść z banku. Zadzowniłam na infolinię do banku CREDIT AGRICOLE z zażaleniem na obsługę. Pani z infolinii nie wiedziała co zrobić, wysłuchała mnie i tyle, powiedziała, że placówka źle się zachowała i nie powinna mi odmówić zamknięcia konta. Jedynym rozwiązaniem jest zamknięcie konta poprzez złożenie wypowiedzenia umowy. OSTRZEGAM przed tym bankiem. Mają swoich klientów gdzieś i monitorowanie jakości usług i zadowolenia klienta nie istnieje.


Z takim podejściem podejrzewam, że niedługo bank nie będzie miał Klientów.



Odpowiedz

A
Andreas
Gość
@kinga

Ależ to całkowicie naturalne. Pracownik banku ma premię w oparciu o liczbę otwartych rachunków a nie zamkniętych. Dla oddziału w którym chcesz zamknąć rachunek jesteś intruzem i marnujesz ich jakże cenny czas, który przeznaczyliby na wciśnięcie komuś innemu jakichś produktów z których będą mieć wykonany plan. A pracownik, który zamknie Ci konto będzie szczypany przez przełożonych dlaczego nie udało mu się utrzymać Cię i zachęcić do pozostawienia rachunku. Dlaczego też nie wcisnął Ci kolejnych produktów. Więc lepiej jak nie będzie śladu, że byłaś w placówce. Po co jakiś sfrustrowany przełożony ma się wozić po pracownicy. Dlatego jak nie chcesz niczego kupić to jesteś osobą wysoce niepożądaną w placówce bankowej. Tak jest w każdym banku.

Odpowiedz

A
Amelia
Gość
@kinga

Gdy chcialam zamknac konto to Pani w oddziale odmowila mi twierdzac,ze moze to zrobic tylko opiekun, ale na moja stanowcza prosbe jednak to zrobila, ale przy okazji : pobrala 12 zł za przelanie srodkow na nowy rachunek (a mam na to 30 dni okresu wypowiedzenia) i pobrala kolejne 10 zl za usluge. Kierujac sie wskazowkami Pani z Infolinii zlozylam skarge na ta Pania,

Odpowiedz

Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych
@Amelia

Uważam, że działanie obsługującej Cię osoby nie było właściwe. W okresie wypowiedzenia klient ma prawo do swobodnego dysponowania rachunkiem. Doradca nie może narzucać mu wyzerowania stanu konta w czasie składania dyspozycji zamknięcia konta.

Odpowiedz

C
Cosmic
Gość
@kinga

Podobnie mam złe doświadczenia z tym bankiem w tym samym obszarze. Utrudnienia przy zamknieciu rachunku

Odpowiedz

Ł
Łukasz
Gość

W takim Banku Credit Agricole powinna być opcja zamknięcia rachunku online i telefoniczna czat, tak w bankach milenium, mBank itp

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Łukasz

Niestety, to wciąż opcja niedostępna w niektórych bankach...

Odpowiedz

J
Jacek
Gość

Napisał Pan "przed udaniem się do placówki powinieneś samodzielnie wypłacić pieniądze z rachunku oszczędnościowego i zamknąć go. Jeśli tego nie zrobisz, doradca poprosi Cię o to w oddziale." Czy to oznacza, że wchodząc do placówki bez pisma z wypowiedzeniem i składając tam dyspozycję ustnie, muszę mieć wyzerowane konto i wtedy (nie mając kart ani tokena) zamkną mi konto od ręki (bez 30 dni oczekiwania) ?

Odpowiedz

Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych
@Jacek

Według procedur obowiązujących w Credit Agricole doradca może przyjąć dyspozycję rezygnacji z ROR i tym samym "uruchomić" bieg terminu wypowiedzenia tylko wtedy, gdy klient wcześniej zamknie samodzielnie rachunek oszczędnościowy.

Okres wypowiedzenia rachunku osobistego zawsze trwa 30 dni.

Odpowiedz

J
Jacek
Gość
@Krzysztof Duliński

Dziękuję za odpowiedź ale dopiero po jej przeczytaniu, dotarło do mnie, że przecież w Pana tekście jest mowa nie o ROR a o rach. oszczędnościowym. Sam miałem w CA kilka typu "oszczędzam" i niedawno je zamknąłem. Proces przebiega szybko, błyskawicznie. Należy tylko pamiętać o tym, aby przed likwidacją rach. oszczędn. nie wykonywać z niego przelewu, ponieważ system i tak wykona przelew na kwotę.... 0,00 zł (pusty przelew, który nawet potem zobaczymy w wyciągu) i traktując go jako drugi w miesiącu, naliczy za niego opłatę 10 zł. Tak miałem na jednym, przelałem całość na ror a dopiero za chwilę podjąłem decyzję o likwidacji. Ale po reklamacji wrócili.

Odpowiedz

G
grzegorz
Gość
@Krzysztof Duliński

mozna zamknac konto bedac na debecie inna podejscie jest niezgodne z prawem w kazdym jednym banku i regulaminie

Odpowiedz

Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych
@grzegorz

Moim zdaniem bank nie zamknie konta, z którym wiążą się zobowiązania jego posiadacza. Rozwiązanie współpracy możliwe jest tylko wtedy, gdy należność zostanie spłacona.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że odmowa zamknięcia rachunku z ujemnym saldem jest niezgodna z prawem?

Odpowiedz