Zalety:
-
pełen wachlarz opcji związanych z przelewami i płatnościami
-
szerokie możliwości zarządzania kontem i aplikacją
-
unikalne funkcje: płatności na autostradach (Autopay), blokowanie płatności poza UE
Wady:
-
brak usługi wymiany walut
Opinia eksperta
Dla osób, które nie wyobrażają sobie codziennego korzystania z bankowości bez dostępu do funkcjonalnej aplikacji swojego banku, mamy dobrą wiadomość – aplikacja mobilna Millennium powinna z nawiązką spełnić ich oczekiwania.
Obok typowych funkcji (np. podglądu stanu konta i historii transakcji, zlecania przelewów i nawiązania kontaktu z bankiem), oferuje ona szereg przydatnych udogodnień. Wśród nich są również takie, których nie znajdziemy w żadnej innej aplikacji mobilnej. Wszystko “podane” jest w czytelny i przystępny sposób, a aplikacja robi dobre wrażenie również pod kątem wizualnym.
Nie ulega wątpliwości, że aplikacja Bank Millennium to bardzo dobra wizytówka nowoczesnego banku. Sprawdźmy zatem, jakie funkcjonalności w niej znajdziemy.
Pełna analiza aplikacji Bank Millennium
Aplikacja mobilna Banku Millennium w pigułce
Logowanie i ekran startowy
Do aplikacji zalogujesz się za pomocą czterocyfrowego kodu PIN, odcisku palca (Touch ID w przypadku telefonów z systemem iOS) lub skanu twarzy (Face ID – również dostępne dla posiadaczy iPhone’ów).
Przed zalogowaniem możesz m.in. podejrzeć stan konta, wygenerować kod Blik oraz zainicjować przelew na telefon. Opcjami widocznymi na ekranie startowym użytkownik wskazuje w ustawieniach aplikacji.
Transakcje (przelewy, płatności)
Przez aplikację mobilną Banku Millennium możesz zlecić dowolny typ przelewu – nie tylko zwykły, ale również natychmiastowy, walutowy czy podatkowy. Wygodnie spłacisz również zadłużenie na karcie kredytowej. Przelewy zlecone w systemie bankowości elektronicznej (internetowej), a także – uwaga – operacje dokonane w oddziale możesz wygodnie zatwierdzić w telefonie dzięki mobilnej autoryzacji. Bank uruchomił także zatwierdzanie operacji przy użyciu biometrii.
Użytkownik ma dostęp do szczegółów każdej transakcji i czytelnej historii rachunku, a także transakcji przyszłych (lista nadchodzących płatności). Aplikacja pokazuje bilans wpływów i wydatków w formie przejrzystego zestawienia (menedżer finansów).
Dodatkowe funkcje związane z transakcjami to możliwość doładowania telefonu na kartę oraz wygodne opłacanie faktur. Akurat te udogodnienia są jednak dość powszechne i znajdziemy je także w aplikacjach innych banków.
W aplikacji mobilnej Millennium zapłacisz Blikiem (kod Blik), a także zlecisz przelew na telefon Blik i wyślesz prośbę o taki przelew. Na liście Twoich kontaktów oznaczeni będą inni użytkownicy Blika, dzięki czemu będziesz wiedział, komu możesz wysłać w ten sposób pieniądze. Warto również docenić, że Bank Millennium SA jako pierwszy udostępnił klientom zbliżeniowego Blika.
Aplikację można sparować ze smartwatchem Android Wear, Samsung Gear 2 lub Sony SW2.
Ustawienia konta i aplikacji
Użytkownicy aplikacji mogą sprawdzić i dokonać zmiany limitów transakcji wykonywanych kartą (podwyższanie limitu płatności kartą możliwe jest do kwoty 50 tys. zł). Oprócz tego istnieje możliwość zmiany PIN-u do karty i jej zastrzeżenia. Bankowość mobilna pozwala na wnioskowanie o nowe produkty oszczędnościowe i kredytowe, a także na zakup ubezpieczenia (turystycznego oraz komunikacyjnego).
Z aplikacją Banku Millennium możesz zarządzać powiadomieniami PUSH oraz ingerować w jej wygląd, zmieniając tło oraz dokonując wyboru, które widgety (dodatki) będą widoczne na ekranie głównym.
Przydatne lub unikalne funkcjonalności
Niezwykle przydatna może się okazać funkcja czasowego blokady karty oraz zablokowania płatności poza terytorium Unii Europejskiej. W aplikacji łatwo zapłacisz za przejazd środkami komunikacji miejskiej lub za miejsce parkingowe, a nawet kupisz bilet do kina Helios. Nieoczywista na rynku jest możliwość zapłaty za przejazd autostradą (Autopay) oraz zaproponowane w najnowszej wersji aplikacji doradztwo inwestycyjne.
Bank jako jeden z pierwszych udostępnił też podgląd kont w innych bankach w ramach otwartej bankowości (usługa nosi nazwę Finanse 360°). Aktualnie do aplikacji można dodawać konta prowadzone w Alior Banku, BNP Paribas, ING Banku Śląskim, mBanku, Banku Pekao, PKO BP, Inteligo, Santander Bank Polska i Citi Handlowym.
W Banku Millennium z poziomu smartfona (lub na innym urządzeniu mobilnym) masz również dostęp do rabatów. Aplikacja jest dostępna w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Wygoda korzystania z aplikacji
Korzystanie z aplikacji jest intuicyjne. Przycisk wylogowania jest umieszczony w widocznym miejscu (wystarczy rozwinąć menu), ale po wyjściu z aplikacji wylogowanie i tak następuje automatycznie.
Użytkownik może skopiować lub wysłać numer rachunku oraz skontaktować się z bankiem telefonicznie, na czacie lub uzyskać pomoc w „rozmowie” z czatbotem Milla.
Aplikacja Bank Millennium: jak zacząć z niej korzystać?
Jeśli chciałbyś zacząć korzystać z aplikacji, rozważ otwarcie podstawowego konta osobistego oferowanego przez Bank Millennium. Konto Millennium 360° to warunkowo darmowy rachunek, z którym tradycyjnie powiązane są atrakcyjne promocje, również dla oszczędzających.
Przeczytaj analizę konta Millennium 360° w Banku Millennium.
Po otwarciu konta pobierz i zainstaluj aplikację mobilną na Androida lub iOS. Następnie aktywuj ją przy pomocy MilleKodu (tego samego co w systemie Millenet) oraz hasła SMS. Nadaj PIN do aplikacji, którym odtąd będziesz się logował.
Korzystasz już z aplikacji Banku Millennium i chciałbyś podzielić się swoimi doświadczeniami? Napisz w komentarzu!
O banku
Bank Millennium posiada w swojej ofercie szereg nowoczesnych usług i produktów finansowych dedykowanych zarówno klientom indywidualnym (segment detaliczny, Prestige oraz Private Banking), jak i biznesowym (mikroprzedsiębiorcy, przedstawiciele sektora MŚP).
Łącząc najnowocześniejsze technologie z najlepszymi tradycjami bankowości dąży do stania się najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce.