Konto-niespodzianka i lokata 6% – analiza oferty

Promocja zakończyła się dnia 28 lutego 2015 r.

Konto-niespodzianka i lokata 6% – analiza oferty Źródło obrazka: strona promocji

W ostatnich dniach w Internecie pojawiła się specyficzna akcja marketingowa, w której wypełnienie krótkiej ankiety uprawnia do założenia wymarzonego konta i lokaty z oprocentowaniem 6%. Organizator promocji nie ujawnia, który bank jest pomysłodawcą całego przedsięwzięcia, jednak propozycja warta jest głębszego przeanalizowania.

Organizator promocji i kwestia danych osobowych

Konkurs „Ułóż sobie wymarzone konto” organizowany jest przez spółkę Novem z Krakowa i to ona, a nie bank [jak niektórzy mogą pomyśleć], przetwarza dane osobowe uczestników konkursu. Warto dodać, że spółka Novem działa na rynku od 2006 r. i zajmuje się organizowaniem kampanii reklamowych [opisywany konkurs dobrze wpisuje się w działalność firmy].

W opisywanej akcji należy podać m.in. imię i nazwisko, numer telefonu i adres mailowy, a te informacje zostaną wykorzystane nie tylko w celach samego konkursu, ale także marketingu prowadzonego przez organizatora (spółkę Novem) oraz firm, które te dane pozyskają. Warto mieć to na uwadze, zanim zgłosimy się do promocji.

Co możesz zyskać?

W całej akcji możesz zyskać podwójnie:

  • propozycję założenia wymarzonego konta, a po jego założeniu także 3-miesięczną lokatę z oprocentowaniem 6% (najlepsze oprocentowanie na rynku, na lokacie możesz ulokować od 1000 do 20 000 zł),
  • nagrody rzeczowe od firmy Samsung – telefony, tablety i nowoczesny telewizor przyznawane są za największą liczbę poleceń wymarzonego konta znajomym (do nagród dołączone są środki pieniężne przeznaczone na zapłatę podatku od wygranej).

Istotne jest, że w momencie wypełniania ankiety nie jest wiadome, w jakim banku można założyć konto i lokatę, ponieważ taką informację otrzymasz w ciągu kolejnych kilkunastu dni. Ten fakt budzi najwięcej wątpliwości, ale ma swoje uzasadnienie – bank chce zachować obiektywność ankiety, nie wpływając na jej wyniki postrzeganiem swojej marki przez potencjalnego klienta.

Pamiętaj, że nie masz obowiązku otwierania rachunku. Jeśli nie jesteś pewny propozycji, którą otrzymasz od banku, możesz z niej po prostu nie skorzystać (jednak wtedy pozbawisz się prawa do nagród rzeczowych).

Co musisz zrobić, aby założyć wymarzone konto i lokatę?

Konkurs trwa do 25 marca 2015 r., natomiast jego rozstrzygnięcie nastąpi najpóźniej do 31 marca.

Schemat postępowania jest następujący:

  1. Do 28 lutego należy wypełnić ankietę o wymarzonym koncie na stronie konkursu. W ankiecie należy odpowiedzieć na 6 pytań poprzez wybór jednej z opcji (tak/nie). Pytanie otwarte nie jest obowiązkowe.
  2. Należy podać swoje dane (imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail); wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursu ORAZ w celach marketingowych przez firmę Novem (organizatora) i podmioty, które uzyskają od niej te informacje.
  3. Należy zaakceptować regulamin promocji.
  4. Należy zaakceptować link w mailowej wiadomości zwrotnej od organizatora (przez kliknięcie w odnośnik).
  5. Do 15 marca 2015 r. należy złożyć wniosek o konto bankowe przez indywidualny link (otrzymany od organizatora) i zawrzeć umowę o rachunek do 25 marca 2015 r. (przelewem lub kurierem) – należy być nowym klientem banku, aby otworzyć konto osobiste.
  6. Po założeniu wymarzonego konta klient zyskuje możliwość założenia nieodnawialnej lokaty 6% na 3 miesiące dla kwot od 1000 zł do 20 000 zł.
  7. W celu otrzymania nagród rzeczowych należy polecić konto (przez udostępnienie indywidualnego linku) jak największej liczbie osób – obowiązują tu takie same zasady, jak w punkcie 5.

Plusy i minusy oferty

Nie sposób zaprzeczyć, że promocja „wymarzonego konta” jest dość kontrowersyjna. Z jednej strony otrzymujemy możliwość założenia rachunku na, teoretycznie, atrakcyjnych warunkach, a do tego wysoko oprocentowaną lokatę (6% na 3 miesiące to aktualnie najlepsza oferta na rynku). Po przeciwnej stronie mamy anonimowy na razie bank oraz dyskusyjną dla niektórych osób kwestię przetwarzania naszych danych osobowych przez zewnętrzną firmę (i inne podmioty).

Bank, który jest inicjatorem akcji, poprzez ankiety może lepiej poznać oczekiwania potencjalnych klientów, jednak nie zmienia to faktu, że ukrywanie tożsamości może budzić niepokój i wątpliwości niektórych odbiorców.

Zestawienie wad i zalet oferty znajdziesz poniżej:

Korzyści Minusy (niewiadome)
wysoko oprocentowana lokata (6% na 3 miesiące) zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych przez firmę inną niż bank (ryzyko niechcianych telefonów i e-maili)
konto bankowe na atrakcyjnych warunkach (nie ma obowiązku jego założenia) nieznana tożsamość banku
cenne nagrody rzeczowe rachunek tylko dla nowych klientów banku (jeśli nie spełniamy tego warunku, nie możemy założyć konta i w konkursie nic nie zyskamy)

Interesująca promocja i najlepsza lokata kwartalna na rynku

Opisany przez nas konkurs budzi wiele emocji, a zarazem wątpliwości. Największe dotyczą tożsamości banku-pomysłodawcy oraz kwestii przetwarzania danych osobowych. W momencie wypełniania formularza nie masz możliwości zweryfikowania, w jakim banku zostanie założony rachunek, w związku z czym istnieje ryzyko, że w praktyce tylko udostępnisz swoje dane zewnętrznej firmie i nic nie zyskasz. W takim przypadku rozwiązaniem może być wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych, co jednak wiąże się z koniecznością poświęcenia na to swojego czasu.

Jeśli jednak oferta konta osobistego cię zainteresuje, a szanse na to są spore, to dodatkowo zyskasz możliwość założenia wysoko oprocentowanej lokaty i otrzymania cennych nagród.

Z marketingowego punktu widzenia promocja jest interesująca, między innymi dlatego, że jest to prawdopodobnie pierwsza tego typu akcja na polskim rynku. Bank chce zebrać informacje o ogólnych potrzebach i preferencjach klientów i można mieć nadzieję, że po analizie danych instytucja zaproponuje naprawdę atrakcyjną ofertę. W naszej opinii szanse na to są całkiem spore, ponieważ akcja jest prowadzona na stosunkowo dużą skalę.

Czy warto skorzystać z tej promocji? To już, jak zawsze, zależy od ciebie. Ryzykiem, jakie ponosisz, jest przekazanie danych osobowych zewnętrznej firmie w celach marketingowych. Możesz za to zyskać najlepszą lokatę kwartalną na rynku i potencjalnie ciekawy rachunek osobisty.

Z ostatniej chwili

  • 11.08.2017 09:33

    Beneficjenci programu "Rodzina 500+" będą mogli odbierać świadczenia gotówkowe w bankomatach PKO BP.

  • 8.08.2017 11:40

    Klienci BGŻ BNP Paribas mogą od teraz zlecać przelewy ekspresowe do ZUS i urzędów administracji skarbowej.

  • 7.08.2017 11:37

    mBank udostępnił klientom korporacyjnym usługę Qlick - rozwiązanie, dzięki któremu łatwiej opłacić rachunki wystawiane przez masowych wystawców faktur.

  • 2.08.2017 13:59

    W PKO BP ruszyła VII edycja programu poleceń "Mam PKO". Nowy klient może zyskać 100 zł, a obecny - 50 zł premii za skuteczne polecenie konta.

  • 1.08.2017 11:43

    Getin Bank zmienia formułę Konta Oszczędnościowego. Teraz oprocentowanie 2,5% obowiązuje dla nowych środków do 100 tys. zł przez 4 miesiące.

  • 1.08.2017 10:00

    Od 1 sierpnia w eurobanku za wypłatę środków poniżej 100 zł z bankomatów zapłacimy 1,90 zł, zaś sprawdzenie salda będzie nas kosztowało 2,50 zł. Szczegóły.

  • 1.08.2017 09:26

    ING Bank Śląski przedłużył promocję rachunku osobistego. Wciąż można zyskać 100 zł premii za założenie Konta z Lwem.

  • 31.07.2017 14:06

    Dziś przed północą kończy się świetna promocja eKonta w mBanku, w której do zyskania jest nawet 800 zł premii. Szczegóły opisujemy w tym artykule.

  • 29.07.2017 22:42

    Tylko do poniedziałku trwa promocja konta firmowego w mBanku, w której do zyskania jest 150 zł premii za przelew do ZUS i 2-letnia gwarancja braku opłat.

  • 28.07.2017 06:52

    BGŻOptima przedłużył promocję Konta Oszczędnościowego Smart. Oprocentowanie środków do 150 tys. zł nadal wynosi 2,2%, ale powyżej tej kwoty - 1,5% (z 1,7%)

Pominęliśmy coś ważnego? Napisz do nas!

Wiadomości

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów w polityce prywatności.