„Telebankowość”, czyli współpraca banków z telekomami

„Telebankowość”, czyli współpraca banków z telekomami

Banki mają sprawdzone sposoby na przyciągnięcie klientów: odpowiedni poziom opłat za konto i kartę płatniczą, atrakcyjne promocje i premie za aktywność. W ostatnich miesiącach instytucje finansowe coraz chętniej nawiązują współpracę z operatorami komórkowymi, co pozwoli im na przyciągnięcie nowych klientów, a telefoniom komórkowym przyniesie wymierne korzyści ze strony samych banków.

Plus Bank

Seria zmian na rynku bankowym rozpoczęła się wraz z przekształceniem Invest-Banku w Plus Bank. Nowa instytucja działa pod zmienioną nazwą od bieżącego roku, swoją ofertę kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Plus Bank działa we współpracy z siecią komórkową Plus (notabene: oba podmioty łączy wspólny udziałowiec), dzięki czemu może korzystać z bazy klientów telekomu i oferować swoim odbiorcom także atrakcyjną ofertę abonamentu telefonicznego. Z drugiej strony Polkomtel (właściciel marki Plus) może rozszerzyć swój zasięg działania dzięki oddziałom nowego banku i intensyfikować tym samym działalność marketingową.

Alior Bank i T-Mobile

Strategiczną współpracę ogłosiły w ostatnich miesiącach także Alior Bank oraz T-Mobile. Popularny bank zdecydował się na rozwój nowych technologii i płatności mobilnych dla klientów, a taki partner jak telefonia komórkowa może w tej sferze zaoferować przydatne rozwiązania. Wirtualna marka banku – Alior Sync – ma w przyszłości zniknąć z rynku, a zastąpić ma ją nowa marka związana z siecią T-Mobile. Użytkownicy internetowego banku nie przyjęli tych wieści zbyt entuzjastycznie, jednak bank uspokaja, że nie powinni się oni obawiać o swoje środki, gdyż formalnie pozostaną klientami Alior Banku. Ich bank zmieni tylko markę, a zyska nie tylko szerokie grono abonentów telekomu, ale także stacjonarne placówki i atrakcyjne usługi mobilne. Klienci Alior Banku już teraz mogą płacić zbliżeniowo smartfonem (to usługa płatności NFC), jeśli posiadają odpowiednio skonfigurowany telefon w sieci T-Mobile, zaś wprowadzenie tej funkcjonalności w Alior Sync jest tylko kwestią czasu.

mBank i Orange

Korzyści, jakie płyną z partnerstwa z operatorami komórkowymi, dostrzegł również mBank. W marcu bank poinformował o nawiązaniu współpracy z siecią Orange i planach uruchomienia nowego mobilnego banku. To nie pierwszy raz, kiedy te dwie instytucje działają razem. Klienci Orange mogą korzystać z usługi Orange Cash, która jest powiązana z kartą przedpłaconą mBanku, a pozwala na zbliżeniowe płatności telefonem. W najbliższym czasie ma powstać nowy bank detaliczny dla klientów korzystających ze smartfonów i tabletów, który formalnie będzie częścią mBanku, jednak będzie działał pod marką Orange (dokładna nazwa nie jest jeszcze znana). Operator komórkowy w ramach współpracy ma pozyskiwać klientów, zaś mBank będzie prowadzić obsługę odbiorców w ramach nowego banku. Osoby, które zdecydują się na skorzystanie z usług nowej instytucji, będą mogły wybierać między rachunkami osobistymi, depozytami czy kartami płatniczymi. Można się także spodziewać połączeń usług bankowych i telekomunikacyjnych, np. lepszego abonamentu dla posiadacza konta. Należy także zauważyć, że nowy bank ma być całkiem mobilny – rachunek będzie można założyć w specjalnej aplikacji instalowanej w telefonie – co wpisuje się w strategię działania mBanku.

Nowy trend w podejściu biznesowym banków i telefonii komórkowych

Współpraca banku z operatorem komórkowym może przynieść obu stronom realne korzyści. Bank zyskuje nowych klientów i sieć pośredniczących placówek. Telekomy mogą zaoferować swoim abonentom nowoczesne usługi bankowe, a nawet dotrzeć do wcześniej niedostępnego grona odbiorców (np. tych którzy sami nie chcą zmienić operatora komórkowego, ale usługi nowego banku mogą sprawić, że klient podejmie inną decyzję). Partnerstwo Alior Banku z T-Mobile czy Orange i mBanku zamierza opierać się przede wszystkim na usługach mobilnych i płatnościach NFC, które zdobywają coraz większą uwagę klientów. Zainteresowane strony nie chcą jak na razie ujawniać nowych informacji, można się jednak spodziewać, że najbliższe miesiące przyniosą nam interesujące, a może nawet rewolucyjne, zmiany w usługach bankowo-telekomunikacyjnych.

Z ostatniej chwili

  • 16.01.2017 15:00

    Uczestnicy promocji „Lokata 130 dni z premią” mogą już uzupełniać dane konieczne do przelewu premii. Mają na to czas do 31 stycznia.

  • 12.01.2017 14:48

    Bank Światowy obniżył prognozę wzrostu PKB Polski w 2016 r. z 3,2% na 2,5%. Wzrost w 2017 r. szacuje się na 3,1% (zamiast 3,4%). 

  • 12.01.2017 14:25

    Promocja MasterPass i Cinema City: płacąc za bilet do kina za pomocą portfela elektronicznego, drugi bilet otrzymasz gratis. Akcja trwa do 28 lutego.

  • 11.01.2017 14:35

    ING kończy swój program lojalnościowy Bankujesz-zyskujesz. Uzyskane w ramach programu punkty można wymienić na rabaty do 14 marca.

  • 11.01.2017 14:29

    Decyzją Rady Polityki Pieniężnej stopy procentowe pozostają na niezmienionym poziomie. Obecnie stopa referencyjna wynosi 1,5%, zaś depozytowa 0,5%.

  • 11.01.2017 10:29

    ING przedłużył promocję na Otwartym Koncie Oszczędnościowym; oprocentowanie na poziomie 2% przez 4 miesiące można teraz zyskać do 14 lutego. 

  • 10.01.2017 15:04

    Bank Millennium wprowadził nową usługę dla przedsiębiorców - możliwość automatycznego tworzenia raportów JPK w formacie wymaganym przez Ministerstwo Finansów.

  • 9.01.2017 13:30

    mBank uruchomił usługę 3D Secure, zapewniającą więcej bezpieczeństwa w przypadku transakcji kartą w internecie.

  • 9.01.2017 13:19

    ING wprowadza one click przy płatnościach BLIK, dzięki czemu transakcje w sklepach internetowych będą łatwiejsze i szybsze. Nowa usługa pojawi się w marcu.

  • 9.01.2017 10:32

    Bank Millennium w kolejnej edycji promocji Konta Oszczędnościowego obniżył oprocentowanie na rachunku do 2,5% dla środków do 100 000 zł. 

Pominęliśmy coś ważnego? Napisz do nas!

Wiadomości

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów w polityce prywatności.