SMART Konto EU z biometrią głosową w Banku SMART

SMART Konto EU z biometrią głosową w Banku SMART Źródło obrazka: strona Banku SMART

W połowie miesiąca mobilny Bank SMART wystartował z odświeżoną ofertą i nowym hasłem – „Europejski dyskont finansowy”. Bank chce tym samym oferować swoje usługi nie tylko osobom przebywającym w Polsce, ale również osobom studiującym lub pracującym za granicą (w strefie euro). Wraz z rachunkami walutowymi uruchomiono także biometrię głosową, dzięki której można logować się do banku głosem.

Europejski dyskont finansowy

Nowa idea przyświecająca działalności Banku SMART to rozszerzenie wcześniejszego „dyskontu finansowego”. W dzisiejszym świecie liczy się łatwość przemieszczania i komunikacji, a wiele osób wyjeżdża za granicę na studia czy do pracy, zostawiając w kraju swoje rodziny. W takich okolicznościach Polacy niejednokrotnie potrzebują rachunku walutowego, aby szybko i wygodnie otrzymywać wynagrodzenie/stypendium, przesyłać bliskim pieniądze czy opłacać rachunki. Z myślą o takich klientach Bank SMART przygotował zintegrowaną obsługę w kraju i za granicą. SMART Konto EU to rachunek, który ma stanowić konkurencję dla kont prowadzonych w lokalnych bankach strefy euro.

SMART Konto EU

Rachunek walutowy dla klientów indywidualnych w Banku SMART obecnie prowadzony jest tylko w euro. Przedstawiona przez bank oferta może okazać się szczególnie korzystna dla osób, które uzyskują dochody w tej walucie – opłaty mają być niskie, a spread dla posiadaczy SMART Konta EU wyjątkowo korzystny w porównaniu z innymi kontami walutowymi na rynku (ma wynieść ok. 1%):

  • prowadzenie SMART Konta EU jest bezpłatne;
  • 0 EUR za przelewy wewnętrzne w ramach Banku SMART (między kontem w PLN a EUR) oraz przelewy w systemie Elixir;
  • 0 EUR za przelewy SEPA;
  • 1 EUR za przelewy walutowe;
  • 0 EUR za zlecenia stałe;
  • 1 EUR miesięcznie za korzystanie z polecenia zapłaty;
  • 0 EUR za wydanie karty debetowej w euro, jeśli do konta w PLN nie została wcześniej wydana karta płatnicza (w przeciwnym razie 5 EUR jednorazowo);
  • 0 EUR rocznie za obsługę karty debetowej w euro, jeśli do konta w PLN nie została wcześniej wydana karta płatnicza (w przeciwnym razie 5 EUR jednorazowo);
  • 1 EUR za wypłaty gotówki z bankomatów w kraju;
  • 0 EUR za wypłaty gotówki z bankomatów za granicą.

Bank SMART do rachunków w euro oferuje także dwie karty debetowe: standardową Visa Classic lub Visa V Pay (w banku ma się pojawić wiosną), która ma być akceptowana w całej Europie. Do SMART Konta EU jest również dołączony rachunek oszczędnościowy w EUR z oprocentowaniem 1% dla kwot do 10 tys. euro [stawka obowiązuje do 30 kwietnia].

Biometria głosowa

Bank SMART mocno promuje rozwiązania mobilne, ale i głosowe. Do tej pory klienci tej instytucji mogli dokonywać operacji na smartfonach za pomocą głosu, teraz ta funkcjonalność została rozszerzona o logowanie do rachunku. Nie trzeba już zapamiętywać loginu i hasła – identyfikatorem jest nasz głos, który jest unikatowy i niepowtarzalny. Bank zapamiętuje jego brzmienie i za każdym razem je analizuje, aby wyeliminować oszustwa (np. nagranie czyjegoś głosu). Biometria głosowa w takiej postaci może naprawdę ułatwić bankowość przez telefon, jednak należy być ostrożnym i zwracać uwagę na jej ograniczenia [funkcja może nie działać prawidłowo, gdy jesteśmy przeziębieni itp.].

Nowe kierunki rozwoju Banku SMART

Zmiany w Banku SMART to pozytywne zaskoczenie ostatnich dni. Do niedawna ta instytucja rywalizowała z konkurencją głównie darmowym kontem osobistym (praktycznie darmowy rachunek SMART Konto) i dość wysokim oprocentowaniem rachunku oszczędnościowego (nawet 3,5% na rachunku SMART Procent).

Obecnie SMART ukierunkowuje swoje działania na tych Polaków, którzy pracują lub studiują za granicą przez dłuższy czas i potrzebują w związku z tym konta w obcej walucie [istnieje możliwość założenia konta w zagranicznym banku, jednak bariery językowe i administracyjne okazują się w tej sferze dość duże]. Posiadacze SMART Konta w złotówkach i w euro otrzymują możliwość szybkiego transferu środków między własnymi rachunkami, bezpłatne przelewy SEPA i niską opłatę za kartę płatniczą. Można także ustanowić pełnomocnika do konta, np. kogoś z rodziny w kraju, dzięki czemu bliskie osoby będą miały wygodny dostęp do potrzebnych środków.

Bank SMART rozwija się i widać, że przedstawione pomysły mają szansę na sukces. Niektórzy widzą tu podobieństwa do początków działalności mBanku – wtedy także prezentowane koncepcje wydawały się dziwne i nierealne. Osoby odpowiedzialne za SMARTA przekonują, że obsługa konta przez telefon może się sprawdzić i być całkiem tania i wygodna, dlatego stawiają na rozwiązania mobilne i głosowe. Do tego pomysłu można być nastawionym sceptycznie, jednak nie można zaprzeczyć, że nowa oferta mobilnego banku ma spore szanse na powodzenie.

Z ostatniej chwili

  • 9.12.2016 12:25

    Użytkownicy Konta HAIZ mogą już płacić telefonem. Alior Bank udostępnił swoim najmłodszym klientom płatności w technologii HCE. 

  • 9.12.2016 12:12

    Profil Zaufany ePUAP można już założyć w ING Banku Śląskim. 

  • 8.12.2016 14:10

    Z powodu kłopotów z dostępnością serwisu internetowego Bank Pocztowy udostępnia klientom przelewy za darmo w oddziałach, na Poczcie oraz przez infolinię.

  • 8.12.2016 07:28

    PZU i PFR przejmą 32,8% akcji Banku Pekao SA. Koszt zakupu wyniesie 10,6 mld złotych.

  • 7.12.2016 14:55

    RPP pozostawiła stopy procentowe na niezmienionym poziomie. Obecnie stopa referencyjna wynosi 1,50%, depozytowa 0,5%, lombardowa 2,50%.

  • 6.12.2016 13:56

    mBank testuje nowy sposób autoryzacji zleceń - poprzez komunikaty push w aplikacji mobilnej.

  • 6.12.2016 13:55

    Aplikacja IKO banku PKO BP osiągnęła już milion aktywacji.

  • 5.12.2016 07:53

    Dziś ostatni dzień promocji "Zyskaj 360 zł" na Koncie 360º w Banku Millennium, w której możesz zyskać premię moneyback do 60 zł miesięcznie przez pół roku.

  • 2.12.2016 13:30

    NBP: zysk sektora bankowego w Polsce od stycznia do października 2016 r. wyniósł 12,12 mld zł. Oznacza to systematyczny wzrost zysków na przestrzeni lat.

  • 1.12.2016 09:42

    Bank Pocztowy zaplanował przerwę w systemach internetowych od 2 grudnia (od 22:00) do 4 grudnia (do 6:00). W sobotę nieczynna będzie także infolinia banku.

Pominęliśmy coś ważnego? Napisz do nas!

Wiadomości

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów w polityce prywatności.