Wróć

Bank Millennium zwiększa maksymalny limit dzienny przelewów… ale nie wszystkich

Michał Radzimiński
Michał Radzimiński
Analityk produktów finansowych
Michał Radzimiński
Michał Radzimiński
Analityk produktów finansowych

100 publikacji 1157 komentarzy

Doświadczony recenzent i tester, a przede wszystkim aktywny użytkownik wielu aplikacji bankowych i rozwiązań fintechowych. Od 6 lat odpowiada przede wszystkim za tworzenie treści związanych z nowinkami technologicznymi w finansach. Jednocześnie śledzi działalność podmiotów funkcjonujących na rozkwitającym rynku płatności odroczonych. Do każdej nowości w finansach podchodzi z ciekawością, ale przede wszystkim krytycznie.


20 komentarzy
Bank Millennium zwiększa maksymalny limit dzienny przelewów… ale nie wszystkich
Spis treści

Tak przynajmniej wynika z tabeli opłat i prowizji, która zacznie obowiązywać 14 września 2019 r. W rubryce „Kanały Bankowości Elektronicznej” odnajdujemy informację, że maksymalny limit dzienny dla przelewów zlecanych właśnie z poziomu bankowości elektronicznej ma wynosić 100 tys. zł.

Dotyczy to jednak tylko i wyłącznie operacji zatwierdzanych przy wykorzystaniu autoryzacji mobilnej. Gdybyśmy chcieli pozostać przy nieco bardziej tradycyjnej autoryzacji SMS, limit wyniesie niezmiennie 50 tys. zł. Nie ulegnie też zmianie limit dzienny dla przelewów zleconych w aplikacji (10 tys. zł).

Co więcej, podniesienie limitu do 100 tys. zł (lub do jakiejkolwiek kwoty powyżej 50 tys. zł) będzie jednak wymagało jednorazowej wizyty w placówce.

Bank Millennium wśród instytucji z najniższymi limitami przelewów

Podwyższenie maksymalnego limitu dziennego – nawet, jeśli dotyczy ona wyłącznie jednej metody autoryzacji – z pewnością ucieszy wielu klientów Banku Millennium. Obecny limit, czyli 50 tys. zł, jest bowiem jednym z najniższych limitów stosowanych przez banki.

Dla porównania, większość banków pozwala na samodzielne ustalenie w bankowości internetowej limitu dziennego (lub pojedynczej transakcji) do kwoty nawet kilkuset tysięcy złotych albo wręcz wcale nie stosuje podobnych ograniczeń. Najwyraźniej banki wychodzą z założenia, że to klient najlepiej wie, jaki limit będzie wystarczający do odpowiedniego zabezpieczenia swoich środków.

Maksymalny limit w wysokości 50 tys. zł sprawia, że zlecenie z poziomu serwisu Millenet przelewu na nieco wyższą kwotę jest po prostu niemożliwe. W sytuacji, w której chcemy przetransferować wyższą sumę, musimy udać się do oddziału (lub zlecić przelew telefoniczny). Wielokrotnie dawaliście nam do zrozumienia, że takie ograniczenie jest dla Was w najlepszym wypadku przesadną troską o bezpieczeństwo, a w najgorszym – zwykłym absurdem.

Frustrację mają prawo odczuwać również oszczędzający, np. na Koncie Oszczędnościowym Profit. Chcąc wypłacić środki z konta na rachunek w innym banku, są nieraz zmuszeni „rozbić” taką wypłatę na dwie lub kilka mniejszych i realizować każdą w innym dniu. Jakby tego było mało, bank pozwala na zlecenie tylko jednego darmowego przelewu wychodzącego w miesiącu, a za każdy kolejny pobiera 7,5 zł. Limit w takim przypadku wiązał się więc nie tylko z niedogodnością, ale również z kosztami.

Jak zacząć korzystać z mobilnej autoryzacji w Banku Millennium?

Aby od 14 września móc swobodnie przelewać pieniądze z rachunków w Banku Millennium do łącznej wysokości 100 tys. zł dziennie, należy zatwierdzać operacje przy użyciu mobilnej autoryzacji. Polega ona na tym, że, zlecając przelew, czekamy na powiadomienie na telefon, które następnie przenosi nas do aplikacji banku. Po zalogowaniu zatwierdzamy transakcję jednym kliknięciem. Metoda jest bezpieczna, a zdaniem ekspertów przewyższa pod tym względem kody SMS (o starszych metodach autoryzacji nie wspominając).

Mobilną autoryzację możemy uruchomić w bankowości mobilnej Banku Millennium w zakładce z ustawieniami. Jeśli planujmy zlecać przelewy na wyższe kwoty, powinniśmy sprawdzić także obowiązujące limity w bankowości internetowej i, jeśli to konieczne, dokonać ich podwyższenia {Imię i Nazwisko / Ustawienia / Ustawienia zabezpieczeń / Limit Główny (dzienny)}. Zmiana limitu dokonana w serwisie Millenet wymaga potwierdzenia hasłem SMS, a po 14 września jego podwyższenie do kwoty pow. 50 tys. zł wymagać będzie wizyty w oddziale.


Oceń artykuł
0
(0 ocen)
Aby oddać głos, wskaż odpowiednią liczbę gwiazdek.
Dziękujemy za Twój głos Dziękujemy za Twój głos

Komentarze

(20)
Sortuj od najnowszych
Dodaj swój komentarz...
M
Marr
Gość

Artykuł jest sprzed 4 lat, więc dodam info o zmianie limitów w banku. Obecnie (07.2023) - przy zatwierdzaniu transakcji w aplikacji limitem na przelew może być 200 000 pln. Przy potwierdzaniu SMSem limit jest niższy. Zmiany limitów można dokonać samodzielnie poprzez millenet.

Odpowiedz

Michał Radzimiński
Analityk produktów finansowych
@Marr

Dzięki ? Podana przez Ciebie informacja jest uwzględniona w innym tekście – takim, który cyklicznie aktualizujemy i który dotyczy limitów we wszystkich bankach: https://www.najlepszekonto.pl/limity-przelewow-bankowych

Odpowiedz

K
Konrad Borowski
Gość

Sprawdziłem. Nie ma możliwości zwiększenia limitu przelewów w oddziale, systemy tam wciąż uważają że 50 000 PLN to maksymalna wartość. Jest natomiast możliwość zwiększenia w Millenecie.

Odpowiedz

G
Gress
Gość
@Konrad Borowski

Potwierdzam, można zmienić w Millenecie do 100 000 zł, ale tylko gdy jest włączona mobilna autoryzacja. Nie musiałem w tym celu iść do oddziału.

Odpowiedz

J
Joanna
Gość

Brakło moim zdaniem jednej ważnej informacji. Czy wspomniane limity dotyczą przelewów wykonanych w danym dniu, czy chodzi o dyspozycję przelewów zlecanych danego dnia?

Odpowiedz

Redakcja Moneteo
Redakcja Moneteo
@Joanna

Limity dotyczą dyspozycji przelewów zleconych danego dnia. Dla przykładu, jeśli dziś zlecimy wykonanie przelewu w poniedziałek, to wartość przelewu uszczupli dzisiejszy limit, a nie poniedziałkowy.

Odpowiedz

D
Don Q.
Gość
@najlepszekonto.pl

I właśnie o to mi chodziło, gdy tu pisałem:

przy okazji dodam, że istnieje też możliwość wylania znacznie większej kwoty jednego dnia (przy użyciu Millenet, nawet dla konta 360°). Np. w niektórych edycjach promocji konta oszczędnościowego Profit oprocentowanie promocyjne obejmowało kwotę do 200 kzł — całą tę kwotę można jednego dnia przesłać z Millennium na konto w innym banku (z Profit na ror i z ror na zewnątrz).

Odpowiedz

D
denis008
Gość

Mam takie pytanie, ustawilem dziś zatwierdzanie płatnosci mobilnie. Od września limit mogę zmienić na 100000. A do tego czasu czyli w sierpniu jaki on będzie?

Odpowiedz

Redakcja Moneteo
Redakcja Moneteo
@denis008

Na razie limit dzienny wynosi maks. 50 tys. zł (tę kwotę można ustanowić w oddziale banku lub przez Millenet), z czego do 10 tys. dla operacji przeprowadzanych przez aplikację mobilną.

Odpowiedz

H
Hannah
Gość

Ciekawy sposób autoryzacji mają w Mille przy ustanawianiu potwierdzeń mobilnych. Automat podaje słowo, a następnie trzeba wybrać obrazek, który mu odpowiada. Z czymś takim jeszcze się nie spotkałam.

Odpowiedz

Redakcja Moneteo
Redakcja Moneteo
@Hannah

Fakt, ciekawa opcja.
Jak oceniasz takie zabezpieczenie?

Odpowiedz

A
aldo3
Gość

Czyli żeby móc zlecać przelewy na kwoty powyżej 50 tys. bez wizyty w oddziale, konieczne będzie pojawienie się w oddziale?

Odpowiedz

Redakcja Moneteo
Redakcja Moneteo
@aldo3

Dokładnie tak :) Na szczęście podniesienie limitu to tylko jedna wizyta w placówce. Obecnie każda próba przelania kwoty pow. 50 tys zł. oznacza konieczność pójścia do oddziału, więc to zawsze jakiś krok do przodu.

Odpowiedz

D
Don Q.
Gość
@najlepszekonto.pl

„Obecnie każda próba przelania kwoty pow. 50 tys zł. oznacza konieczność pójścia do oddziału”
— niezupełnie, telefonicznie można zlecać przelew do 200 kzł, a do zapisanego odbiorcy zaufanego chyba nawet więcej (tego nie testowałem); jeśli połączenie zainicjuje się z poziomu apki (po zalogowaniu), to identyfikacja i uwierzytelnianie są chyba jakieś prostsze.

Odpowiedz

Redakcja Moneteo
Redakcja Moneteo
@Don Q.

Posiadasz konto z linii Prestige/Private? Jeśli tak, to by się zgadzało. Dla standardowych rachunków z tego co widzę aktualnie jest i będzie (od 14.09) dzienny limit telefoniczny w kwocie 30 tys. zł.

Warto jeszcze dodać:

Klient Prestige i Klient Bankowości Prywatnej może składać dyspozycję przelewu w kwocie przekraczającej limit telefoniczny pod warunkiem, że zdefiniował wcześniej odbiorcę takiego przelewu u swojego Doradcy Prestige lub Doradcy Bankowości Prywatnej.

Odpowiedz

D
Don Q.
Gość
@najlepszekonto.pl

Tak, w artykule nie ma mowy, że chodzi np. o konto 360°, używane są określenia typu „klienci Banku Millennium”. Dodatkowo stwierdzenie „obecnie każda próba przelania kwoty pow. 50 tys zł. oznacza konieczność pójścia do oddziału” nie odpowiada prawdzie nawet w przypadku 360°, gdyż obecnie można bez odwiedzania oddziału zlecić 50 kzł internetowo + 30 kzł telefonicznie.

Przy okazji warto zaznaczyć, że dla osoby korzystającej z tego banku dla dobrego oprocentowania do 100 (czasem nawet 200) kzł na koncie oszczędnościowym Profit wyborem lepszym, niż 360°, może być ror Prestige (nie Prestige World) gdyż nie tylko pozwala na bezproblemowe jednorazowe przelanie 200 kzł, ale jest też w łatwiejszy sposób bezpłatny — nie trzeba, jak w 360°, wykonywać transakcji kartą, o czym trzeba pamiętać, trzeba też trzymać na tym nieoprocentowanym koncie jakieś środki wystarczające na tę płatność.

Odpowiedz

Redakcja Moneteo
Redakcja Moneteo
@Don Q.

Zwykle stosujemy kontekst rachunków standardowych, bo takie są najbardziej popularne. Myślę, że przekaz jest w ten sposób bardziej zrozumiały. Nie zmienia to faktu, że Twój komentarz rozjaśnia sytuację osobom, które posiadają rachunki z linii Prestige/Private.

Do powyższego dodajmy, że w przypadku Konta 360° zlecenie przelewu przez TeleMillennium jest płatne - opłata wynosi 2 zł. W większości przypadków wygodniej jest po prostu odczekać dzień (lub kilka minut, jeśli przelew zlecamy przed północą i zaraz po).

Uwaga o możliwości zlecenia w danym dniu przelewu 50k przez Internet i dodatkowo 30k telefonicznie może się niekiedy przydać.

Odpowiedz

D
Don Q.
Gość
@najlepszekonto.pl

„Zwykle stosujemy kontekst rachunków standardowych, bo takie są najbardziej popularne”
— powyższy artykuł nie zawiera żadnej informacji, o jakim rachunku mówi.

„Twój komentarz rozjaśnia sytuację osobom, które posiadają rachunki z linii Prestige/Private”
— niezupełnie, może być także przydatną informacją dla osób, które obecnie posiadają np. 360°.
Niestety w celu zmiany 360° na Prestige trzeba się udać do placówki, choć cała operacja dużo czasu nie zajmuje; z artykułu wynika, że podwyższenie limitu powyżej 50 kzł także będzie wymagało wizyty w placówce — można to połączyć!
Po zmianie rodzaju konta i podwyższeniu limitu można będzie uzyskać:
- limit 50 kzł jak obecnie (potwierdzany sms, a do odbiorców zaufanych nawet bez potwierdzania)
- lub limit 100 kzł dla operacji potwierdzanych apką
- i limit 200 kzł dla operacji zlecanych telefonicznie.

„Do powyższego dodajmy, że w przypadku Konta 360° zlecenie przelewu przez TeleMillennium jest płatne - opłata wynosi 2 zł”
— niezupełnie, taki przelew zlecany na rachunek zdefiniowany (np. w bankowości internetowej) jest bezpłatny.

„Uwaga o możliwości zlecenia w danym dniu przelewu 50k przez Internet i dodatkowo 30k telefonicznie może się niekiedy przydać”
— przy okazji dodam, że istnieje też możliwość wylania znacznie większej kwoty jednego dnia (przy użyciu Millenet, nawet dla konta 360°). Np. w niektórych edycjach promocji konta oszczędnościowego Profit oprocentowanie promocyjne obejmowało kwotę do 200 kzł — całą tę kwotę można jednego dnia przesłać z Millennium na konto w innym banku (z Profit na ror i z ror na zewnątrz). Instrukcję można znaleźć na innych blogach, tworzonych przez osoby zorientowane w temacie, o którym piszą.

Odpowiedz

D
Dominik
Gość
@Don Q.

Dzień dobry,


czy posiadając konto ror Prestige również mogę otrzymać 8% oprocentowania konta oszczędnościowego PROFIT dla nowych środków? Czy muszę wtedy robić tych 5 transakcji kartą, czy konto Prestige zwalnia z tego warunku i automatycznie przyznaje 8%?

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Dominik

Dla Konta Prestige ta oferta również obowiązuje, jednak warunek 5 transakcji kartą dalej trzeba spełnić.

Odpowiedz