Moneteo
Spis treści
Wróć

W dniu 27 kwietnia 2018 r. weszły w życie nowe przepisy ułatwiające zwrot środków z błędnego przelewu. Zaktualizowaliśmy tekst o nowe informacje.

Jak odzyskać środki z błędnego przelewu? - przegląd możliwości

Beata Szymańska
Beata Szymańska
Analityk produktów finansowych
Beata Szymańska
Beata Szymańska
Analityk produktów finansowych

139 publikacji 148 komentarzy

W Moneteo specjalizuje się w analizowaniu produktów dedykowanych klientom firmowym oraz w tekstach poradnikowych przeznaczonych dla bankowych nowicjuszy. Oprócz tego zajmuje się aktualizacją danych i zmianami w bankowych ofertach.


39 komentarzy
Jak odzyskać środki z błędnego przelewu? - przegląd możliwości

Przelanie środków na niewłaściwy rachunek, wbrew pozorom, wcale nie jest takie proste. Numer rachunku jest bowiem tworzony w oparciu o algorytm, który w znacznym stopniu eliminuje przypadkowe pomyłki przy ręcznym wpisywaniu (takie jak przestawienie sąsiednich cyfr czy wpisanie cyfry o jeden mniejszej lub większej). Dokładniejsze informacje na ten temat można znaleźć w tym artykule.

W zdecydowanej większości przypadków okaże się więc, że błędnie wpisany przez nas numer rachunku po prostu nie istnieje. Często już na tym etapie można wychwycić pomyłkę – wiele banków (np. PKO BP) automatycznie wyświetla nazwę instytucji, w której założone jest konto. Jeśli brak takiej informacji, warto ponownie sprawdzić wprowadzone dane.

Może się jednak zdarzyć, że jakimś cudem pieniądze powędrują nie tam, gdzie trzeba. Przyczyn tego może być kilka:

  • wysłaliśmy przelew na nieistniejący rachunek,
  • wysłaliśmy przelew na nieaktywny (zamknięty rachunek),
  • wysłaliśmy przelew na istniejący rachunek, ale niewłaściwy (np. zamiast na konto oszczędnościowe przelaliśmy środki na konto walutowe),
  • wysłaliśmy przelew na istniejący rachunek, ale do niewłaściwej osoby.

W zależności od konkretnej sytuacji czeka nas inna procedura postępowania. Zwykle istnieje jednak sposób, by odzyskać swoje środki.

Przelew na nieistniejący rachunek

To najprostszy i w teorii najbezpieczniejszy przypadek. Taka sytuacja wręcz nie powinna się zdarzyć, ponieważ zabezpieczenia banku automatycznie wykryją oczywisty błąd w rachunku – zbyt krótki numer czy nieprawidłowość w sumie kontrolnej. Nie będziemy więc mieć możliwości potwierdzenia takiego przelewu.

Jeśli jednak nasz bank nie jest aż tak rozwinięty technologicznie, może się zdarzyć, że mechanizmy zabezpieczające zawiodą, a środki znikną z naszego konta. Nie należy jeszcze panikować. Nawet jeśli przelew „wyjdzie” z rachunku, to najprawdopodobniej zostanie automatycznie cofnięty przy najbliższej sesji ELIXIR. Na zwrot środków można jednak trochę poczekać – w teorii powinno to nastąpić do jednego dnia roboczego (jak każdy inny przelew), w praktyce czas ten może wydłużyć się do 2-4 dni. Jeśli po tym czasie kwota przelewu nie wróciła na nasze konto (a jesteśmy pewni, że problemem był nieistniejący rachunek), należy zgłosić reklamację do banku.

Przelew na nieaktywny rachunek

Od czasu do czasu zmianie ulega oferta bankowa, a w związku z tym i my zmieniamy nasz rachunek. Podobnie postępują przedsiębiorstwa. Zdarzyć się więc może, że z przyzwyczajenia lub braku wiedzy wykonaliśmy przelew na konto już nieaktywne.

Tu sprawa wygląda bardzo podobnie do przypadku wspomnianego wyżej. Problem w tym, że nieaktywny rachunek ma „poprawny” (tj. zgodny z algorytmem) numer, a więc nie wyświetli się nam komunikat o błędzie. Taki przelew zostanie więc wysłany.

Przede wszystkim trzeba uspokoić osoby, które myślą, że nasze środki mogą trafić do kogoś innego. Stare numery kont – w przeciwieństwie do np. numerów telefonów – nie są poddawane „recyklingowi”, a więc nikt nie otrzyma numeru rachunku należącego kiedyś do nas. Jeśli rachunek jest faktycznie zamknięty (a nie np. „zapomniany”, co czasem się zdarza), mamy do czynienia z sytuacją analogiczną do powyższej. Najprawdopodobniej taki przelew zostanie odrzucony przy pierwszej sesji ELIXIR, a środki w ciągu paru dni wrócą na nasze konto. Jeśli tak się nie stanie, powinniśmy złożyć reklamację.

Przelew na niewłaściwe konto

Może też się zdarzyć, że omyłkowo puścimy przelew między własnymi rachunkami w taki sposób, że pieniądze trafią na konto walutowe, choć zamierzaliśmy nimi zasilić np. rachunek oszczędnościowy. Taki błąd może nas słono kosztować, ponieważ poniesiemy wówczas koszty przewalutowania oraz zapłacimy prowizję od takiej transakcji (i co gorsza, bank pobierze te opłaty dwukrotnie, jeśli będziemy chcieli wykonać przelew zwrotny). W efekcie z konta może nam „zniknąć” całkiem pokaźna kwota, której prawdopodobnie już nie odzyskamy.

Powody są dwa - przelewy wewnątrz banku są rozliczane online, bez udziału systemu Elixir. Cechą charakterystyczną przelewów wewnętrznych jest więc niemal natychmiastowa realizacja transakcji. Oznacza to, że nie będziemy w stanie anulować takiego przelewu ani z poziomu bankowości elektronicznej, ani za pomocą pracownika banku, nawet jeśli podejmiemy taką próbę kilka minut później po omyłkowym wysłaniu pieniędzy.

Po drugie – bank najprawdopodobniej odrzuci naszą reklamację. Rolą banku jest wykonywanie dyspozycji klienta, jeśli więc podamy taki a nie inny numer rachunku i autoryzujemy przelew, bank uzna transakcję za całkowicie poprawną i zrealizuje ją zgodnie z naszą wolą.

Oczywiście, warto mimo wszystko zgłosić taki przypadek i poprosić pracownika banku o pomoc w cofnięciu omyłkowego przelewu. Trzeba jednak mieć świadomość, że bank będzie miał prawo nam odmówić.

Przelew do niewłaściwej osoby

Równie stresującą sytuacją jest przelew do niewłaściwej osoby. Rachunek, na który wysłaliśmy przelew, istnieje, a w dodatku jest aktywny, niemożliwy jest więc automatyczny zwrot środków. Co więc możemy w takim przypadku zrobić?

Często zdarza się, że taki przelew można spokojnie anulować. Pamiętajmy, że zlecenia księgowane są zgodnie z harmonogramem sesji ELIXIR. Część banków pozwala modyfikować oczekujące transakcje (a więc i wycofać je) nawet z poziomu bankowości elektronicznej. To powinien być nasz pierwszy krok. Naturalnie trzeba wykonać go jak najszybciej. Jeśli nie mamy możliwości samodzielnego dysponowania przelewami oczekującymi, warto skontaktować się z najbliższym oddziałem banku. Jeżeli nie przekroczyliśmy terminu sesji ELIXIR, taki przelew może zostać anulowany przez pracownika.

Jeśli jednak zbyt późno zorientujemy się, że wysłaliśmy przelew na niewłaściwy rachunek, pozostaje nam kontakt z bankiem w celu uruchomienia odpowiednich procedur. Po wejściu w życie nowelizacji ustawy o usługach płatniczych z dnia 22 marca 2018 r., banki są prawnie zobligowane do udzielenia nam pomocy i podjęcia określonych działań w naszym imieniu.

Gdzie reklamować błędne przelewy?

Podstawową zasadą jest: zawsze kontaktujemy się z pracownikami w naszym banku, nigdy w banku odbiorcy. To nasz bank posiada wszystkie dane dotyczące danego przelewu i to on w naszym imieniu będzie starał się wyjaśnić sprawę.

W piśmie reklamacyjnym należy podać jak najwięcej szczegółów transakcji – numer rachunku odbiorcy, numer naszego konta, kwotę oraz datę realizacji. Po otrzymaniu tych informacji bank będzie miał 3 dni na poinformowanie odbiorcy przelewu, że ma on obowiązek zwrotu omyłkowo przesłanych środków.

Zwrot powinien nastąpić w terminie 30 dni roboczych od daty otrzymania pisma. Przypadkowy odbiorca zachowa anonimowość, ponieważ zwróci pieniądze na specjalny rachunek techniczny, a dopiero potem bank przeleje je na nasze konto. Zgodnie z nową ustawą odbiorca nie poniesie żadnych kosztów w przypadku zwrotu pieniędzy, jednak nasz bank może nas obciążyć opłatą za pośrednictwo w odzyskaniu środków. Dokładne informacje o kosztach można znaleźć w tabeli opłat i prowizji banku, do którego zwracamy się o pomoc.

Co jednak, jeśli odbiorca omyłkowego przelewu nie odda pieniędzy w wyznaczonym terminie? W tej sytuacji bank zostanie zwolniony z tajemnicy bankowej i będzie mógł nam ujawnić personalia tej osoby. To zaś umożliwi nam odzyskanie swojej własności na drodze sądowej - zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 7 listopada 2014 r. (sygn. akt V KK 236/14) dysponowanie bezprawnie przywłaszczonymi środkami jest bowiem traktowane jako przestępstwo przeciw mieniu.

Przy tej okazji warto też mieć na uwadze, że i my możemy otrzymać taki przelew niespodziankę. W takim przypadku najlepiej nie dysponować tymi środkami – prędzej czy później bowiem ktoś się po nie zgłosi, a my będziemy musieli dokonać ich zwrotu.


Oceń artykuł
0
(0 ocen)
Aby oddać głos, wskaż odpowiednią liczbę gwiazdek.
Dziękujemy za Twój głos Dziękujemy za Twój głos

Komentarze

(39)
Sortuj od najnowszych
Dodaj swój komentarz...
K
Kasia
Gość

Witam, czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy w sytuacji gdzie zalogowałam się na stronę wykupiłam dietę i zaznaczyłam zgodę na pobieranie co miesięcznych opłat ale nie wchodzę na daną stronę od kilku miesięcy i nie mogę usunąć konta bo nie pamiętam loginów a pieniądze są mi ciągle zabierane z konta. Jeśli jest szansa to w jaki sposób mam się ubiegać o zwrot gotówki (przynajmniej z ostatniej opłaty) ?

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Kasia

Jeśli chcesz zrezygnować z usługi, najlepiej skontaktować się z obsługą sklepu, z którego korzystałaś i anulować subskrypcję. Wątpliwe, aby sklep zwrócił Ci już wcześniej pobrane środki, jeśli wyraziłaś na to zgodę.

Odpowiedz

I
Ilona
Gość

Witam, bardzo prosze o pomoc. Zleciłam Przelew wygranej w TOTALIZATORZE SPORTOWYM na nr konta istniejacej firmy i został juz zaksiegowany.


Odpowiedz

Justyna Kalicińska
Analityk produktów finansowych
@Ilona

Przykro nam, ale nie możemy Ci pomóc. Musisz skontaktować się ze swoim bankiem i złożyć reklamację.

Odpowiedz

O
Oskar
Gość

Co jeżeli kupiłem od osoby prywatnej buty, przelałem pieniądze na konto , ale ona perfidnie mówi, że nie wyślę ani butów, ani nie odda pieniędzy, chciałbym odzyskać pieniądze, to było 240 złoty, ale nie wiem czy iść na policję czy do banku ?

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Oskar

Najlepiej zgłosić sprawę na policję jako wyłudzenie. Jeśli masz dowody, historię rozmów i przelewu, to już podstawa zgłoszenia.

Odpowiedz

P
Przemo
Gość

Zrobiłem przelew na nie właściwy nr telefonu, pech chciał że akurat ten nr telefonu miał przypisane konto w banku, po zadzwonieniu osoba blokuje nie odbiera telefonu, złożyłem reklamacje w banku po dłuższym czasie ponieważ osoba która otrzymała pieniądze ich nie zwrócił mam jej dane i co teraz? Mam imię i nazwisko oraz adres.

Odpowiedz

Krzysztof Duliński
Analityk produktów finansowych
@Przemo

Na początek sugerowałbym skorzystanie z procedury opisanej w 7. punkcie tego tekstu: https://www.najlepszekonto.pl/jak-cofnac-przelew-bankowy

Jeśli to nie pomoże, a masz już dane odbiorcy pozostanie Ci droga sądowa, sprawa o bezprawne przywłaszczenie środków. Przed udaniem się do prawnika z prośbą o pomoc, możesz wysłać sms-a do odbiorcy przelewu z informacją, że wobec jego niechęci do kontaktu i braku reakcji na wezwanie banku do zwrotu środków, podejmujesz kroki prawne. Może to skłoni go do refleksji i oddania pieniędzy.

Odpowiedz

X
Xawery
Gość

Mam problem z platformą XTB . Założyłem rachunek maklerski, pieniądze przelałem z konta osobistego mojej matki. XTB zablokowało mi pieniądze. Nie chcą ich z powrotem, zwròcić, wypłacić na konto, co w takiej sytuacji mogę zrobić? Na początku, chcieli potwierdzenie że to naprawdę przelew poszedł z konta rodzica, złożyłem do banku prośbę, żeby zostać współwłaścicielem. Bank oczywiście wystawił dokument pełnomocnictwa. Wysłałem dokument do nich, a oni dalej blokują konto i nie chcą zwrócić pieniędzy.

Odpowiedz

Marcin Kowalczyk
Analityk produktów inwestycyjnych
@Xawery

Nie mamy pełnego wglądu do sprawy, więc trudno tutaj cokolwiek doradzić. Na pewno polecam skontaktować się bezpośrednio z opiekunem swojego rachunku w XTB. Można także przesłać zapytanie w tej sprawie na [email protected], wówczas skontaktuje się z Tobą opiekun.

Odpowiedz

D
Dawid
Gość

Witam

Taka sytuacja: Jakiś facet cofając na parkingu otarł mi zderzak. Nie wzywaliśmy policji, dogadaliśmy się na 150zł. Facet twierdził, że nie ma gotówki, więc wysłałem mu mesengerem mój nr konta, na które zrobił przelew. Po 2 dniach dostałem informację od banku, że otrzymałem błędny przelew i mam zwrócić pieniądze do 7 dni. Co w takiej sytuacji zrobić? Zdarzenie było na monitorowanym parkingu pod marketem, mam również zdjęcia uszkodzeń obu samochodów.

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Dawid

Czy kontaktowałeś się z drugą stroną kolizji i próbowałeś wyjaśnić sprawę?

Odpowiedz

D
Dawid
Gość
@Aldona Derdziak

Mam tylko kontakt na messenger. Zapytałem o co chodzi, ale ten człowiek nie odpisuje.

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Dawid

Sprawa wygląda podejrzanie. Jeśli nie minęło wiele czasu, możesz zgłosić kolizję na policji i zażądać zabezpieczenia monitoringu, a środki z przelewu jednak zwrócić. Wcześniej poinformuj o swoich zamiarach drugą stronę, może to zmotywuje ją do kontaktu.

Odpowiedz

E
Eric
Gość
@Dawid

A sprawdzałeś, czy profil tego gościa na Fb ciągle istnieje? Różne cwaniaki korzystają z fejkowych profili, więc jeśli to on naciskał na wysłanie mu nr konta przez Messenger, to masz odpowiedź, dlaczego. Jeśli profilu już nie ma, to nie ma co do niego więcej pisać, tylko od razu iść na policję, jak pisze Aldona.

Odpowiedz

I
Irena
Gość

Ale wspólnota na którą przelewalam środki już nie istnieje


Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Irena

Sytuację należy zgłosić tam, gdzie ma Pani zadłużenie. Być może uda się odzyskać środki i przekazać je na pokrycie zadłużenia.

Odpowiedz

I
Irena
Gość

Od 01 04 2022 r zmieniło się konto na które przelewalam czynsz a ja mimo to dalej przelewalam na to konto teraz okazało się że mam zadłużenie we wspólnocie za rok.Jak odzyskać pieniądze z tamtego konta?


Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Irena

Najlepiej zwrócić się do wspólnoty z prośbą o przeksięgowanie środków. Konto, na które przelewane były środki, musiało być aktywne, inaczej przelew wróciłby do nadawcy - z tego wnioskuję, że przeniesienie dotychczasowych wpłat może być możliwe.

Odpowiedz

M
Maja
Gość

Klient dał mi w darowiźnie 70 tys po czym po tyg próbował zgłosić do banku ze złe wykonał przelew ze na zły numer konta mam smsy nagrania i świadków ze taka darowiznę mi dał co mam w tym przypadku zrobić ju zgłosiłam tez do urzędu skarbowego darowiznę

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Maja

Najważniejszą kwestią jest to, czy posiada Pani umowę darowizny. Jeśli tak, druga strona nie może w tak wątpliwy sposób domagać się jej zwrotu. Umowę, a dokładnie darowiznę, można wtedy odwołać sądownie.

Odpowiedz

O
Oli
Gość

Dzień Dobry, niedawno temu wpłaciłem na Konto handlowe ( World stocks trader union ) (wstunion.com) gdzie się handluje na giełdzie. Dużo pieniędzy wpłaciłem tam i zarobiłem drugie tyle i wtedy chcieli od razu wypłacić na moje Konto bankowe i ja się wtedy zgodziłem. Ale potem dostałem telefon od nich że muszę najpierw opodatkować tą całą kwotę i dopiero wtedy zrobią przelew do mojego banku, a ja wtedy powiedziałem ; jak to? Przecież dopiero jak dojdą te Pieniądze do mnie to dopiero wtedy będę miał z czego zapłacić ten " Podatek" . Ale nikt z tych Pracowników z którymi handlowałem (telefonowałem z analitykami mi tego nie wytłumaczył. Ale też do końca niewiem czy to prawda, że dopiero jak zapłacę Prowizję to wtedy oni wyślą pieniądze na moje konto. Ale ja niemam tyle pieniędzy żeby to zapłacić. I ja wtedy zażądałem zwrotu moich wpłaconych pieniędzy które wpłaciłem na ich Platformę.

Ja również pisałem do Firmy e-maile że żądam ich zwrotu i nawet się nie odezwali. 

Czy ktoś wie więcej na ten temat

Jak dostanę swoje pieniądze z powrotem?

I co mogę/muszę zrobić?

Proszę o Pomoc !!

Dziękuję z góry za Informację.

Odpowiedz

Marcin Kowalczyk
Analityk produktów inwestycyjnych
@Oli

Nie znamy tej firmy, ale niestety nie wygląda ona na wiarygodną (nie widzę jej na liście regulowanych brokerów). W tej sytuacji najlepiej do skutku próbować się z nią skontaktować, zarówno telefonicznie, jak i mailowo. Jeśli to nie pomoże, pozostaje zgłosić się na policję i tam dokładnie opisać swój problem. Policjanci przyjmą zgłoszenie i wyjaśnią, jakie kroki można podjąć w tym przypadku.

Odpowiedz

M
Magda
Gość

Dzień dobry. Mój kłopot polega na tym, że nie zlikwidowałam w porę zlecenia płatności i w efekcie nadpłaciłam za miesiąc wynajmu, za czas, kiedy już nie mieszkałam u danego gospodarza. Oczywiście gospodarz nie chce tych pieniędzy zwrócić. Czy w tej sytuacji mogę jakoś interweniować?

Odpowiedz

R
Radek K.
Gość
@Magda

Zacznij od postraszenia gospodarza, że zgłosisz sprawę na policję, że popełnił przestępstwo, bezpodstawnie się wzbogacił, co jest karalne. Jak nie pomoże, to skorzystaj z procedury opisanej pod koniec tekstu.

Odpowiedz

M
Magdalena
Gość

Witam . Czy ktos moze mnie pokierowac co moge zrobic w mojej sytuacji, od 24 dni staram sie odzyskac pieniadze z internetowego banku jakim jest Revolut ... Pieniadze przeslane zostaly przez osobe ktora jest ich klientem po sytuacji gdzie w aplikacji jego konta ukazala sie informacja ze jestem rowniez ich klientem , ja natomiast otrzymalam SMS -a z informacja przelewu od .... w kwocie .... z dopiskiem jesli chcesz wykorzystac te pieniadze kliknij w Link, kliknelam zaakceptowalam I to byl najwiekszy blad .... Automatycznie zostalam przekierowana do procedury potwierdzajacej wszystkie Dane personalne z zalaczeniem potwierdzajacych dokumntow na moje dane podane w momencie rejestracji .... Weryfikacja miala potrwac do 2 dni po 2 dniach dowiedzialam sie ze przeslane dokumenty sa w porzadku ale potrzebuja jeszcze jeden dzien na dodatkowe sprawdzenie konta. W dniu 3 dowiedzialam sie ze moje konto zostanie przez nich zamkniete i od tej chwili ( mam na mysli tamten dzien) kazdy wplyw zostanie odeslany do adresata ... Kiedy zapytalam co z pieniedzmy ktore of 3 dni widnieja na koncie uzyskalam informacje ze musze podac pelna wersje detali konta bankowego na ktore odesla pieniedze i na potwierdzenie oczekuja bank statement gdzie widac pelne detale ktore im udostepnialam... Udostepnialam pelna dokumentacje jaka byla ode mnie oczekiwana .... Po niespelna kilku dniach skontaktowalam sie ponownie z Revolut poniewaz nie wplynelo nic na podane dane do przelewu .... Poinformowano mnie ze ta sprawa zajmuje sie odrebny team i jak tylko sprawa zostanie zaktualizowana i przelew dokonany zostane poinformowana ... Aktualizacje trwaja 3 tygodnie od kiedy moja sprawa stoi w miejscu , nie mam prawa wyplacic tych pieniedzy z bankomu przy uzyciu karty bankomatowej ktora wyslali do mnie po informacji ze konto zostanie zamkniete z ich wniosku , nie mam prawa odeslac pieniedzy do osoby od ktorej przelew zostal wyslany ( ich klient ) nie mam prawa sama dokonac przelewu na moje konto gdzie Dane tego konta sa zapisane w ich systemie I aplikacji ... Zostalam calkowicie i w 100% pozbawiona jakiego kolwiek ruchu by odzyskac przelew ktory zostal przeze mnie zaakcptowany 06.07.2022 na rzecz ich banku w momencie klikniecia linku wyslanego w SMS-em oraz rozpoczecia calej procedury weryfikacyjnej .... czytajac w odpowiedzi na swoje zapytania co kilka dni ta sama odpowiedz - Twoje Dane nie zostaly zaktualizowane przez Tema zajmujacy sie wykonywaniem transakcji w sytuacjach takich jak moja .... Powoli trace nadzieje ze w ogole odzyskam te pieniadze , dlatego bardzo prosze o jakies informacje czy jest szansa ze odzyskam ta transakcje ?

Odpowiedz

Michał Radzimiński
Analityk produktów finansowych
@Magdalena

To rzeczywiście nieciekawa sytuacja... Trudno mi będzie pomóc, bo każdy podobny przypadek musi zostać wyjaśniony między klientem a bankiem. Dobrze, że regularnie domagasz się wyjaśnień, ale może warto wejść na oficjalną drogę reklamacyjną? Tu masz instrukcję, jak to zrobić: https://www.revolut.com/pl-PL/help/more/legal-topics/how-do-i-complain

Mam też pytania. Nie wiem, czy ten informacje pozwolą mi coś podpowiedzieć, ale pomogą w zrozumieniu sytuacji.

"W dniu 3 dowiedziałam się, że moje konto zostanie przez nich zamknięte" – czy Revolut podał powód zamknięcia konta? Czy znasz osobiście osobę adresata przelewu? Tak radykalne kroki (blokada konta) mogą świadczyć np. o tym, że Revolut ma jakieś podejrzenia w kwestii tej transakcji. Od pewnego czasu mobilne banki są na tym punkcie wyczulone (nieraz aż nadto).

Rozumiem, że wspomniana przez Ciebie weryfikacja dotyczyła ogólnie Twojego konta w Revolut, a nie tej konkretnej transakcji?

Mam nadzieję, że sprawę uda się prędzej czy później wyjaśnić ?

Odpowiedz

J
Jakub Guz
Gość

Zrobiłem szybki przelew do niewłaściwego numeru i co mam zrobić żeby cofnąć szybki przelew?


Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Jakub Guz

Jeśli był to przelew natychmiastowy, np. Express Elixir, to jego cofnięcie nie jest możliwe.

Odpowiedz

P
Paulina Nizinska
Gość

witam wszystkich zamówiłam dla dziecka trampoline i 14 05 wysłalam pieniadze na numer konta i mialam numer zamowienia wpisać i już drugi tydzień jak wysłałam i czekam i nic i nie wiem co mam zrobic.

Odpowiedz

Michał Radzimiński
Analityk produktów finansowych
@Paulina Nizinska

Nie do końca rozumiem. Czy przyczyną opóźnienia może być wpisanie błędnego numeru konta? A może brak podania w tytule przelewu numeru zamówienia?

Warto zacząć od kontaktu ze sprzedawcą.

Odpowiedz

M
Marta
Gość

Witam. w 2016 r przelałam pieniądze do firmy ubezpieczeniowej zamiast do szwagierki. Czy mam szansę ubiegać się o zwrot tych pieniędzy? Jeśli tak to jak mogę to zrobić? Pozdrawiam!

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Marta

Najlepiej skontaktować się z bankiem, z którego wykonywałaś przelew. Problemem może być jednak, że upłynęło już dużo czasu od tej pomyłki i bank może mieć do do tego zastrzeżenia.

Odpowiedz

P
Pechowiec
Gość

Ehhhh... wysłałem błędny przelew na rachunek faceta, którym miał akurat zajęcie komornicze. I komornik mu te pieniążki automatycznie zajął, tak więc gościu nawet gdyby chciał, to nie może ich odesłać. I co ja mam takiej sytuacji zrobić?

Odpowiedz

M
Monia
Gość
@Pechowiec

No to faktycznie grubo... A to było konto osobiste czy firmowe?

Odpowiedz

P
Pechowiec
Gość
@Monia

Firmowe, niestety

Odpowiedz

R
Robin Hood
Gość
@Pechowiec

No to Ci zostaje tylko dobry prawnik. Sam tej kasy pewnie nie odzyskasz :-(

Odpowiedz

P
Pol
Gość
@Robin Hood

Mój przypadek był bardzo dziwny i nigdy nie wyjaśniony straciłem nie z mojej winy około 300 zł. Wysyłałem funty z banku Barclays w Anglii na moje konto walutowe w Polsce. Jak się okazało trafiły one do banku korespondencyjnego BreBank w Warszawie i tam nie wiem dlaczego zostało przewalutowane na złotówki i złotówki przesłano do mojego banku z kontem walutowym, a że to były złotówki bank przewalutował je na funty i już w tym momencie straciłem około 50 funtów. Po przewalutowaniu na złotówki okazało się że mogłem sam kupić bilet na samolot po cenach promocyjny i zawieść samemu te pieniądze. Od tego czasu po zgłoszeniu reklamacji w niczym mi Polskie banki nie pomogły ja to określam jako typowe złodziejstwo moich pieniędzy w perfidny sposób.

Odpowiedz

Aldona Derdziak
Analityk produktów finansowych
@Pol

Przykro nam, że spotkała Cię tak niemiła sytuacja. To kuriozalne, że bank pośredniczący przeliczył na złotówki przelew walutowy... Czy reklamacja przyniosła skutek?

Odpowiedz