Bank SMART zmienia opłaty i podnosi standard usług!

Bank SMART zmienia opłaty i podnosi standard usług! Źródło obrazka: strona internetowa Banku SMART

Wraz z nadejściem lipca Bank SMART zafundował swoim klientom duże zmiany. Od początku nowego miesiąca pojawiły się opłaty za niektóre do tej pory darmowe usługi, a część prowizji wzrosła. Na osłodę bank przygotował miłą niespodziankę, umożliwiając przelewy natychmiastowe, dotychczas niedostępne w jego ofercie, oraz korzystanie z placówek bankowych. Nowa oferta obejmuje zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Do tej pory Bank SMART funkcjonował przede wszystkim wirtualnie: nie posiadał swoich oddziałów ani wpłatomatów, zaś kanały obsługi stanowiły internet oraz telefon. Od 1 lipca klienci Banku SMART będą obsługiwani również w 50 placówkach BIZ Banku (niestety, opcja skorzystania z wpłatomatu nadal nie będzie dostępna).

Nowe usługi w Banku SMART

Możliwość obsługi w oddziałach bankowych to znaczne ułatwienie, szczególnie ważne dla osób chcących wpłacać gotówkę na swój rachunek. Ważnym udogodnieniem jest także wprowadzenie przelewów natychmiastowych, do tej pory niedostępnych w ofercie banku.

Poniżej przedstawiamy koszty tych operacji:

Nowa usługa

SMART Konto (klienci indywidualni)

SMART Biznes Konto (klienci biznesowi)

Wpłata gotówki w oddziale banku

0 zł - na rachunek prowadzony w Banku SMART

0,5%, min. 5 zł - na rachunki prowadzone w innych bankach

0,15%, min. 5 zł - na rachunek prowadzony w Banku SMART

0,5%, min. 10 zł - na rachunki prowadzone w innych bankach

Przelew natychmiastowy

1 zł

5 zł

Z usługi przelewu natychmiastowego będzie można skorzystać od 4 lipca 2016 r.

Jak zmienią się prowizje dla klientów indywidualnych?

Od razu uspokajamy: kluczowe opłaty za SMART Konto pozostają bez zmian. Otwarcie i prowadzenie rachunku nadal jest bezpłatne, podobnie jak wydanie i korzystanie z pierwszej karty, przelewy ELIXIR i SEPA, zlecenia stałe, wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz SMS-y z kodem autoryzacyjnym.

Nowa opłata pojawiła się natomiast w przypadku wypłaty gotówki z bankomatów za granicą; do tej pory bezprowizyjna usługa od 1 lipca kosztuje 5 zł (+ 3% za przewalutowanie transakcji, tak jak przed zmianą taryfy).

Z kolei polecenie zapłaty stanie się bezpłatne (bank pobierze opłatę wyłącznie za modyfikację już ustalonego polecenia – 5 zł). Dotychczas klient musiał płacić 5 zł za całą usługę, niezależnie od liczby realizacji poleceń.

W tabeli przedstawiamy, jakie zmiany wprowadzono od 1 lipca w opłatach związanych ze SMART Kontem:

Usługa (SMART Konto)

Dotychczasowa opłata do 30 czerwca 2016

Opłata od 1 lipca 2016

Polecenie zapłaty

5 zł za usługę, niezależnie od liczby realizacji

0 zł za ustanowienie i realizację (brak opłaty za całą usługę)

Wypłata z bankomatów za granicą

0 zł + 3% za przewalutowanie

5 zł + 3% za przewalutowanie

Konto oszczędnościowe SMART Procent

Modyfikacje nie ominęły również rachunku oszczędnościowego, jednak nie są one bardzo znaczące. Przede wszystkim podrożał przelew SWIFT z 15 zł na 0,2% od kwoty transakcji, min. 20 zł, maks. 200 zł. Bank zrezygnował jednak z pobierania opłat za polecenie zapłaty; podobnie jak w przypadku SMART Konta usługa ta kosztowała 5 zł, niezależnie od liczby realizacji, obecnie bank nie pobiera już sztywnej opłaty ani za udostępnienie tej usługi, ani za ustanowienie i realizację polecenia zapłaty.

Usługa (SMART Procent)

Dotychczasowa opłata do 30 czerwca 2016 Opłata od 1 lipca 2016

Polecenie zapłaty

5 zł za usługę, niezależnie od liczby realizacji

0 zł za ustanowienie i realizację (brak opłaty za całą usługę)

Przelew SWIFT

15 zł

0,2%, min. 20 zł, maks 200 zł

Tabelę opłat i prowizji dla klientów indywidualnych znajdziesz tutaj.

Co zmieni się dla klientów biznesowych?

Podobnie jak w przypadku SMART Konta, otwarcie i prowadzenie konta, przelewy Elixir i SEPA, korzystanie z pierwszej karty debetowej, wypłaty z bankomatów w Polsce, przelewy do ZUS i US, a także kody weryfikacyjne SMS nadal będą darmowe.

Jednak już za realizację każdego polecenia zapłaty bank pobierze teraz opłatę w wysokości 5 zł; dotychczas kwota taka była nalicza od całej usługi, niezależnie od liczby zrealizowanych poleceń. Pewnym pocieszeniem może fakt, że od lipca ustanowienie i realizacja zlecenia stałego są darmowe.

Wszystkie najważniejsze zmiany w opłatach przedstawiamy w poniższej tabeli:

Usługa (SMART Biznes Konto)

Dotychczasowa opłata do 30 czerwca 2016 Opłata od 1 lipca 2016

Zlecenie stałe

5 zł – ustanowienie / modyfikacja

5 zł - realizacja

0 zł – ustanowienie / modyfikacja

0 zł - realizacja

Polecenie zapłaty

5 zł za całą usługę

5 zł od każdej realizacji (brak opłaty za całą usługę)

Wypłaty gotówki z bankomatów za granicą

darmowe

5 zł od każdej transakcji + 3% za przewalutowanie

Przelew SORBNET

15 zł

40 zł

Przelew SWIFT

15 zł

20 zł

Ponadto w przypadku konta SMART Biznes Procent wzrośnie opłata za przelew SWIFT: z 15 zł za każdą realizację do min. 20 zł, maks. 200 zł (0,2%) od transakcji.

Tabelę opłat i prowizji dla klientów biznesowych znajdziesz tutaj.

Nowe zabezpieczenia transakcji

Bank SMART w celach bezpieczeństwa zmienił również maksymalne kwoty transakcji wykonywanych przez internet lub bankowość mobilną. Od początku lipca limity transakcji będą wyglądać następująco:

  • 100 000 zł – maksymalna kwota pojedynczej transakcji;
  • 200 000 zł – maksymalna dzienna kwota transakcji;
  • 500 000 zł – maksymalna miesięczna kwota transakcji.

Podsumowanie

Bank SMART, który do tej pory przedstawiał jako atut wyłącznie wirtualną usługę, zdecydował się na korzystanie również z tradycyjnych placówek (do tego celu będą służyć oddziały BIZ Banku). Prawdopodobnie jest to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na usługi wymagające innych rozwiązań niż internet czy telefon; pewien problem stanowiło np. wpłacenie środków na konto w tym banku. Dla klientów, którzy muszą wpłacać gotówkę do banku, „naziemne” oddziały to ogromne ułatwienie.

Ponadto wprowadzona została usługa będącą standardem w innych bankach, a dotychczas niedostępna w Banku SMART – przelew natychmiastowy. Od 4 lipca realizacja takiego przelewu będzie kosztowała 1 zł dla klientów indywidualnych i 5 zł dla biznesowych.

Warto jednak podkreślić, że najważniejsze usługi nadal pozostają darmowe (np. prowadzenie konta, wypłata z bankomatów w Polsce, przelewy SEPA itd.), nie zmieniły się również opłaty na kontach walutowych. Klientów z pewnością nieco zaboli wprowadzenie prowizji w wysokości 5 zł za wypłaty z bankomatów za granicą (usługa do tej pory była bezpłatna) - można się jednak posiłkować kartami walutowymi, z których wypłaty środków za granicą nadal są bezpłatne.

Dla przedsiębiorców niezbyt miłą niespodzianką jest także wprowadzenie opłaty za każde polecenie zapłaty (5 zł – wcześniej taka prowizja była pobierana miesięcznie za całą usługę), którą to częściowo równoważy zniesie opłaty za realizację zlecenia stałego (wcześniej – 5 zł).

Pewnym problemem, zwłaszcza dla przedsiębiorców obracających większymi środkami, mogą być limity kwotowe. Bank tłumaczy tę decyzję względami bezpieczeństwa, co jest oczywiście zrozumiałe, niemniej może niektórym klientom przysporzyć kłopotów.

Oferta Banku SMART przeszła właśnie dość głęboką metamorfozę. Wprowadzenie niektórych opłat raczej klientów nie ucieszy (np. opłata za wypłatę środków za granicą), ale z drugiej strony bank zlikwidował prowizje na innych usługach. Ponadto udostępnienie klientom placówek oraz przelewy natychmiastowe mogą znacząco ułatwić korzystanie z konta. Co najważniejsze jednak, oferta Banku SMART to nadal wygodne, nowoczesne i tanie rozwiązanie.

Z ostatniej chwili

  • 29.03.2017 14:00

    Z początkiem marca rozpoczął działalność w Polsce estoński AS Inbank S.A, oferujący wyłącznie produkty oszczędnościowe i kredytowe dla klientów indywidualnych. Więcej informacji na temat banku znajdziesz tutaj

  • 28.03.2017 13:46

    W aplikacji mobilnej BZ WBK pojawiła się nowa opcja: możliwość opłacania zakupów w sklepach internetowych za pomocą BLIK-a bez przepisywania kodu, czyli tzw. one click.

  • 28.03.2017 13:32

    Bank Millennium udostępnił w serwisie bankowości internetowej Millenet nową usługę - przelewy natychmiastowe Express Elixir do ZUS, US oraz urzędów celnych.

  • 23.03.2017 11:12

    Alior Bank: 24 marca od godz. 23 do 27 marca do godz. 6 nastąpi przerwa w dostępie do bankowości. Powodem są prace związane z połączeniem z Bankiem BPH.

  • 17.03.2017 13:18

    T-Mobile Usługi Bankowe: od 17.03 (piątek) od godz. 23:00 do 18.03 (sobota) do godz. 09:00 Bankowość Mobilna będzie niedostępna z powodu prac serwisowych.

  • 16.03.2017 15:05

    W ostatnim kwartale 2016 r. zysk netto Getin Noble Bank wyniósł 2,9 mln zł.

  • 16.03.2017 15:01

    Zysk netto Grupy BGŻ BNP Paribas w 2016 r. wyniósł 76,9 mln zł (wobec 13,3 mln zł w 2015 r.). Skok wynika w dużej mierze z połączenia kilku podmiotów Grupy

  • 15.03.2017 14:40

    ING zamknął program Bankujesz-zyskujesz. W jego miejsce uruchomiono program Moje rabaty umożliwiający zakupy ze zniżką w sklepach tradycyjnych i online.

  • 14.03.2017 14:36

    Usługa HCE - płatności zbliżeniowe telefonem - jest od dzisiaj dostępna w ING Banku Śląskim.

  • 13.03.2017 09:31

    Getin Bank podniósł oprocentowanie promocyjne Konta Oszczędnościowego do 2,5% dla kwot do 100 tys. zł. Obecni klienci mogą liczyć na oprocentowanie 2,2%.

Pominęliśmy coś ważnego? Napisz do nas!

Wiadomości

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów w polityce prywatności.